Gå til innhold

Hva feiler samboeren min?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det har seg sånn at samboeren min har vært litt dårlig i en uke nå. Han har vært på legevakten som ikke fant noe galt, men han skulle komme tilbake om det ble verre osv. Han har hovne kjertler på siden av halsen. Hatt feberfølelse og leddsmerter, stiv nakke. Legen målte feber men det hadde han ikke. Han har generelt følt seg veldig varm, og vært kald om natten. Når han skal prøve å sove snører halsen seg sammen og han må puste tungt. Han har også vært litt tett i nesen på kvelden. Dette i tillegg til at han har hatt mye vondt i ryggen her og der, gjør at han ikke får sove!

Han har lenge hatt problemer med ryggen, og tidlig i 2005 var han mye sykmeldt. Han har vært hos fysioterapeut, men de fant ingenting galt og det hjalp heller ikke nevneverdig mye. Han har vondt i nakke, hodet, skulder eller rygg stort sett hver dag i varierende grad. Han er 22, 1.92 høy (stor rygg), trener ikke og er ikke overvektig. Vi skjønner ikke hva som er galt med han! :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har han fått antibiotika? Det fikk jeg da lymfeknutene på halsen min hovnet opp, iom at det ble konstatert en slags infeksjon i en av blodprøvene som ble tatt. På meg hjalp det ikke, og jeg ble henvist for å ta en biopsi av kjertelen, for å finne ut om det var noe skummelt. Synes det er rart at legen bare blåser av det slik, jeg ville nok dratt til fastlegen og insistert på å få en omfattende sjekk. Man skal da ikke gå rundt å føle seg så dårlig! Lykke til :)

Gjest Gjester
Skrevet
Gå til fastlege

Sier det samme! gå til fastlege.

På legevakten er det mest akutte som gjelder. Fastlegen din kan om nødvendig henvise han videre om nødvendig.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Gå til kiropraktor ang. ryggen (vil sannsynligvis henvise videre til røntgen, eller så kan dere be om det), og til fastlegen for å få henvisning til spesialist om det andre. Øre-nese-hals, kanskje?

Gjest gjest1
Skrevet

Det høres egentlig veldig ut som mine symptomer som jeg selv har slitt med siden søndag. Var på legevakten igår og fikk konstatert virusinfeksjon i halsen - halskatarr. Det er ikke noe å gjøre med, det må gå over av seg selv.

Men om det er det som feiler han burde jo legen på legevakten ha funnet det ut. Sier som de andre - gå til fastlegen!

Gjest Gjest
Skrevet

legevakten er absolutt helt udugelig for alt annet enn typiske akutte ting. brukne bein, kutt, sår , hjerteinfarkter osv.

Søk fastlege, men be om skikkelige blodprøver. Sjekk alt fra jern innhold, antall hvite blodlegmer som fastslår bakterier/infeksjoner, senkning osv.

Gjest Gjest
Skrevet

Er ikke normalt nei, men antagelig et virus..som alle leger sier når de ikke vet hva det er.. :sjenert:

Om han ikke blir bedre, bør han vel dra til fastlegen.. Ikke alt går over av seg selv, noen ganger må man ha antibiotika.

Ledd og muskel smerter henger ofte sammen med feber, halsvondt etc..

Vent til over helga, og er det ikke tegn på bedring, så ring legen mandag!!

Gjest Gjest
Skrevet

Hallo.. det er da leger som har vakt på legevakten også da!

Gjest Gjest
Skrevet
Hallo.. det er da leger som har vakt på legevakten også da!

joda! men legevakten er som regel tiltenkt skader av akutt karakter. Da er det bedre å gå til en lege som kan følge bedre opp enn en som har legevakt.

Gjest camillo
Skrevet

Bah, typisk leger: jeg finner ikke noe, så du er frisk.

Jeg ville gått til f.eks. en akupunktør.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Ja, gå til fastlegen. H*n kan sørge for at de nødvendige undersøkelser blir gjort og eventuelt henvise videre dersom det er nødvendig. Personlig styrer jeg unna legevakta så lenge det ikke er veldig akutt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...