Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2006 #1 Skrevet 10. mai 2006 Jeg har nettopp flyttet inn i en leilighet ved en sterkt trafikkert vei. I går feide jeg balkongen, men den er langt fra ren og jeg drar med meg møkka inn... I det ene hjørnet er det et avløp. Kan jeg væte opp betongen med bøtter med såpevann og stole på at vannet renner i avløpet? Møkka virker stivnet, så jeg er nesten nødt til å bruke mye vann. Jeg er lei av å ha balkong som ser ut som en svinesti... Dere andre som bor ved trafikkerte veier, må dere vaske balkongen ofte eller holder det par ganger i året?
anonyma Skrevet 10. mai 2006 #2 Skrevet 10. mai 2006 Jeg ville testa det avløpet med litt vann først, for å se at det ikke er tett. Er det åpent er det bare å skure i vei. Ofte legger det seg blader og bøss i avløpet, det er bare å pelle ut. Jeg har pleid å vaske min om våren, da er det endel skitt etter vinteren, men en skikkelig omgang med grønnsåpevann fikser det.
Gjest Ts Skrevet 10. mai 2006 #3 Skrevet 10. mai 2006 Takk for tipset om å sjekke avløpet, men det kom for sent. Heldigvis gikk det bra og vannet renner fritt. Jeg vasker inne og har kastet flere bøtter vaskevann ut på balkongen for å væte opp skitten. Nå gruer jeg meg for å vaske der, for det ser ikke ut som det er blitt gjort noe på flere år... Eller blir det så mye dritt etter bare en vinter? Det er i alle fall håpløst å ikke gjøre noe, for jeg ser sporene etter skoene inne, når jeg har vært ute på balkongen... Det er veistøv eller svevestøv og det er nesten håpløst å få det vekk inne også...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå