Smørblomsten Skrevet 9. mai 2006 #1 Skrevet 9. mai 2006 Har en sønn på 5 mnd, er det ok å gi han vann på flaske nå? Koker det på forhånd, men bør det varmes opp når d skal drikkes? Til info full-ammer jeg han ikke! Og nå når det er varmt tror jeg jo at det kan være ok å få litt vann i ny og ne
Gjest Piper Skrevet 9. mai 2006 #3 Skrevet 9. mai 2006 (endret) Hvorfor koker du vannet før han får det? Regner med at han klarer å få i seg mange flere bakterier, ved å ligge og kose seg på gulvet/teppet/gresset ol. Jeg hadde gitt rett fra springen, og hadde heller ikke brydd meg med å varme det. Men så har jeg tre barn, og som alle vet blir vi bare sløvere og sløvere desto flere barn vi får Er ikke meningen å være uhøflig, men jeg blir litt forundret over hvor lenge folk koker vannet til barnet. Endret 9. mai 2006 av Piper
Smørblomsten Skrevet 9. mai 2006 Forfatter #4 Skrevet 9. mai 2006 Hvorfor koker du vannet før han får det? Regner med at han klarer å få i seg mange flere bakterier, ved å ligge og kose seg på gulvet/teppet/gresset ol. Jeg hadde gitt rett fra springen, og hadde heller ikke brydd meg med å varme det. Men så har jeg tre barn, og som alle vet blir vi bare sløvere og sløvere desto flere barn vi får Er ikke meningen å være uhøflig, men jeg blir litt forundret over hvor lenge folk koker vannet til barnet. ← Du kan så si, ikke enkelt å være førstegangsmor Hvis det er trygt å slutte å koke vannet - ja så gjør jeg gladelig det, mindre styr!
Jaheira Skrevet 9. mai 2006 #5 Skrevet 9. mai 2006 Det er bare å gi vann. Vann kan de få fra de er ganske små..
Gjest gjest1 Skrevet 9. mai 2006 #6 Skrevet 9. mai 2006 Du kan trygt gi h*n vann, og det er ingen grunn til å koke det.
Furstina Skrevet 9. mai 2006 #7 Skrevet 9. mai 2006 Anledningen till att man bör vara försiktig med att ge vatten till små babyer är att de kan bli "mätta" på vatten i stället för bröstmjölk eller MME - och därför missa viktig näring. Rekommendationen är väl att de bör främst dricka MM eller MME fram tills dess de börjar äta mat. Men om du vill ge vatten så behöver du inte koka det, inte i norden.
la Flaca Skrevet 9. mai 2006 #8 Skrevet 9. mai 2006 Du kan trygt gi h*n vann, og det er ingen grunn til å koke det. ← I heftet fra helsestasjonen står det at vann, smokker etc. skal kokes til barnet er 6 mndr.!
La Guapa Skrevet 9. mai 2006 #9 Skrevet 9. mai 2006 Gi vann, men kok det! Drikkevannet i Norge er ikke godt nok til å gi direkte fra springen til spebarn. Kok vann og oppbevar i kjøleskapet.
Gjest Labellamia Skrevet 9. mai 2006 #10 Skrevet 9. mai 2006 I heftet fra helsestasjonen står det at vann, smokker etc. skal kokes til barnet er 6 mndr.! ← Jo men disse heftene er jo bare rådgivende, skulle jeg ha fulgt allt som helsesøster sa, hadde jeg gått på veggen. Mine tre barn er voskne, friske og godt utdannet på tross av at de fikk drikke vann på flaske fra de var 4mnd, fikk mat da de var ca 2 mnd osv. Her er det hvert enkelt barns behov og helsetilstand som må gjelde. Klart er barnet spesielt utsatt for sykdom så koker man gjerne vannet. Jeg har nå tre barnebarn, og de har fått akkurat samme pleie som mine da de var små. Og jeg ble sjokkert da min datter kom og sa at mitt ene barnebarn måtte lære å sykle på trehjulssykkel før han fikk bruke de på to hjul. Han vil ikke det, vil sykle på to hjul han. Og han klarer det utmerket. Vi må ikke bli så pedagogiske og helsemessig riktige at vi glemmer hver og enkelt barn sin utvikling og selvstendighet. De er som oss.
monja Skrevet 9. mai 2006 #11 Skrevet 9. mai 2006 Du kan godt gi han vann. Og du trenger ikke å koke det.
Gjest gjest1 Skrevet 9. mai 2006 #12 Skrevet 9. mai 2006 I heftet fra helsestasjonen står det at vann, smokker etc. skal kokes til barnet er 6 mndr.! ← Gi vann, men kok det! Drikkevannet i Norge er ikke godt nok til å gi direkte fra springen til spebarn. Kok vann og oppbevar i kjøleskapet. ← Husk også å desinfisere hendene før du tar i babyen, og la ikke barnet under noen omstendighet komme i kontakt med vegger, gulv, bord eller såkalt frisk luft!
Gjest Piper Skrevet 9. mai 2006 #13 Skrevet 9. mai 2006 Husk også å desinfisere hendene før du tar i babyen, og la ikke barnet under noen omstendighet komme i kontakt med vegger, gulv, bord eller såkalt frisk luft! ← Akkurat
La Guapa Skrevet 9. mai 2006 #14 Skrevet 9. mai 2006 Husk også å desinfisere hendene før du tar i babyen, og la ikke barnet under noen omstendighet komme i kontakt med vegger, gulv, bord eller såkalt frisk luft! ← Drikker du vann fra springen når du er på sydenferie? Eller ville du drukket vannet fra doskåla? Mange av vannreservoarene i Norge har gjort mange syke. Ofte skyldes dette at kloakk renner rett ut i grunnvannet fra hus og gårder i nærheten. I forrige uke var en småbarnsfamilie på TV. Ungene der hardde vært konstant syke uten at kommunelegen kunne finne ut hvorfor....helt til de tok prøver av vannet (som var fullt av tarmbakterier) de hadde drukket avføring i over ett år...herlig.
Plym Skrevet 9. mai 2006 #15 Skrevet 9. mai 2006 Sønnen min fikk vann rett fra springen av barnepleierne på fødeavdelingen fordi han hadde vondt i magen. Jeg har aldri kokt vannet til mine babyer.
Gjest Piper Skrevet 9. mai 2006 #16 Skrevet 9. mai 2006 Drikker du vann fra springen når du er på sydenferie? Eller ville du drukket vannet fra doskåla? Mange av vannreservoarene i Norge har gjort mange syke. Ofte skyldes dette at kloakk renner rett ut i grunnvannet fra hus og gårder i nærheten. I forrige uke var en småbarnsfamilie på TV. Ungene der hardde vært konstant syke uten at kommunelegen kunne finne ut hvorfor....helt til de tok prøver av vannet (som var fullt av tarmbakterier) de hadde drukket avføring i over ett år...herlig. ← Så resten av Norges befolkning skal koke vannet sitt, fordi en familie har blitt dårlig? Skal alle slutte å spise visse ting i Syden også, fordi enkelte har fått matforgiftning? Når du snakker om mange, vil jeg gjerne ha dokumentasjon på dette. For du kan ikke bare slenge ut slike påstander, og tro at du bekrefter det med at en familie har blitt syk.
La Guapa Skrevet 9. mai 2006 #17 Skrevet 9. mai 2006 (endret) Så resten av Norges befolkning skal koke vannet sitt, fordi en familie har blitt dårlig? Skal alle slutte å spise visse ting i Syden også, fordi enkelte har fått matforgiftning? Når spiste du softis i syden sist? Trodde det var sånt alle droppa, jeg. Når du snakker om mange, vil jeg gjerne ha dokumentasjon på dette. For du kan ikke bare slenge ut slike påstander, og tro at du bekrefter det med at en familie har blitt syk. Oh, my god....rolig nå.Har du ikke fulgt med på nyheten eller? Her i Trondheim har vi hatt mye problemer med vannet fordi kloakk renner ut i grunnvannet. I Drøbak har de hatt mye problemer med E-colibakterier i vannet. Jeg vet det fordi jeg ble syk selv og legen anbefalte å droppe drikkevannet fordi det ga mavesyke til mange. Flere? Synes dere virkelig det er så mye prakk å koke opp et par liter vann? ← :klø: Endret 9. mai 2006 av La Guapa
Gjest Gamle Alex Skrevet 9. mai 2006 #18 Skrevet 9. mai 2006 Hvorfor koker du vannet før han får det? Regner med at han klarer å få i seg mange flere bakterier, ved å ligge og kose seg på gulvet/teppet/gresset ol. Jeg hadde gitt rett fra springen, og hadde heller ikke brydd meg med å varme det. Men så har jeg tre barn, og som alle vet blir vi bare sløvere og sløvere desto flere barn vi får Er ikke meningen å være uhøflig, men jeg blir litt forundret over hvor lenge folk koker vannet til barnet. ← Et enkelt svar på dette er at det er det som blir annbefalt fra helsestasjonen de tre første mnd.
Gjest Piper Skrevet 9. mai 2006 #19 Skrevet 9. mai 2006 :klø: ← Du må jo for all del gjøre som du vil, men her jeg bor har vi ikke det problemet. Og selv om visse områder har problemer, er det ikek dermed sagt alle må begynne å koke vannet. En kan prøve å få med seg om det gjelder i sitt eget nærområdet, og er det ingen advarsler på vannet der ser jeg ikke helt vitsen med å koke vannet. Alle her inne er ikke fra de områdene du lister opp, og da kunne du jo sagt at du ville kokt vannet om du trådstarter bodde i noen av de områdene. Man behøver ikek bli helt hysterisk heller, for det er steder i Norge der de har godt vann, blant annet her vi bor. Og jeg har spist softis i syden, opp til flere ganger faktisk. Så nei, ikke alle dropper det Men syden er syden, og vi har ikke så dårlig vannkvalitet her i Norge, som det de har i andre land.
Gjest gjest1 Skrevet 9. mai 2006 #20 Skrevet 9. mai 2006 Mange av vannreservoarene i Norge har gjort mange syke. Ofte skyldes dette at kloakk renner rett ut i grunnvannet fra hus og gårder i nærheten. ← Men hallo da menneske! Om vannet må kokes til voksne/ barn, så må det naturligvis kokes til spedbarn også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå