Gå til innhold

Vegetarianere og familie

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Er dere alle vegetarianere?

Eller er en vegetarianer og en ikke? Hva gjør dere med maten da? Spiser dere sammen, hvem lager mat?

Har dere barn? Hva spiser barna?

Er enslig vegetarianer selv, men lurer på hvordan det blir når jeg eventuelt blir samboer en gang og eventuelt får barn.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er veggis, og var veldig glad og lettet da mannen jeg forelsket meg i også var veggis. Det gjør ting mye enklere! Vi har ikke barn, men når eller hvis vi får, så får de vegetarmat akkurat som oss.

Jeg ble veggis som voksen, men mannen min ble det som åtte åring. Han nektet plent å spise kjøtt etter han lærte hvor det kom fra, og moren hans var en engel og laget egne, velbalanserte retter for ham. Jeg må ærlig talt si at jeg vet ikke om jeg hadde vært like tålmodig - det holder å lage middag annenhver dag for meg! :ler:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er vegetarianer, samboeren er det ikke. Kan være litt slitsomt til tider, men stort sett går det greit. Er ikke alltid vi spiser middag sammen på ukedagene (på grunn av forskjellig tidskjema), og noen ganger spiser vi samtidig, men hver vår ting (for eksempel hver vår type frossenpizza). Men har jeg laget noe mat, så er han som regel veldig villig til å spise av den, altså.

I helgene spiser vi som regel sammen. Da lager vi gjerne noen gode vegetar-retter som tar litt lengre tid å tilberede. Hender også ofte at vi lager pizza eller taco, og da lager vi bare ganske enkelt en del vegetarpizza og en del med kjøtt, og til tacoen kan man jo forsyne seg med det man vil.

Når vi har middagsgjester har vi rene vegetar-retter. Gjestene pleier da alltid å kommentere at de synes det er så rart at de ikke tenker over at det ikke er kjøtt i maten! Er visst mange som tror at vegetarianere bare spiser kinakål og gulerøtter ja :ler:

Er nok jeg som lager mest mat, ganske enkelt fordi jeg er glad i å gjøre det. Samboeren er mer den typen som lager ferdigmat. Men noen ganger får han behov for litt kjøtt, og da får han ta seg av tilberedelsen av det selv.

Vi har ingen barn, og hvis vi får det går jeg ut ifra at de får velge selv hva de vil spise. Men de kommer jo garantert til å spise mye vegetarmat, siden det er det vi har mest av.

Hadde nok gjort livet mye lettere om vi begge var vegetarianere, men det er absolutt ikke umulig å være to forskjellige ting!

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg er veggis, mens samboeren ikke er det. Nå for tiden er det som regel jeg som lager maten, og han som vasker opp. Så vi spiser begge veggismaten jeg lager.

Skrevet
Jeg er veggis, mens samboeren ikke er det. Nå for tiden er det som regel jeg som lager maten, og han som vasker opp. Så vi spiser begge veggismaten jeg lager.

Slik er det hos oss også.

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Slik er det her også, men når han innimellom får lyst på kjøtt, lager vi mat der han får kjøtt som tilbehør. Det har aldri vært noe problem hos oss, min kjære spiser gjerne vegetarmat så lenge han av og til kan få en biff eller taco med kjøttdeig.

I dag kommer svigers på middag, og de skal få en vegetarisk italiensk ovnsrett som min kjære mener er den beste retten i verden selv om den ikke har kjøtt ;)

Skrevet

Etter at lillesøsteren min ble veggis har foreldrene mine nesten sluttet å spise og å lage mat med kjøtt.

Men de gangene de lager noe med kjøtt lager søsteren min egen mat, eller spiser tilbehøret.

Skrevet
vegetarisk italiensk ovnsrett som min kjære mener er den beste retten i verden selv om den ikke har kjøtt ;)

Lyst til og legge ut oppskrift??

Skrevet (endret)
I dag kommer svigers på middag, og de skal få en vegetarisk italiensk ovnsrett som min kjære mener er den beste retten i verden selv om den ikke har kjøtt ;)

Jeg er også interessert i oppskriften på denne retten. :)

Endret av hilli
Gjest *Snart medlem*
Skrevet
Lyst til og legge ut oppskrift??

Jeg er også interessert i oppskriften på denne retten. :)

Jeg har lagt den ut 2 ganger før faktisk, men her kommer den igjen ;)

Skjær en stor aubergin i skiver - salt den og la det bitre renne ut. Skyll godt.

Vend auberginskivene i mel og stek dem på begge sider med mye olivenolje.

Lag tomatsaus av 2 bokser tomater, en stor løk og 2-3 ss basilikum + salt og pepper.

Legg auberginskivene, tomatsaus og mozarella lagvis. Strø med parmesan på toppen.

Steikes ved 180-200 grader i en halvtime.

Server med lyst brød.

Dette er for 2 personer. Hvis du skal lage til 4 blir 4 bokser tomater for mye væske, så forsøk i stedet med 3 bokser tomater.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...