Gå til innhold

angstfull

Fremhevede innlegg

Gjest angstfull
Skrevet

Hva betyr ordet å være angstfull? Høres det dumt ut å være angstfull. Jeg føler meg full av angst.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Det er vel sånn du beskriver det- at du er full av angst. JEg har vært mye plaget av angst og noen ganger er det så ille at jeg føler at jeg er helt lammet av angst og at jeg nesten ikke får puste. Ikke sitt alene med dette, ta kontakt med lege eller psykolog så du kan få jobbet deg ut av det!

Gjest Thalassa
Skrevet
Hva betyr ordet å være angstfull? Høres det dumt ut å være angstfull. Jeg føler meg full av angst.

næh jeg synes ikke det høres dumt ut i det hele tatt, nesten alle har angst for noe, og noen har sterkere angst enn andre.

Noen har angst for høyder, edderkopper, hunder, åpne plasser, klaustrofobi, sosial angst, husredde, finns masse forskjellig, så det er ikke dumt. Hvis du føler angsten er hemmende i hverdagen, og som kanskje gjør at du unngår å gjøre/være med på ting ,så er det nok en fordel å søke hjelp ja.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg våkner ofte opp og er full av angst. Det pleier hjelpe når jeg står opp. Jeg prøver å snu tankene, men tillater meg selv å kjenne på angsten også. Tror det er viktig å være i angsten og kjenne på den. Men like viktig er det å prøve å tenke at det går over, og på det positive i livet.

Noen dager er det ille og jeg tør nesten ikke gå ut, men en tur pleier å hjelpe.

Det er viktig å huske å puste riktig når du har angst, dvs. med magen. Ofte hemmer angsten pusten og gjør det verre.

Tilskudd av b-vitaminer og omega3, meditasjon og avslapningsøvelser kan gjøre angsten mindre.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg våkner ofte opp og er full av angst. Det pleier hjelpe når jeg står opp. Jeg prøver å snu tankene, men tillater meg selv å kjenne på angsten også. Tror det er viktig å være i angsten og kjenne på den. Men like viktig er det å prøve å tenke at det går over, og på det positive i livet.

Noen dager er det ille og jeg tør nesten ikke gå ut, men en tur pleier å hjelpe.

Det er viktig å huske å puste riktig når du har angst, dvs. med magen. Ofte hemmer angsten pusten og gjør det verre.

Tilskudd av b-vitaminer og omega3, meditasjon og avslapningsøvelser kan gjøre angsten mindre.

Dette er veldig gode råd :klappe:

hvis man er interessert i kognitiv terapi, så kan jo kanskje denne boken være noe, den får uansett mye bravur fra fagfolk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...