mee mee Skrevet 8. mai 2006 #1 Skrevet 8. mai 2006 jeg har brukt biodrain før, og tenkte jeg skulle kjøpe en ny idag. få bort slaggstoffene fra i vinter. men har ikke merket så mye av biodrain, så lurte på om det er noen som vet om en bra rensekur?
Gjest Binna Skrevet 8. mai 2006 #2 Skrevet 8. mai 2006 Det er Biodrain jeg har fått anbefalt flere steder.. Har tatt oxy- tarm selv, kan ikke si at jeg merket no særlig..
Gjest Elfrida Skrevet 8. mai 2006 #3 Skrevet 8. mai 2006 Akkurat hvilke 'slaggstoffer' er det du ønsker å bli kvitt? Spiser du normalt sunt, trener og ellers er frisk vil kroppen rense seg selv, vi har masse tarmer, nyrer osv som tar seg av den saken!
mee mee Skrevet 8. mai 2006 Forfatter #4 Skrevet 8. mai 2006 spiser normalt og trener litt.. tenke å rense organene, og kanskje slippe et kilo eller 2
Gjest Jalileh Skrevet 8. mai 2006 #5 Skrevet 8. mai 2006 Organene er veldig flinke til å rense seg selv. Det sies at grunnen til at man kan merke forskjell av disse rensekurene er fordi det står bak at: "drikk mye vann, spis sundt og unngå kaffe". Da sier det jo seg selv at man blir litt fresh og mister litt vann. Tror at et sundt kosthold og en del vann skal fungere like bra. 1
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2006 #6 Skrevet 8. mai 2006 Så kalte "rensekurer" er (sorry at jeg sier det, men) rent bullshit. Drikk vann, tren og spis sunt i stedet
Merkuria Skrevet 8. mai 2006 #7 Skrevet 8. mai 2006 Rensekurer nytter, tror kanskje tvilerne bør forsøke selv, og sjekke hvor mye bullshit en faktisk kvitter sg med i løpet av en kur Det er klart at et sunt liv med trening og fornuftig kosthold opprettholder kroppens evne til å rense seg selv, men jeg tror de ytre påvirkningene vi er utsatt for i dagens virkelighet gjør sitt til at kroppen innimellom kan trenge litt hjelp til å bli kvitt det verste slagget. Jeg har selv hatt god effekt av Multichi fra Shine, men har nå lest at Tonidren har mye av de samme ingrediensene, men til en lavere pris. Er det noen her som har erfaringer med Tonidren?
happyhappy Skrevet 1. mai 2007 #8 Skrevet 1. mai 2007 Jeg må også bare få sagt at det ikke er bullshitt å ta en rens i ny og ne! Kroppen har så absolutt godt av det. Man blir kvitt masse avfallstoffer som ligger igjen, som IKKE går bort av sunt kosthold og ved masse vann. Grunnen til at jeg fant ut at jeg måtte ta en rens var først og fremst at magen min stoppet opp ganske ofte. Jeg ble oppblåst, og det kunne gå fem dager før jeg hadde vært ordentlig på do-jahh..tro meg, jeg følte meg ikke akkurat i god form da. Jeg oppsøkte colon-klinikken som driver med tarmskylling. På en halvtime føler du deg lettere, friskere og renere! Og magen min funker igjen! (jeg gjorde dette for ett år siden) Og det er en profesjonell som gjør dette på deg mens du ligger på benken og slapper av.
Gjest Gjest_diddi_* Skrevet 1. mai 2007 #9 Skrevet 1. mai 2007 hei.det er ikke noe fra kroppen din som gjør vannet skittent Jeg har brukt Tonidren tidligere, men er usikker på effekten. Nå har jeg imidlertid tatt i bruk Bioenergiser D-tox spa. Der ser man effekten umiddelbart. Det er medisinsk og har også vist positiv effekt for bla. søvnproblemer, psoriasis, svette på hender og føtter, allergi osv. Jeg har startet min kur hos Dalia Skjønnhetspleie i Asker (www.dalia.no) og vil fortsette med dette jevnlig fremover. Dette er ikke en rens ved hjelp av drikking kur, men et slags fotbad hvor man ved hjelp av elektriske impulser balanserer cellene i kroppen. Vanskelig å forklare så det er lettere om du går inn og leser selv. Må innrømme jeg ble overrasket over hvor mye "shit" jeg hadde i kroppen (man ser resulatet umiddelbart i vannet). Koster ikke så mye så det er verdt å prøve en kur. Anbefales! Hun som driver det er veldig dyktig og hyggelig også. Hilsen Kari ←
Gjest Gjest_diddi_* Skrevet 1. mai 2007 #10 Skrevet 1. mai 2007 hei.jeg trodde også att vannet ble brunt pga dritt fra kroppen min men har en venn som driver med det han sa d var pga ett stott de hadde i vannet
lillesky Skrevet 24. juni 2007 #11 Skrevet 24. juni 2007 Tråden er ryddet. KGs regler. - lillesky (mod)
Dis Skrevet 25. juni 2007 #12 Skrevet 25. juni 2007 Mariatistel renser leveren og er ok hvis du har brukt medisiner. Olvienbladekstrakt virker også rensende, men vet ikke om den er like effektiv etter evt. medisinbruk.
Gjest Gjest_Sara_* Skrevet 4. juni 2008 #13 Skrevet 4. juni 2008 Hei. Jeg har lest at rensekurer fungerer, men jeg er kun 14år, er det kun for "voksene" eller kan ungdommer også ta det? Dere skjønner at jeg er rund. Jeg har alltid hatt noen ekstra kilo på kroppen, jeg har siden 1 klasse blitt mobbet og ertet for vekten, og hvor lav jeg er. Jeg skulle ønske at jeg var høyere for jeg er ikke mer en 1.53m, og jeg skjønner at jeg ikke kommer til å bli noe særlig høy for hele familien min er lav. Untaget onkelen min, på mammas side. Mamma er 1.62m, og pappa er 1.70m. Men jeg har lenge slitt med vekta, derfor lurer jeg på om jeg kan prøve sånn kur. Jeg er desverre veldig lat, jeg sitter som regel inne foran PCen og TVen. Kan dere gi noen tips? Burde jeg prøve en rensekur? Jeg vet veldig mange er skeptiske til at en 14åring må miste vekt. Jeg bønnfaller dere etter råd.
Gjest Gjest Skrevet 16. juli 2008 #14 Skrevet 16. juli 2008 Hei. Jeg har lest at rensekurer fungerer, men jeg er kun 14år, er det kun for "voksene" eller kan ungdommer også ta det? Dere skjønner at jeg er rund. Jeg har alltid hatt noen ekstra kilo på kroppen, jeg har siden 1 klasse blitt mobbet og ertet for vekten, og hvor lav jeg er. Jeg skulle ønske at jeg var høyere for jeg er ikke mer en 1.53m, og jeg skjønner at jeg ikke kommer til å bli noe særlig høy for hele familien min er lav. Untaget onkelen min, på mammas side. Mamma er 1.62m, og pappa er 1.70m. Men jeg har lenge slitt med vekta, derfor lurer jeg på om jeg kan prøve sånn kur. Jeg er desverre veldig lat, jeg sitter som regel inne foran PCen og TVen. Kan dere gi noen tips? Burde jeg prøve en rensekur? Jeg vet veldig mange er skeptiske til at en 14åring må miste vekt. Jeg bønnfaller dere etter råd. hei på deg sara ..Jeg sitter her og får skikkelig vondt inni meg når jeg leser hva du skriver, fordi jeg vet så godt hvordan det er å være i den situasjonen du er i - Og jeg vet så godt at værre kan det bli! ...Jeg var alltid litt kraftigere enn de andre, helt fra jeg var liten.. Da jeg skulle til seksårskontroll var jeg 40%overvektig (jeg veide 42kg. i en alder av 6år)...Da jeg var 12år hadde vekten økt til 63... da jeg var 13 veide jeg 72...da jeg runnet 14 og var konfirmant viste pilen 87...og slik fortsatte det; 97kg. som 15åring og 103kg. da jeg var 16.... da jeg runnet 100kg. fikk jeg meg et "slag i trynet" - det gikk opp for meg at jeg kunne ikke fortsette sånn. og jeg begynte sakte, men sikkert å legge om livsstilen og kostholdet mitt... og nå sitter jeg her - 68kg. tung og 22år gammel ... jeg er fryktelig glad for at jeg har klart å gå ned igjen, men kommer nok alltid til å dvele litt med at jeg lot det skje med meg... for selv om jeg nå er 68kg. (170høy), så vil jeg aldri bli kvitt den "slapsete" huden. - HELDIGVIS var jeg såpass ung at huden min har trukket seg ganske greit tilbake de fleste plasser.. DVS: den henger ikke... MEN jeg kan aldri bli "fast i fisken" som de kaller det... og jeg er full av strekkmerker... selv om du ikke ser dem så godt lenger (de har blitt hvite/hudfargede)... OG POENGE MED HISTORIEN HER: Jeg syns det er FLOTT at du, allerede som 14åring, ser at du må gjøre forandringer i livsstilen din. Og jeg syns absolutt du skulle ta deg en rensekur - ingen har vondt av det! MEN ikke hvis det bare blir med rensekuren; fordi da har det ingen hensikt. Gå til en helsekostbutikk og si du er interressert i å ta en rensekur, og forhør deg om hvilke rensekurer hun som jobber der har fått inntrykk av at har best effekt og slikt ; kjøp den du får anbefalt... og begynn på den og la den være en motivasjon for deg, og en start på en sunnere livsstil. for eksempel kutt ned på TVtitting og Dataen... begynn å gå turer; kanskje 30min. annehver dag i starten?... prøv å spise mindre måltider og heller oftere(for å få opp forbrenningen)... prøv å ikke spise de raske karbohydratene...velg grovt framfor lyst, velg fiber og fullkorn, ta mer kjøtt og grønsaker til middag ...og mindre ris/potet/pasta.... jah... kikk litt rundt på internet etter gode kostholdsråd rett og slett... Dr.Fedon har en veldig grei kostholdsfilosofi som en enkel å ha som inspirasjon i hverdagen...
Gjest panda Skrevet 1. januar 2011 #15 Skrevet 1. januar 2011 Jeg synes det er hårreisende at du anbefaler en rensekur for en 14åring! Rensekurer kan sikkert være vell og bra, men det synes jeg er ikke skal være noe du begir deg ut på nå man er så ung. Så til Sara hvis du har lyst til å ta en rensekur, så er jo det selvsagt opp til deg, men snakk med helsesøster på skolen eller lignende. Med noen som du vet har en kompetanse på dette området:) Uansett så er rensekurer ment som en kickstart eller noe du gjør i en liten periode, ikke noe som hjelper deg å holde vekta nede over lengre tid. Jeg synes det er veldig leit å høre at du sliter med vekta og blir ertet for dette på skolen. Du skriver også at du er veldig lat, noe jeg er sikker på at ikke nødvendigvis er tilfellet. Vi liker alle og kose oss med en god film, god mat eller sitte å surfe på nettet. Men desverre så er det slik at du vil gå ned i vekt så må vi også bevege på oss:) Midt råd til deg er å finne en aktivitet eller treningsform du trives med. Det kan være alt fra dans, til håndball, riding hva som helst:) Få med deg en god venn! Hvis du finner noe slikt vil ikke treningen føles som trening på samme måte. Snakk med foreldrene dine eller en voksen du stoler på å prøv å få lagt om kostholdet litt hjemme. Det trenger ikke være så store forandringer som skal til! Bare vanlig balansert kost, og litt sunnere kos en man kanskje vanlig koser seg med på lørdagskvelden;) Sunn kost og trening er det som skal til:D Når man er så ung som deg er ikke kroppen ferdigutviklet og slankekurer og lignende kan være veldig skadelig for deg både på kort og lang sikt! Jeg vet at det kan være veldig vanskelig å være 14 og føle seg utenfor, jeg har vært der selv. Men husk at med litt innsats og tid blir det bedre:) Håper alt ordner seg for deg! 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2011 #16 Skrevet 2. januar 2011 Rensekurer er stort sett lureri. Produktene inneholder gjerne vanndrivende stoffer og avføringsmidler, noe som gjør at man bæsjer og tisser ekstra. Dermed tror folk at de har renset ut masse greier når de egentlig bare har økt farta på fordøyelsen og urinproduksjonen. Selvfølgelig vil en sånn kur virke på forstoppelse og oppblåst mage, siden den jo virker avførende og gir ekstra fart på systemet. Men ekstra fart betyr dessverre ikke sunn utrensning... Når skal folk lære seg at hurtigløsninger ikke har noe for seg? Gjør som flere her sier: spis sunt, drikk nok og hold deg i form. Det holder i massevis. Hvis man lever sunt men likevel har mageproblemer burde man heller prøve å komme til bunns i hva som er galt istedet for å tøyse bort penger på jukseprodukter. Det er som oftest en grunn til oppblåst/hard eller løs mage, bl.a. stress eller matintoleranse. Har man vektproblemer vil sånne kurer gjøre at man kvitter seg med et par kilo væske i kroppen, noe som verken er sunt eller en særlig varig virkning. Man blir lurt til å føle seg lettere og mindre oppblåst. Man burde heller se på kostholdet, aktivitetsnivået eller stoffskiftet før man begynner å eksperimentere med ymse produkter. 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2011 #17 Skrevet 2. januar 2011 prøv å spise mindre måltider og heller oftere(for å få opp forbrenningen)... Dette er en gammel myte som det er på tide at folk slutter å spre videre. Det finnes ingen bevis på at forbrenningen økes ved mindre og hyppigere måltider, faktisk viser nyere forskning at hvor ofte man spiser ikke har noen innvirkning på forbrenningen. http://fitnessbloggen.no/blogg/2009/12/8/a-spise-oftere-ker-ikke-forbrenningen/
Wiggins Skrevet 2. januar 2011 #18 Skrevet 2. januar 2011 (endret) Rensekurer nytter, tror kanskje tvilerne bør forsøke selv, og sjekke hvor mye bullshit en faktisk kvitter sg med i løpet av en kur Kan du vise til noen vitenskapelig studie som viser at kroppen klarer å kvitte seg med stoffer under en såkalt "rensekur" som den ikke klarer å kvitte seg med ellers? Det har jeg nemlig ennå til gode å se. Det er klart at et sunt liv med trening og fornuftig kosthold opprettholder kroppens evne til å rense seg selv, men jeg tror de ytre påvirkningene vi er utsatt for i dagens virkelighet gjør sitt til at kroppen innimellom kan trenge litt hjelp til å bli kvitt det verste slagget. Hvor kommer denne forestillingen fra om at dagens kosthold inneholder en mengde "slaggstoffer" som vi kun kan bli kvitt under en "rensekur"? De fleste "rensekurene" jeg har lest om her på forumet er rene sultekurer der man omtrent bare drikker vann og spiser litt grønnsaker. Da begynner kroppen å bryte ned proteiner for å danne glukose, noe som gir restproduktet aceton. Det gir dårlig ånde og stram lukt av urinen, noe en del feilaktig tolker som at kroppen kvitter seg med avfallsstoffer. Det er selvsagt stoffer kroppen ikke klarer å kvitte seg med på egenhånd, f. eks. dioksiner, men disse kan den da heller ikke kvitte seg med under en såkalt "rensekur". EDIT: Dessuten vil man i løpet av et par dager med sultekur miste glykogenlageret, kroppen høyoktan-energi som brukes under intensiv anstrengelse. Dette veier en del, 1-3 kg, og dermed tror mange at de går raskt ned i vekt av en "rensekur". Kroppen gjenoppretter dette lageret når man begynner å spise normalt. Endret 2. januar 2011 av Lance 3
Gjest Lone Skrevet 8. februar 2012 #19 Skrevet 8. februar 2012 Kjære Sara , det er mange uenigheter ute å går i media når det gjelder sunnhet og kosthold. En rensekur kan kanskje gi deg noe, men en billigere variant er masse vann kaldt eller varmt med sitron oppi. Det er friskt og det føles bra. Foresten, ang aktivitet og trening- all aktivitet er bra! Du bør helst prøve å unngå for mye sitting forran pc og tv. Du fikk et tips om å ta med deg en venn, noe som er et bra tips, men ikke alltid like lett, venner kan avlyse og det er synd å la det gå ut over treningen. Derfor lurer jeg på? har du noen favoritt serie kanskje? Prøv å se om den finnes å få kjøpt på lydbok, det høres Harry ut, men utrolig digg å gå tur med en spennende lydbok på feks ipoden. Sjekk ut bokhandlere og google for mer info om lydbøker. Lykke til:)
Gjest Iluminara Skrevet 9. februar 2012 #20 Skrevet 9. februar 2012 Jeg er helt enig i at kroppen fint skal klare å rense ut slaggstoffer selv, og kroppen gjør dette mye bedre om de har et sunt kosthold og klarer å finne tid til trening. Men ikke alle klarer å finne viljestyrken eller tiden til å gjøre disse endringene, iallefall ikke med en gang. Og noen kan ha et svakere system og vil derfor ikke klare å rense kroppen skikkelig ved hjelp av trening og et sunt kosthold. Derfor vil, etter min mening, en liten rensekur i ny og ne være lurt for å avverge eventuelle sykdommer eller ubalanser som kan komme av at slaggstoffer hoper seg opp. I likhet med mange er jeg svært skeptisk på helsekost, og hvis jeg skal prøve noe sjekker jeg alltid opp ingrediensene og videre hva disse ingrediense gjør og er kjent for. Der er mye lureri der ute som, tidligere nevnt, bare inneholder avføringsmidler og lignende, som gjerne ikke er av det sunneste laget. Jeg er også enig med at å sulte seg eller bare spise grønnsaker og slikt er absolutt ikke veien for en sunn helse. Når dette er sagt så vil jeg si at jeg har klart å finne noe som fungerer for meg. Det er produkter som består KUN av urter som har blitt behandlet slik at virkningen blir mer potent. Jeg har også undersøkt en del om disse urtene, blant annet på www.pubmed.com, forskninger som har blitt foretatt og hvilke resultater det har gitt, og resultatene har vært fantastisk. En urt er f.eks. Emblica officinalis som skal inneholde 20x mer C-vitamin enn en appelsin. Slike urter og urteblandinger blir veldig mye brukt i Ayurveda, et indisk helsesystem som har eksistert i flere tusen år. Jeg har så funnet en nettbutikk som selger slike produkter. I denne sammenheng så vil jeg anbefale Triphala Plus, Livogard og Guggul XL for en utrensing. Hvis jeg har forstått riktig vil Triphala Plus forbedre fordøyelsen, virke lett avførende ved å stimulere tarmenes egne reflekser uten å gjøre systemet ditt avhengig av produktet som mange avføringsmidler gjør, og samtidig kunne balansere og stramme inn tarmene dersom du skulle ha løs mage. Livogard skal styrke leveren og hjelpe den med å fungere skikkelig, noe som er svært viktig ved høyt inntak av alkohol, medisiner, fet mat osv. Guggul XL skal virke kolesterol- og triglyseridsenkende. Og hjelpe til på å forbrenne fett i fettvevet (?). Og som tidligere nevnt, produktene inneholder KUN urteblandinger som skal stimulere kroppens organer til å kunne fungere optimalt. I hovedsak så er det fordøyelsen de stimulerer mest ved å sette i gang en skikkelig funksjon. Å gi kroppen litt hjelp med å holde systemet i orden burde jo være greit? Folk har tross alt brukt urter og planter til alt fra å styrke kroppen til å helbrede sykdommer i alle år. Hvorfor skal vi stenge ute denne kunnskapen når det faktisk hjelper?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå