Gjest gjesta Skrevet 9. mai 2006 #1 Skrevet 9. mai 2006 Jeg ble sittende å tenke på en ting. Vi skulle hive masse søppel og rot fra bodene våre. Rundt regnet en container med søppel. Hvert år leier borettslaget containere og setter ut. Disse blir hentet og det blir satt ut nye ( flere containere rundt om i borettslaget), så man kan hive søppel i tre dager. Vi satt og tenke fram og tilbake, leie egen container eller kaste i containeren til borettslaget? Vi kom fram til at vi alene kom til å fylle en hel container, og at vi synes det var vel mye å bruke på slike felles goder. Altså leide vi egen og betalte for den. I senere tid har vi hørt om en familie som valgte å gjøre det motsatte. De skulle hive like mye som oss, men valgte å kaste det i borettslagscontaineren. De fylte da opp den første containeren. Hva ville du ha valgt i denne situasjonen?
Gjest Biemannen Skrevet 9. mai 2006 #2 Skrevet 9. mai 2006 Hadde nok leid en egen ja, mest for å unngå potensielle konflikter.
Kittykat Skrevet 9. mai 2006 #4 Skrevet 9. mai 2006 Vi hadde nok brukt containeren til borettslaget, enkelt og greit. Vårt borettslag leier inn containere et par ganger i året og da kan vi kaste det vi ikke har bruk for. Nå har ikke vi så mye boss at vi hadde fylt en hel container, men hadde vi det så hadde vi helt sikkert brukt containeren til borettslaget. Her blir containerene fylt fort opp, så det skulle ikke forundre meg at noen gjør det på denne måten.
Gjest splæsj Skrevet 9. mai 2006 #5 Skrevet 9. mai 2006 Det kommer an på. Hvis det kostet skjorta å leie en kontanier, ville jeg heller kastet søppelet mitt i nattens mulm og mørke.
Nella Skrevet 9. mai 2006 #6 Skrevet 9. mai 2006 Vi får containere og skal bare ringe et firma for henting når det er fullt så blir det bytta kjapt. Hadde jeg hatt så mye søppel så hadde jeg ikke hatt problemer med å bruke borettslaget sin container. Jeg betaler da husleie hver mnd og det skal dekke dette også. Hadde antagelig tatt det i to etapper bare
Pasha Skrevet 9. mai 2006 #7 Skrevet 9. mai 2006 tja.. her jeg bor nå haddde jeg nok kastet det i fellescontaineren dette pga av at vi blir oppfordret til å kvitte oss med "søppel" hver gang vi har containere her (2 ganger i året.. 3 dager hver gang)..
Gjest Gjest Skrevet 9. mai 2006 #8 Skrevet 9. mai 2006 Jeg ble sittende å tenke på en ting. Vi skulle hive masse søppel og rot fra bodene våre. Rundt regnet en container med søppel. Hvert år leier borettslaget containere og setter ut. Disse blir hentet og det blir satt ut nye ( flere containere rundt om i borettslaget), så man kan hive søppel i tre dager. Vi satt og tenke fram og tilbake, leie egen container eller kaste i containeren til borettslaget? Vi kom fram til at vi alene kom til å fylle en hel container, og at vi synes det var vel mye å bruke på slike felles goder. Altså leide vi egen og betalte for den. I senere tid har vi hørt om en familie som valgte å gjøre det motsatte. De skulle hive like mye som oss, men valgte å kaste det i borettslagscontaineren. De fylte da opp den første containeren. Hva ville du ha valgt i denne situasjonen? ← Det er jo frekt å bruke andrs sin container. Dyrt er det å leie. i vårt borettslag leide vi inn ifor. naboene var private rekkehus. Ene naboen der benyttet natten til å fylle opp en halv container. var ikke vanskelig å spore hvem det var. Vi ringte han på jobben og ba han hente søplet sitt....det var j pinlig for han.og fyren dukket ikke opp. da tok to i styret+vaktmester og bar alt bort til han. Ble lagt i innkjørselen hans. han ba ikke om unnskldning og viste seg ikke på et halvt år. frekkasen
Gjest gjest1 Skrevet 9. mai 2006 #9 Skrevet 9. mai 2006 Her jeg bor ble det informert om at det kom container. Bare et par timer etter at den kom var den full... så jeg fikk ikke kastet noe. Foreldrene mine hadde også en nylig, da kom naboen og spurte om han kunne "kaste et par ting"... Han kom med et hengerlass... Mor og far måtte bestille ny container for å få plass til resten av sitt... Så hvis jeg skulle hive mye hadde jeg bestilt en egen en ja
Skyler Skrevet 10. mai 2006 #10 Skrevet 10. mai 2006 Jeg hadde brukt borettslaget sin container, de er der for at folk skal kunne kaste ting, og da syns jeg det må være helt på sin plass å bruke denne.
Gjest skrota Skrevet 10. mai 2006 #11 Skrevet 10. mai 2006 Selv om du fyller opp slik at det blir færre av de andre i borettslaget som får kvittet seg med sitt rot? Men det er klart, første mann til møllen og samme rakkern med resten av gjengen. Vårt borettslag har tre containere om våren og da er det visse ting vi ikke får lov til å kaste der. Det er utrolig hvor fort tre containere blir fylt opp. Hver vår er det en uke i mai det er lov til å levere avfallet sitt på kommunens "skrotsenter" og da passer vi på å levere skrot der. Hadde jeg fylt en container alene hadde jeg bestilt min egen.
Gjest Miloine Skrevet 10. mai 2006 #12 Skrevet 10. mai 2006 Jeg hadde brukt den som borettslaget hadde bestilt! Du spørr, jeg svarer ærlig
Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2006 #13 Skrevet 10. mai 2006 Dere som ville ha brukt boretslagets container, det er dårlig gjort for de andre!
Gjest Miloine Skrevet 10. mai 2006 #14 Skrevet 10. mai 2006 Dere som ville ha brukt boretslagets container, det er dårlig gjort for de andre! ← Nå sikter du bla. på meg! Skal jeg juge da, og si at " å nei, det ville jeg ikke ha gjort" ???? når jeg faktisk ville ha gjort det!
Gjest Raffeline Skrevet 10. mai 2006 #15 Skrevet 10. mai 2006 (endret) Jeg ville leid inn min egen. Hadde jeg hatt en halv container med søppel ville brukt borettslaget sine. (Eller kastet halvparten nå, halvparten senere. Ventet og sett om det ble plass til overs i containerne mot slutten?) Endret 10. mai 2006 av Raffeline
Gjest Biemannen Skrevet 10. mai 2006 #16 Skrevet 10. mai 2006 Syns det er direkte frekt jeg, når det kommer container til et boretsslag så kommer en eller annen tulling og fyller opp halve.
punktom Skrevet 10. mai 2006 #17 Skrevet 10. mai 2006 Jeg synes det er rart at folk har så mye søppel av en type at det fyller en hel container. Jeg antar at mye kan brukes av andre og en god del kan sorteres og resirkuleres.
Gjest gjesta Skrevet 10. mai 2006 #18 Skrevet 10. mai 2006 Jeg synes det er rart at folk har så mye søppel av en type at det fyller en hel container. Jeg antar at mye kan brukes av andre og en god del kan sorteres og resirkuleres. ← Jeg er en samler.I løpet av noen år blir det mye når man ikke kan kaste noe som helst. Det vi fikk gitt bort ble gitt bort så du kan tenke deg. Men så har jeg 35 kvadrat med bod.
Gjest gjest1 Skrevet 10. mai 2006 #19 Skrevet 10. mai 2006 Hmm..skulle til å foreslå at du heller kunne kjøre det bort selv. Her i borettslaget får vi låne henger gratis. Å leie container har jeg etterhvert skjønt at er fryktelig dyrt etter at de gjorde det etter et loppemarked på skolen til svigersøsteren min. Men om du har en bod på 35m2 med ting som skal kastes så blir jo det skrekkelig mange turer til fyllingen da... Uff, vet ikke helt jeg. Jeg synes det er ganske dårlig gjort å hive så mye i borettslaget sine containere for da blir det helt sikkert endel mennesker som ikke får kastet det de vil kvitte seg med. Hadde det vært meg hadde jeg nok kastet endel i borettslaget sine containere og kjørt resten bort selv. (evt. avventet litt - kastet litt med en gang, og hvis det er plass igjen i containerene siste kvelden hadde jeg fyllt opp da)
Gjest Miloine Skrevet 10. mai 2006 #20 Skrevet 10. mai 2006 (endret) Syns det er direkte frekt jeg, når det kommer container til et boretsslag så kommer en eller annen tulling og fyller opp halve. ← Da er jeg en av dem Nei, har ikke så mye søppel min at husstand fyller en container gitt, hadde jeg hatt det hadde jeg brukt boretslaget sitt fordet! I det boretslaget jeg bor er det ikke snakk om en container, her er det 4, som tømmes etterhvert som de blir fulle. Disse står i ca 3-4 dager helt til det nesten ikke er mer igjen av "kasteting" Endret 10. mai 2006 av Miloine
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå