Velvet Skrevet 8. mai 2006 #1 Skrevet 8. mai 2006 Er det noen her som har psoriasis/eksem som kan anbefale kremer/salver som hjelper mot dette? Er det noen her som har det inni og litt utenpå ørene? Hvordan bli kvitt det? Jeg er heldigvis ikke så hardt angrepet ellers på kroppen men for meg er det ørene som er verst. Det væsker og etterhvert kommer det lukt også og jeg synes det er så ille at jeg unngår å gi samboer klemmer. For å ikke snakke om at man kan se at jeg har sår og ekstremt tørr hud der.
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2006 #2 Skrevet 8. mai 2006 føler med deg! eksem er no dritt.har vært plaget med det i hodebunnen i maaange år før jeg prøvde fungoral shampo.det er en slags kur man bruker 2-3 ganger i uka i noen uker.endelig er det borte. har prøvd salver i flytende form,men det funka ikke. lykke til!
Velvet Skrevet 8. mai 2006 Forfatter #3 Skrevet 8. mai 2006 Fungoral shampoo. Dette må prøves. Takk skal du ha, Gjest.
Gjest Little me Skrevet 8. mai 2006 #4 Skrevet 8. mai 2006 Jordnøttolje bruker vi på sykehuset. Smøres inn på kvelden, dusjes vekk om morgenen. Effektivt!!
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2006 #5 Skrevet 8. mai 2006 hva du trenger kommer an på hva eksemet skyldes. Fungoral funker mot hudsopp/seboreisk eksem (jeg har lest om dette da jeg har liknende symptomer..). Trodde egentlig Fungoral var reseptbelagt, men aner ikke. Hvis eksemet skyldes noe annet bør du vel egentlig gå til legen for å få diagnostisert det. Det har i hvert fall jeg tenkt til:-)
Gjest Per Skrevet 14. mai 2006 #6 Skrevet 14. mai 2006 Er det noen her som har psoriasis/eksem som kan anbefale kremer/salver som hjelper mot dette? Er det noen her som har det inni og litt utenpå ørene? Hvordan bli kvitt det? Jeg er heldigvis ikke så hardt angrepet ellers på kroppen men for meg er det ørene som er verst. Det væsker og etterhvert kommer det lukt også og jeg synes det er så ille at jeg unngår å gi samboer klemmer. For å ikke snakke om at man kan se at jeg har sår og ekstremt tørr hud der. ← Hei Har også vårt plaget med psoriasis i ørene og ellers på kroppen.. Jeg har i ca. 3 mnd. nå brukt en UVB-Behadlingslampe, og den har vist seg å være svart effektiv... Kjøpte den på nettet hos firmaet Derma Healthcare ( www.dermahealthcare.no ) Blir du bedre av å være ute i sole, vil nok denne lampen hjelpe deg...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå