Gå til innhold

17.mai og pynting av baby

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Pynter dere babyene deres til 17.mai?

Babyen her er 4 1/2 mnd gammel. Vi har ikke noe pentøy til han. Jeg kunne godt tenke meg å pynte han. Men da må vi jo kjøpe noe nytt. Mest sansynlig får han ikke brukt dette mere heller siden dem vokser så fort disse små. Det er også litt snakk om økonomi her. Vi har litt dårlig råd om dagen. Min mann mener gutten kan bruke noe av det han har. Men det er jo ikke noe som er pentøy. Og ikke har gutten så mye heller. Et par tre bukser bare og en del bodyer.

Jeg er litt for at man skal pynte ungene til sånne festdager. Synes det er alt for mange som lar ungene bruke vanlig og dropper pynting helt.

Hva hadde dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Gjest babymor
Skrevet
Pynter dere babyene deres til 17.mai?

Babyen her er 4 1/2 mnd gammel. Vi har ikke noe pentøy til han. Jeg kunne godt tenke meg å pynte han. Men da må vi jo kjøpe noe nytt. Mest sansynlig får han ikke brukt dette mere heller siden dem vokser så fort disse små.  Det er også litt snakk om økonomi her. Vi har litt dårlig råd om dagen. Min mann mener gutten kan bruke noe av det han har. Men det er jo ikke noe som er pentøy. Og ikke har gutten så mye heller. Et par tre bukser bare og en del bodyer.

Jeg er litt for at man skal pynte ungene til sånne festdager. Synes det er alt for mange som lar ungene bruke vanlig og dropper pynting helt.

Hva hadde dere gjort?

Hei!

SKjønner godt at du tenker sånn, men det er absolutt ikke noe pyntekrav for små babyer! Ta på han vanlig tøy og fest heller en 17.maisløyfe på bodyen hans, og pynt vogna med flagg og grønne kvister!

Skrevet

Hvis dere har dårlig råd, så kan dere jo "få" av andres gamle klær..

Mangen som har liggende babyklær..

Jeg hadde ikke tenkt å pynte jenta mi (20mndr) denne 17maien fordi vi har akkurat for lite penger til å kjøpe klær :forvirret:

Men så fikk jeg da for meg at jeg skulle ta meg en tur ned til bestemor og rote i de gamle babyklærne, og tror du ikke jeg fant både bunad og hatt og helt hvit kjole, og det passte perfekt på henne..

Veldig glad for at folk ikke kaster baby/barneklærne som er fine..

Gjest Gjest
Skrevet
Hvis dere har dårlig råd, så kan dere jo "få" av andres gamle klær..

Mangen som har liggende babyklær..

Jeg hadde ikke tenkt å pynte jenta mi (20mndr) denne 17maien fordi vi har akkurat for lite penger til å kjøpe klær :forvirret:

Men så fikk jeg da for meg at jeg skulle ta meg en tur ned til bestemor og rote i de gamle babyklærne, og tror du ikke jeg fant både bunad og hatt og helt hvit kjole, og det passte perfekt på henne..

Veldig glad for at folk ikke kaster baby/barneklærne som er fine..

Desverre er det ingen å arve tøy av. Litt kjipt egentlig. Vi må kjøpe alt ungene trenger selv. Ikke at jeg forventer at andre skal bruke tid og penger på dem. Men det hadde vært koselig om noen av besteforeldrene hadde gitt dem et par sokker (ironisk) en gang i blandt. Guttene her får ingen ting utenom jul og bursdag. Og knapt nok da. Jeg har ofte måttet minne foreldrene mine på at eldstemann har bursdag.

Er litt misunnelig på veninnene mine som har barn med besteforeldre som inn i mellom dukker opp med litt klær og leker.

Skrevet
Desverre er det ingen å arve tøy av. Litt kjipt egentlig. Vi må kjøpe alt ungene trenger selv. Ikke at jeg forventer at andre skal bruke tid og penger på dem. Men det hadde vært koselig om noen av besteforeldrene hadde gitt dem et par sokker (ironisk) en gang i blandt. Guttene her får ingen ting utenom jul og bursdag. Og knapt nok da. Jeg har ofte måttet minne foreldrene mine på at eldstemann har bursdag.

Er litt misunnelig på veninnene mine som har barn med besteforeldre som inn i mellom dukker opp med litt klær og leker.

Har besteforeldrene veldig dårlig råd? Hør med venniner som også har barn om du kan låne noe som de har brukt på sine babyer..

Gjest Gjest
Skrevet
Har besteforeldrene veldig dårlig råd? Hør med venniner som også har barn om du kan låne noe som de har brukt på sine babyer..

Besteforeldrene har ikke så dårlig råd. Dem har råd til alt mulig annet.

Når det gjelder veninnene mine sine barn, så er det sånn at dem er veldig mye eldre enn babyen min, og alle har faktisk jenter.

Irriterende at tanten min som arvet alt pentøyet etter min første, har lagret alt på loftet hos bestemoren min. Tanten min bor i Troms og bestemoren min i Nordland. Moren min som er hos bestemoren min hver helg, gidder ikke å gå gjennom sekkene med barnetøy. Selv om eldste sønnen min er 11 år nå, så er pentøyet hans tidløst i og med at det stort sett er mørke dressbukser med jakker til.

Jeg bor på en helt annen kant av landet selv, så jeg får heller ikke gått gjennom disse sekkene.

Skrevet

Både størstejenta 20 mndr. og minsten på 1 mnd skal pyntes til 17 mai ja! Sliter litt med å finne noe til han, :lol: men har kommet over en liten sparkebukseliknende sak som ser ut som en smoking/ dress. Jenta fikk bunad i fjor, str. 1 1/2 som passer i år også. Neste år må hun få ny.

Jeg syns også det er litt sløseri på en måte, når man vet at ungen må ha nytt hvert år, men så er det så hyggelig å pynte dem også. :forvirret:

Skrevet

Spørr bestisene da om di ikke kan gi babyen litt penger til klær og du kan jo nevne samtidig at du aldri har fått noe til ham utenom bursdag..

Men hvis ikke så er du jo ikke nødt til å dresse ham opp, han er jo trossalt bare en baby og gulper sikkert litt, så det er vel lettere for deg å bare ha en ren hvit body på ham,

Har du noen fine tepper så kan du jo ha dem på vogna.. og pynte litt med sløyfer på vogna..

Skrevet

Min baby skal ha hvit t-skjorte med krage på. Ikke akkurat pyntet, men ser litt ordentlig ut. Hvit linbukse til. Fra HM, billige saker. Billigbutikkene har egentlig ikke så mye pyntet tøy til guttebabyer uansett. Og noe fra de dyre butikkene som han kan bruke en gang, det gidder jeg ikke.

Har en pen sort fløyelsjakke han kan ha over hvis det blir kaldt. HM den og. Kjøpt fordi vi akkurat hadde navnefest, ellers ville jeg nok ikke brukt penger på noe sånt.

Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet

[har kommet over en liten sparkebukseliknende sak som ser ut som en smoking/ dress.

Unnskyld meg, men det hørtes helt grotesk ut! :hår:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har en liten gutt på 8 mnd som ikke skal "pyntes" til 17. mai. Jeg kjøpte en liten matrosdress som han brukte jul og nyttår (og som han bare var såååå søt i!), men økonomien tillater ikke at jeg shopper noe nå (er student, og har ganske dårlig råd).

Han har helt vanlige pene klær han skal bruke + en 17 mai-sløyfe eller noe.

Har forøvrig venninner som har foreldre og svigerforeldre som går amokk i babybutikker, og kjøper alt til babyene (og da mener jeg alt fra dyre vogner, sener og klær), men slik er det ikke her i gården!!!

Skrevet
[har kommet over en liten sparkebukseliknende sak som ser ut som en smoking/ dress.

Unnskyld meg, men det hørtes helt grotesk ut!  :hår:

:ler: Jeg har sett en baby i sånn en 17. mai, og den var bare søt :Nikke:
Skrevet

Jeg har griselyst til å pynte bebisen min i snuppesøt kjole til søttende mai, men hun svømmer jo i alt som er. Så det blir strømpebukse og body gitt. Under dyna i vogna. Sikkert under regntrekket og, for som vi alle vet så regner det jo alltid på søttende mai :ler:

Skrevet

Selvsagt er det ikke noe "must" å pynte en så liten baby til 17. mai! Gutten din ligger vel mest i vogna uansett. Men sett gjerne flagg og sløyfe på vogna!

Selv har jeg nok alltid pyntet mine til 17.mai. Når de har vært bare noen mnd gamle har moren min strikket nydelige sett med jakke og lue, og fra et års alder har hun strikket bunader til dem.

Men som sagt, dette er da opp til hver enkelt og er enig med andre om at det er bortkastet å kjøpe påenklær til baby om økonomien allerede er trang. Uansett, lillegutten din er sikkert like blid selv om du ikke pynter ham ;)

Gjest Gjest
Skrevet

okonomisk så er det bare tull å kjøpe klær kun til 17 mai bruk når det gjelder babyer.

Men jeg skjønner godt at du vil pynte opp poden også.

Pynt deg selv du , for uansett hva babyen har på seg så vil det være et nydelig lite nurk uansett.

Og tenk om det blir stekende varmt,ja da er det vel bare body som blir brukt alikevel.

Gjest LoisLane
Skrevet

Du kan jo kikke på en bruktbutikk?

Skrevet
Hei!

SKjønner godt at du tenker sånn, men det er absolutt ikke noe pyntekrav for små babyer! Ta på han vanlig tøy og fest heller en 17.maisløyfe på bodyen hans, og pynt vogna med flagg og grønne kvister!

dette høres helt greit ut! barnet er bare 4 1/2 mnd gammel.

Gjest Gjest
Skrevet

:ler::ler:

Jaja...vi har nok av penger, men jeg pynter da ikke babyene mine på slike dager. De er bare babyer!

Skrevet
Har en pen sort fløyelsjakke han kan ha over hvis det blir kaldt. HM den og. Kjøpt fordi vi akkurat hadde navnefest, ellers ville jeg nok ikke brukt penger på noe sånt.

Den jakka er kjempefin! :)

Skrevet

Unnskyld meg, men det hørtes helt grotesk ut!  :hår:

Næsj da - han er da en liten mann selv om han er 1 mnd! :kgblunk: Men seriøst; de har den på Di Onge i Trondheim og det er bare nydelig! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...