Gå til innhold

Rengjøring av balkong i blokk

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har nettopp flyttet inn i en leilighet ved en sterkt trafikkert vei. I går feide jeg balkongen, men den er langt fra ren og jeg drar med meg møkka inn...

I det ene hjørnet er det et avløp. Kan jeg væte opp betongen med bøtter med såpevann og stole på at vannet renner i avløpet?

Møkka virker stivnet, så jeg er nesten nødt til å bruke mye vann.

Jeg er lei av å ha balkong som ser ut som en svinesti...

Dere andre som bor ved trafikkerte veier, må dere vaske balkongen ofte eller holder det par ganger i året?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville testa det avløpet med litt vann først, for å se at det ikke er tett. Er det åpent er det bare å skure i vei. Ofte legger det seg blader og bøss i avløpet, det er bare å pelle ut.

Jeg har pleid å vaske min om våren, da er det endel skitt etter vinteren, men en skikkelig omgang med grønnsåpevann fikser det.

Skrevet

Takk for tipset om å sjekke avløpet, men det kom for sent.

Heldigvis gikk det bra og vannet renner fritt.

Jeg vasker inne og har kastet flere bøtter vaskevann ut på balkongen for å væte opp skitten. Nå gruer jeg meg for å vaske der, for det ser ikke ut som det er blitt gjort noe på flere år...

Eller blir det så mye dritt etter bare en vinter?

Det er i alle fall håpløst å ikke gjøre noe, for jeg ser sporene etter skoene inne, når jeg har vært ute på balkongen...

Det er veistøv eller svevestøv og det er nesten håpløst å få det vekk inne også...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...