Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2006 #1 Skrevet 8. mai 2006 Litt nysgjerrig på om dere vet hva en dux er? Eller om dette er et foreldet uttrykk, ev dialekt. Så vet noen her hva det er?
Velvet Skrevet 8. mai 2006 #2 Skrevet 8. mai 2006 (endret) Ja. http://www.duxbed.com/ Endret 8. mai 2006 av Velvet
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2006 #3 Skrevet 8. mai 2006 Hehe, ikke det jeg tenkte på Har lært hjemmefra at det betyr noe annet også, og det passer bra når man hører betydningen synes jeg
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2006 #4 Skrevet 8. mai 2006 Duks (av latin dux; fører) ble brukt før i tida om den flinkeste eleven i klassen.
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2006 #7 Skrevet 8. mai 2006 Lurer på om det kan være noe av det samme som Pippi i sin tid lette etter, men ikke fant. Nemlig en SPUNK....
LilleBille Skrevet 9. mai 2006 #8 Skrevet 9. mai 2006 Dux er også en karamell - samme type som Fox og Nox men med "karamellsmak"
Grooo Skrevet 9. mai 2006 #9 Skrevet 9. mai 2006 Lurer på om det kan være noe av det samme som Pippi i sin tid lette etter, men ikke fant. Nemlig en SPUNK.... ← Det er bare fordi hun ikke dro til Danmark, der selger de Spunk i pastillesker på enhver bensinsatsjon og matbutikk. Gode er de og!
Gjest LoisLane Skrevet 9. mai 2006 #10 Skrevet 9. mai 2006 Dux er også en karamell - samme type som Fox og Nox men med "karamellsmak" ← Det tenkte jeg med en gang også - men den heter da Lyx?
LilleBille Skrevet 9. mai 2006 #11 Skrevet 9. mai 2006 Det tenkte jeg med en gang også - men den heter da Lyx? ← Det gjør de kanskje ... Men det fantes hvertfall Duxkarameller da jeg var liten
Gjest Gjest Skrevet 9. mai 2006 #12 Skrevet 9. mai 2006 Lurer på om det kan være noe av det samme som Pippi i sin tid lette etter, men ikke fant. Nemlig en SPUNK.... ← Det skal hun være glad hun ikke fant! Jenta kan da ikke være mer enn 12-13 år?
Gjest Gjest1 Skrevet 9. mai 2006 #13 Skrevet 9. mai 2006 Det gjør de kanskje ... Men det fantes hvertfall Duxkarameller da jeg var liten ← Ja var ikke det de som var tre stykker i pakken, med sjokoladetrekk? Kjempegode!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå