Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2006 #1 Skrevet 8. mai 2006 Har sittet en stund nå i kveld og søkt etter info om spiralen, men finner ikke det jeg er på jakt etter; hvor stor sjans det er for å bli gravid med spiralen. Jeg begynner nemlig å lure litt. jeg fikk barn for et halvt år siden, og har vært noenlunde presis igjen etterpå. Nå er jeg over en uke for sen, har hatt småblødninger, nærmest bare et par dråper dann og vann. Sluttet å amme for lenge siden, men har fortsatt melk,og det virker som mengden øker igjen. Synes også at puppene virker fyldigere igjen enn de gjorde da jeg sluttet å amme. Får trøtthetsperioder på ettermiddagen, vondt i bena, konstant sulten. De samme tingene som da jeg gikk gravid. Graviditet med spiralen er vel relativit sjelden, er litt nysgjerrig på om noen her har erfaringer i så måte? Stemmer det at det er større sjans for svangerskap utenfor livmoren hvis man blir gravid med spiral? Jeg SKAL ta en test hvis mensen ikke begynner orderntlig i løpet av uka, må bare få penger først.
Iceglow Skrevet 8. mai 2006 #2 Skrevet 8. mai 2006 Om jeg ikke husker feil har kobberspiral en sikkerhet på ca 97 %, altså omtrent som for minipillen. Googler litt rundt og ser det er svært mange ulike statistikker, og det kan se ut som om det vil variere fra modell til modell. Det er en del forskjell på de ulike kopperspiralene og virker det som. Men uansett, test deg så raskt du kar, for har du blitt gravid med spiral må du til lege så fort som mulig for å få spiralen ut før barnet tar skade av den.
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2006 #3 Skrevet 8. mai 2006 Omtrent som for minipillen? Mamma gikk på minipillen, og fikk både meg og broren min. Ei venninne av meg gikk også på minipillen og har en gutt på 8 måneder....
Ugla Skrevet 8. mai 2006 #4 Skrevet 8. mai 2006 Men uansett, test deg så raskt du kar, for har du blitt gravid med spiral må du til lege så fort som mulig for å få spiralen ut før barnet tar skade av den. ← Spiralen kommer ikke i nærheten av barnet (fosteret). Fosteret ligger jo inne i fosterhinnen, med fostervann rundt seg. Om spiralen kommer gjennom hinnen, vil det oppstå spontan-abort. Er ikke så sikker på om legen vil fjerne spiralen, da de frykter å skade fosterhinnen = mulig spontan-abort. Jeg mener også at sikkerheten med spiral er ca 97%, så det KAN skje (ja, jeg VET...).
Iceglow Skrevet 9. mai 2006 #5 Skrevet 9. mai 2006 Jeg har ingen personlig kjennskap til spiraler, og har egentlig trodd det samme som deg (at det er best den ligger i ro for å ikke forstyrre), men det ser ut til at det er mest vanlig at den fjernes pga at den kan stikke hull på fosterhinnen om den blir liggende. Mulig dette er en utdatert prosedyre?
Gjest Gjest Skrevet 9. mai 2006 #6 Skrevet 9. mai 2006 Jeg har hatt kobberspiral i tjue år. En gang tror jeg at jeg var gravid. Jeg fikk ikke mens. Den var tre uker forsinket og jeg fikk melkespreng osv. Da jeg var gravid med barna fikk jeg alltid tidlig melk i brystene. Men jeg spontanaborterte visst, for jeg fikk en sterk blødning. Vanligvis begynner mensen min med en dråpe, og dette var uvanlig. Jeg har fremdeles kobberspiral men nå er vel sjansen mindre for at jeg skal bli gravid siden jeg ikke er noen ungdom mer? Det vil si, jeg har en del sex, men jeg tror sjansen er mindre for å bli gravid når man passerer førti?
Gjest Gjest trådstarter Skrevet 9. mai 2006 #7 Skrevet 9. mai 2006 Nevnte dette for helsesøster da vi var på kontroll i dag, og hun ba meg ta en test så fort som fy. Så sambo kjøper med seg en på vei hjem fra byen nå.
Gjest Gjest Skrevet 9. mai 2006 #8 Skrevet 9. mai 2006 Er det ikke sånn at det er større sjanse for å bli gravid utenfor livmoren med spiral?
Jettes Skrevet 9. mai 2006 #9 Skrevet 9. mai 2006 Hvordan går det? Jeg ble gravid med kobberspiral,så det skal ikke jeg ha noe mer...min ble fjernet,men ble informert om at jeg kunne spontanabortere... Lykke til
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 9. mai 2006 #10 Skrevet 9. mai 2006 Har nettopp tatt testen, og det er heldigvis bare en strek der. Fikk først hjertefeil, for hele "vinduet" ble rosa før det bleknet og etterlot seg en enkelt strek. Det har gått fem minutter nå, og bare en enkelt strek. Heldigvis.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå