kamela Skrevet 9. mai 2006 #1 Skrevet 9. mai 2006 Hei! Tenker på å dra til London i sommer. Noen forslag til ting som fenger de på 10 og 11 og som man MÅ få med seg? Har aldri vært der selv heller. Mottar gjerne tips om hotell også, hvor det ikke er større forhold enn at ungene kan få sitt eget rom på deling.
Gjest *Annie* Skrevet 9. mai 2006 #2 Skrevet 9. mai 2006 Hvis de er litt tøffe av seg, kan dere prøve The Dungeons My Webpage
Grooo Skrevet 9. mai 2006 #3 Skrevet 9. mai 2006 Vi bodde her: http://www.berjayaedenparkhotel.co.uk/ og hadde et genialt rom som var delvis delt i to.. Jeg og mannen hadde dobeltseng i ene enden av rommet, og søstern min hadde seng for seg selv i andre enden, med en liten gang i mellom. Super løsning, hun var bare 14 og hadde ikke turd å bo alene på rom. Dyreparken var stas
Gjest itla Skrevet 9. mai 2006 #4 Skrevet 9. mai 2006 Med barn... Kan jo ihvertfall si noe om hva jeg likte da jeg var liten (har vært MYE i London ) Dyrepark, som Grooo skrev, London Zoo eller Whipsnade, som ligger i utkanten av London. Madam Tussaud's er jo en klassiker - bestill billetter på nett på forhånd, så slipper dere køen (og dropp kjelleren, Chamber of Horrors het den ihvertfall før - jeg har fortsatt mareritt fra jeg var der da jeg var 6 ). Mange av sightseeing-bussene har mulighet for svensk, dansk eller norsk tale på hodetelefonene (sjelden alle), og jeg husker jeg syntes det var veldig spennende da jeg var liten - særlig når de fortalte om de store brannene og sånt. London Eye - et digert pariserhjul med super utsikt. Veldig mange fine museer, bl.a. HMS Belfast (et militærskip som er gjort om til museum), Natural History Museum og Imperial War Museum. Ellers har du lekebutikken Hamleys, som går over 6 etasjer, så vidt jeg husker. Alexandra Palace nord i London har fantastisk utsikt over byen, og om sommeren er det tivoli der, i tillegg til skøytebane, som jeg tror er åpen hele året. Puh.. det var det jeg kom på i farten. God tur!
Gjest -eline- Skrevet 10. mai 2006 #5 Skrevet 10. mai 2006 itla har nevt det meste, men Science Museum anbefales også. Gratis (som de fleste andre museer) og mange av utstillingene er ganske "lekbaserte" og morsomme for barn. Lærerikt er det og!
Grooo Skrevet 11. mai 2006 #6 Skrevet 11. mai 2006 Ja! London Eye og lekebutikken Hamleys! Og Science Museum
Gjest Thalassa Skrevet 11. mai 2006 #7 Skrevet 11. mai 2006 Men dere må jo ned i kjellern på madame tussaudes da! Det var nå det morsomste synes jeg :-D man kan jo f.eks ta en tur innom tower of london hvor man kan gå og kikke inne i tårnene, se på gamle rustninger osv, der er det disse vaktene(beefeaters) som man kan fotograferes med, folk som har kledd seg ut osv, man kan se på kronjuvelene, og det er en ok kafe der. Nedi gata ligger parlamentet og big ben, som er rett ved siden av tower bridge. Går man over den broa så står du under eye of london og hvis du ennå ikke er tappet for energi da, kan dere stikke innom akvariet nedi veien der. Der er det bl.a hai og masse annet morsomt
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2006 #8 Skrevet 12. mai 2006 Har aldri prøvd, men det ser veldig kult ut. http://www.londonducktours.co.uk/ nero
LadyInRed Skrevet 12. mai 2006 #9 Skrevet 12. mai 2006 dra til greenwitch. sett deg helt foran på undergrunnbanen dit fordi den går "over jorden" og der er ikke noen "togfører" foran. Artig opplevelse. Dra så til museet (gratis inngang). Dette er stedet der breddegradene, og altså tidssonene, regnes ut fra. Rundt museet er det er stor park, slik at man kan ta en piknik. Selve stedet er også veldig koselig. vet ikke om dette er SÅ stas for tiåringer, men sikkert veldig mye kjekkere enn å traske rundt i butikker så har dere tid, vil jeg aboslutt anbefale å dra hit. Mener å huske at det nå er et litt sånn higt-tech senter om universet og solsystemer, som kan være kjekt for barn. Det er altså ikke bare sånn sted med utstilling kun av gamle teleskop osv.
LadyInRed Skrevet 12. mai 2006 #10 Skrevet 12. mai 2006 Men dere må jo ned i kjellern på madame tussaudes da! Det var nå det morsomste synes jeg :-D ← er det det steder der du skal skremmes du tenker på? isåfall ville ikke jeg dratt dit med barn. jeg fikk iallefall helt noia da jeg var der- og jeg er langtifra ti år !
cbc Skrevet 12. mai 2006 #11 Skrevet 12. mai 2006 Jeg var i London i mars og vil absolutt anbefale musikalen "The lion king". En flott musikal som passer for alle, det var mange barn på den forestillingen vi var på. God tur heldiggris :kgblunk:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå