Elbereth Skrevet 10. mai 2006 #1 Skrevet 10. mai 2006 Har invitert noen vennepar på lørdag kveld, men hodet er helt tom for ideer til hva jeg skal servere. Pleier ofte å invitere venner til god mat og drikke, og nå synes jeg at alle ideene mine er oppbrukt. Det eneste som er sikkert er at det ikke blir grilling, for vi har ikke fått murt opp den nye utepeisen vår, og annen grill har vi ikke. Noen som har gode tips til middag, evt også dessert eller kake til kaffen, så blir jeg veldig glad!!!
Gjest gjest1 Skrevet 10. mai 2006 #2 Skrevet 10. mai 2006 Tja, det er jo aspargessesong, så jeg ville kanskje laget noe med asparges og sjømat? Denne uka har jeg f.eks. spis asparges og reke/blåskjellrisotto, noe som er godt og relativt enkelt. Ellers er ovnsbakt kveite med villris, asparges og f.eks. hollandaise eller urte og hvitvinssaus veldig godt. Laks eller ørret kan fint brukes istedet for kveite. Til dessert ville jeg kanskje valgt en mørk og saftig sjkoladekake, eller en stekt amerikanst ostekake, servert med bærsaus til dessert. Pasjonsfrukt er veldig godt, men bringebær eller jordbær fungerer også bra!
Arkana Skrevet 10. mai 2006 #3 Skrevet 10. mai 2006 Hva med en kald stek (gjerne skinkestek) med en god pastasalat til, lett og sommerlig. Lammestek, stekte lammeskiver eller lammefilet med ratatouille til. Til dessert foreslår jeg en engelsk trifle. Laget det selv på søndag, og det var populært i tillegg til at det passet godt i varmen.
Gjest Gamle Alex Skrevet 10. mai 2006 #4 Skrevet 10. mai 2006 Pai er godt når det er varmt Svinefilet surret i Parmaskinke Jordbær dyppet i sjokolade
Elbereth Skrevet 10. mai 2006 Forfatter #5 Skrevet 10. mai 2006 Takk for gode tips. Både vi og gjestene er altetende, så nå er det bare å velge. Hm, ble sulten av dette. Går og spiser lunsj mens jeg venter på flere forslag...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå