Gå til innhold

Leieboere med hund


Floja Felíz

Anbefalte innlegg

Vi skal leie ut sokkelleiligheten vår, og det er et par med en valp som har ringt og forhørt seg om den. Vi ble litt i tvil om det er så lurt å få inn noen med hund der, for vi har selv en rottweilertispe på 15 mnd.

Tror dere det kan bli leven av det dersom vi får inn en fremmed hund i underetasjen? Jeg tenker på markering av terriotorie i hagen, "eierskap" til huset osv. Hunden vår går veldig bra sammen med andre hunder, hun har ikke vært aggressiv mot andre hunder før, hverken når de er på besøk hos oss eller ellers.

-Men så har ikke de flyttet inn i "huset hennes" heller.

Noen som har erfaringer eller innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Vi hadde to svære hunder, en blanding og en rottweilertispe, og flyttet inn i kjelleren til noen som hadde en gammel labrador/flat blandingstispe.

Etter noen måneder gikk det helt greit å ha de ute samtidig, hvertfall hannhunden og tispa..

Husvertene våre var opprinnelig veldig skeptiske til dette, for deres hund gikk ikke så godt i lag med andre hunder. Ingen problemer, sa jeg, vi går bare et par turer med dem sammen uten å slippe dem løs, så tolererer de hverandre in no time... Så fikk vi flytte inn, og det var aldri noe problem. Våre var rolige inne når vi var på jobb, og deres hund var ute og rolig når de var på jobb.

La rottisen deres og valpen bli kjent fra første dag. Ha dem mye sammen hvis rottisen aksepterer valpen, noe jeg er helt sikker på at hun gjør.

Hvis det ikke ser ut til å gå bra, så kan dere begynne å gå små turer sammen med begge i bånd når valpen begynner å bli såpass gammel at den skal gås turer med.

Jeg ville ikke hatt problemer med å leie ut til andre med hund, men jeg ville tatt med en klausul i leieavtalen om at hunden skal være stille, ellers må de flytte. Og all skade som blir gjort på inventar som vegger og dører skal erstattes av leietaker.

Blir hundene deres gode venner, så kan de jo være sammen på dagtid hvis dere alle jobber :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest1

Jeg tror det skulle gå bra. Jeg bor i et område hvor det bor veldig mange hunder "oppå hverandre". Min hund får ikke lov til å markere/tisse før han er kommet et stykke bort fra området hvor vi bor, og det fungerer helt fint. Da slipper vi denne markeringskrigen som lett kunne kommet ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillo

Jeg flytta inn med min hannhund til et hus med en 8 år gammel hannhund og en hannvalp som nå har blitt like under året, mens min er litt over - dette har gått kjempefint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hund, men kunne ikke tenkt meg leietakere med hund. Tenker på slitasje på utleieleilighet og støy.

Det å ha to hunder i samme hus ser jeg ingen problemer med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Varg-Menja

To hunder av samme kjønn vile jeg ikke hatt noen problemer med, så lenge ingen av dem er aggressive. Hannhund/tispe ville jeg vært litt mere skeptisk til, pga løpetida vil blir veldig masete når de bor så nærme hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke tenke meg att det vil by på problemer, spessielt forde det er en hvalp og en unghund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jente_81

Jeg leier i underetasjen og dem oppe har 3 hunder, to tisper og en hann....

Jeg har to tisper............

Null problem!

Så er det fint med at vi hjelper hverandre med hundepass :)

Pluss at ho som bor på andre siden hadde hund før.... så da var det 6 hunder i samme bopel.....

Hos meg er det fliser og gulv belegg, teppe. så ingen problem med slitasje.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Revenka

Vi leide sokkelleilighet hos noen som hadde hund selv, det var ikke noe problem i det hele tatt. Hunden i hovedhuset var voksen da vi fikk vår valp, og da vår var voksen fikk de ny valp. Aldri opplevd problemer med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Vi har leid sokkel hos noen med hund før, og det var kjempekoselig! :) Nå skal jeg flytte inn og ha felles hage med en annen hund igjen, og jeg håper det går like bra som sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...