Gå til innhold

Jobbe i klesbutikk


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Studinen

Hei, jeg lurer på:

Hvor mye tjener man ved å jobbe i klesforretning i Oslo? (Alle typer klesforretninger)

Kan noen fortelle meg om ansvarsområder man har som klesbutikk-medarbeider, og hvilke oppgaver man har?

Hvordan er vaktordningene; jobber man sent annenhver dag eller hva?

Håper på svar fra noen som vet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner ei som jobber hos H&M. Hun tjener ca 114,50 kr pr time (da må du visst være over 22 år) og har ellers diverse tillegg etter kl 18 på hverdager og etter kl 13 på lørdager. I butikken hvor hun er jobber de fleste (ikke butikksjef og avdelingsledere) tidlig og seint annenhver uke og annenhver lørdag. (De stakkarene som studerer og jobber ved siden av må visst jobbe hver lørdag!)

Min venninne gjør det meste som trengs på hennes avdeling; varepåfylling, henge ut nye varer, står i kassa, hjelper kunder, rydde osv. H&M har egen folk som bestemmer hilke klær som skal matches på stativer og dokker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Studinen

Takk for svar Babyface! :)

Denne venninnen din, jobber hun 100% stilling?

Vet du noen om hvordan de gjør det med helligdager/ferier?

Studinen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun jobber 100% ja, men etter som jeg har forstått jobber de fleste andre i butikken deltid. (Man må jobbe over 12 timer pr uke for å få tilleggene.)

Tenker du på hvordan de fordeler ferie/fridager? Jeg vet ikke nøyaktig, men jeg tipper det blir forventet at studenter (som til vanlig ikke jobber så mye) stiller opp og jobber mer (100%?) i skoleferiene, da de som har jobben som hovedbeskjeftigelse ofte avvikler ferie. For øvrig har alle ansatte, uansett stillingsprosent, rett til like mange ukers ferie i løpet av året, bl a tre ukers sammenhengende sommerferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Studinen

Tenker du på hvordan de fordeler ferie/fridager?

Det var det jeg tenkte på ja! :) Takk for svaret.

Jeg er usikker på om jeg skal jobbe 100% eller deltid; må se om jeg kommer inn på skole først- men jeg tror H&M kan være en aktuell arbeidsplass utifra det du skriver.

Jeg er ikke 22 enda, men jeg er fyllt 19... Er lønna mye lavere da tror du?

Studinen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det er like vanlig å jobbe sent og tidlig anhver dag som anhver uke. Ekstrahjelpene hos oss trengte bare å jobbe annenhver helg. Har selv prøvd å jobbe hver lørdag, men det er nesten umennskelig.

Dagen i klesbutikken jeg jobbet i bestod av å pakke ut varer og eksponere de på vegg (hadde dekoratør bare 50%) ellers delte vi litt på kontorarbeid slik at butikksjefen skulle slippe å ta alt. Kunder er selvfølgelig en stoooor del av dagen.

Har jobbet på H&M før jeg også. Tror det er vanligst med 75% stillinger der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Studinen

Babyface, vet du om venninnen din trives med å jobbe på H&M? Hva er hun misfornøyd med? Er mulig at jeg pirker i ting du ikke vet noe om, men jeg liker å være mest mulig forberedt og vite mest mulig om ting! :P Vet du hvilke jobber hun har hatt før?

Arwen22- likte du å jobbe i klesbutikk? Hvilken var det? Hvilken jobberfaring hadde du fra før da du fikk jobben? Hva ble forventet av de som jobbet der?

Studinen- på jobbjakt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyface, vet du om venninnen din trives med å jobbe på H&M? Hva er hun misfornøyd med? Er mulig at jeg pirker i ting du ikke vet noe om, men jeg liker å være mest mulig forberedt og vite mest mulig om ting!  :P Vet du hvilke jobber hun har hatt før?  

Venninnen min trives veldig godt i jobben. Det tror jeg egentlig kommer an på hva slags type menneske du er. Venninnen min er en sånn stå på type som liker å sjaue og få ting unna og så er hun veldig utadvendt og stort sett alltid blid og hun liker å omgås mennesker. Jeg vet at hun trives med en stresset arbeidssituasjon og det er det jo ikke alle som gjør. Så vidt jeg vet er det ikke noe i jobben hun er direkte misfornøyd med, men hun har av og til litt ryggplager, ettersom hun går, står og tråkker rundt og løfter/bærer ting hele dagen på jobb. Det er visst ikke mulig å sette seg ned noe sted i butikken.

Dette er den eneste fulltidsjobben hun har hatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det var helt OK. Fikk fort mye ansvar til tross for min lave alser (22). Det kan jo være en av grunnene til at jeg trivdes godt. Har sluttet nå og begynnt på skolen igjen. Man blir fort lei.

Begynnte å jobbe rett etter videregående, bare søkte og fikk jobb med en gang, tror det er litt vanskeligere i dag. Kjenner en som ventet ett år på å få jobb etter videregående, og hun skulle bare ha i en klesbutikk hun også. Tror hun sendte søknad til alle butikkene i hele Oslo.

Uansett får du ha masse lykke til. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare minne om at de som jobber deltid i butikk ofte får en lavere lønn enn de som jobber heltid, i tillegg kommer alder og erfaring.

Lykke til med jobbjakten :)

ringblomst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...