Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

På mandag glemte jeg å ta pilla mi, og det merka jeg igår sent igår, altfor sent til å ta en ny pille. Så jeg like godt bare kutta ut hele driten, for planen har vært at mannen min skulle sterilisere seg, og dette har jeg venta på i et år nå :forvirret:

Grunnen til at det ennå ikke har skjedd er at han er redd.. Tydeligvis veeldig redd.

Men hva gjør jeg for å oppmuntre ham til å gjennomføre dette? Jeg kan jo ikke presse ham, men jeg er ikke gammel nok og jeg kan ikke vente i 3år før noen av oss steriliserer oss? Det er jo 25 års aldersgrense på dette dritet.

Hvordan går jeg frem? Er det noen andre som bruker bare kondom og har greid dere fint med det? (i mer enn flere år??).

Jeg har sagt til ham at han iallfall kan ta seg en tur til legen og høre og få info om sterilisering, men det ser heller ikke ut til at det kommer til å skje :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Gjest Malina
Skrevet

Synes ikke du skal oppmuntre ham til noen ting som har med dette å gjøre!! At han er redd for å sterilisere seg i så ung alder(uten å ha fått barn?) er heeelt naturlig.

Vil dere virkelig gjøre dette i så ung alder/før dere har fått barn?! :forvirret:

Hvorfor skal du kutte ut p-pillene fordi du har glemt èn pille :overrasket:

Å bruke kondom går jo selvfølgelig helt greit, men jeg synes fast prevensjon er veldig enkelt og greit!

Skrevet

Er du sikker på at sterilisering er svaret? Dere er fortsatt unge, og det er mye som kommer til å forandre seg i årene fremover... Kanskje også deres syn på det å få barn. Men har en av dere da sterilisert seg, så er det for sent å få egne barn, samme hvor mye man måtte da måtte ønske det. Tenk dere veldig om før dere går til et så drastisk steg i så ung alder.

Hva er egentlig galt med p-pillen? Viss du ikke blir veldig plaget av bivirkninger....

Skrevet

Vi hadde vel ikke tenkt på sterilisering hvis vi virkelig ikke hadde tenkt godt igjennom det, og ja vi har et barn på 20mndr, og vi vet begge to at et nytt svangerskap hadde tatt knekken på helsa mi, og kanskje også forholdet våres. Det var helt grusomt og jeg har ikke tenkt å få flere barn selv.

Men vi har bestemt oss for å adoptere når vi orker tanken på et nytt barn ihuset.

Skrevet

Og derfor jeg kutta ut pillene det er at jeg har bivirkninger som jeg rett og slett har fått opp i halsen.

Gjest Gjest
Skrevet

Hør om du kan få sterilisering på helsemessig grunnlag, eller let rundt i utlandet om det er private klinikker som steriliserer under 25 år.

Om det er det at han vil ha muligheten til å få barn senere (noe jeg kan forstå) som er eneste argumentet hans mot sterilisering, så minn han på at han kan fryse ned sæd i utlandet.

Skrevet

Noop han vil heller ikke ha flere barn selv, det kunne jeg også ha forstått. Vil jo ikke være urimelig! Men det er bare det at han er redd..

Gjest Gjest
Skrevet

For hva? Smerter, at han kommer til å angre seg, at selve prosedyren er pinlig?

Be han lete frem info på nett, og la han ta det i sitt tempo, antakeligvis er det noen merkelige ideer han har fått som ikke stemmer overens med virkeligheten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...