Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi skal være i Barcelona i 3 dager og ingen av oss (samboerpar)har vært der før.

Tror ikke at vi kommer til å kjede oss, men vil gjerne ha noen tips til ting vi bør se og gjøre når vi først er der.

Ingen av oss er opptatt av å feste eller herje på byen om natta, så det kommer vel til å gå i shopping, god mat og severdigheter.

Vi skal bo noen kilometer utenfor sentrum, men hotellet er like ved en t-banestasjon. Noen som vet hvordan T-banen fungerer der? Finnes det f.eks dagskort eller 3-dagerskort e.l.?

Øs gjerne ut med alle erfaringer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

T-bane i Barcelona er veldig bra. Det går baner hver 5- 10 minutt, føltes det som. Og så bytter man bare mellom linjene til man kommer dit man skal. Det går an å få flere-dagers-kort. Vi hadde et 5-dagers, og jeg er ganske sikker på at de har for kortere perioder også. Ellers kostet ikke 5-dagers-kortet altfor mye heller.

Vi var der i 6 dager i februar i fjor. Stedene jeg likte best var:

- Sagrada Familia, den store katedralen som de fremdeles bygger. Helt fantastisk!

- Casa Batllo, hus av Antoni Gaudi. http://www.casabatllo.es/ Her kan du få en kikk på nesten hele huset, i motsetning til La Predera (?), hvor du bare ser 1. etasje og taket. Gå nordover langs Passeig de Gracia, og så ligger det på venstre hånd.

- Park Guell, ligger nord for sentrum.

- Det olympiske anlegget langs vannet

- Akvariet hvis du liker sånt

- Den Zoologiske hagen, har delfinshow og store katter

Handle rimelige Camper-sko og andre fine ting i El Triangle shoppingsenter. Ligger ved siden av Placa Catalunya, hvor varemagasinet El Corte Ingles og Hard Rock Cafe også ligger. Det er nok av designerbutikker langs Passeig de Gracia og i sidegatene rundt Placa Catalunya. Langs La Rambla er det litt mer så som så. I Gamlebyen (Barri Gotti) er det også mye fint å se på, litt mer kunstneriske og unike ting.

Vi spiste på Els Quatre Gats, som er en gammel turistmagnet. Visstnok ble det ofte besøkt av bl.a. Picasso. Det er god mat, og man kan kjøpe lunsj med vin for pakkepris. Dessverre litt dyrere i helga enn ellers i uka, men mulig de skrur opp prisen på lørdag og ikke fredag. http://www.4gats.com/

Vi tok en tur innom Picasso-museet som var veldig bra, tekstilmuseet som var artig, sjokolademuseet som var greit nok og flere Gaudi-steder. Men vi brukte aller mest tid på å skaffe oss billetter til fotballkamp, dessverre.

God tur! Skulle gjerne reist tilbake til Barcelona anytime!

Catzy

Skrevet

Oj, takk for masse info.

Jeg har tenkt å skrike meg til en tur på Piccasso-museet (selv om min bedre halvdel ikke er så fryktelig interessert).

El Corte Ingles er ikke min favoritt (ofte dyrt og altfor stort), såEl Triangle er kanskje mer for meg?

Skrevet

Selv ble jeg en smule skuffet over Picasso-museet. Jeg hadde antagelig i overkant høye forventninger. Da jeg besøkte museet var det veldig mange besøkende (jeg var der i januar for noen år siden) og jeg gikk mer eller mindre i kø hele tiden. Museet har masse av Picassos tidligere arbeider, det morsomt å se hans figurative evner (som var meget gode), men mangler etter mitt syn en del av maleriene jeg forbinder med Picasso.

Miró-museet var derimot fantastisk. Flott bygning, minte meg på sett og vis om Louisiana , bare i mindre format (ok, dette er høyst subjektivt). Dessuten har museet en rekke - de fleste? - av Mirós sentrale arbeider.

Du får ta dette med en solid klype salt, jeg er på ingen måte noen kunstekspert, men dette er min oppfatning.

Ellers har jo Barcelona utrolig mye å by på. Fotballsesongen er over, så kamp på Camp Nou blir det vel ikke noe av.

Skrevet

Sniker inn et annet Barcelona-relatert spørsmål her, jeg... :) Er det noen som har noen gode hoteller å anbefale? Jeg har vært i Barcelona før, men det var på klassetur, og når jeg nå skal tilbake med sambo kunne jeg tenke meg litt bedre standard enn det vi bodde på da... :ler: Men helst ikke altfor dyrt, heller.

Skrevet

Jeg skal ikke på fotballkamp. ;)

Ingen av oss er særlig kunstinteresserte, men jeg har sansen for Piccasso, så akkurat det kunne jeg nok tenke meg å få med meg.

Skrevet

Vi bodde på Hotel Fiesta Caspe i februar. Syntes det var helt greie priser da, men vet ikke hvordan de er i forhold til deres budsjett og reisetidspunkt.

El Triangle er et ganske lite senter, med alle butikkene på utsiden, langs gaten. Inni er det Sephora og en møbelbutikk. Men det er generelt masse butikker i hele sentrum, så man trenger jo ikke gå i et kjøpesenter for å plukke opp godsaker. :) Både Mango og Zara har store butikker med både dame- og herreklær like ved Triangle. :)

Catzy

Skrevet

Alt som er anbefalt hittil, og så bør dere bade på stranden! :) I tillegg var vi på en restaurant som var veldig koselig og bra - Los Caracoles i gamlebyen. Anbefales!

Skrevet

Vi skal nok rekke et bad også. :)

Jeg har ikke noen interesse av å kjøpe dyre merkeklær, så både Zara og mango skal nok besøkes.

Er det andre kjeder/butikker som har lave priser og godt utvalg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...