Pepita Skrevet 8. mai 2006 #1 Skrevet 8. mai 2006 Hei! Hvor mye bruker dere på mat, drikke og husholdningsartikler i mnd? Skal nemlig avsted å skaffe oss ett (to?) felles bankkort som vi skal bruke til å handle mat og div med. Også er jeg usikker på hvor mye vi bruker i mnd ca...
Gjest allium Skrevet 8. mai 2006 #2 Skrevet 8. mai 2006 4000. Da er vi en voksen og to barn på henholdsvis 5 og 10 år. Synes vi lever bra, og behøver sjelden å snu på krona.
Gjest KATTAstrofe Skrevet 8. mai 2006 #4 Skrevet 8. mai 2006 Vi bruker minst 5000 i mnd, og er to voksne. ← Wow, jeg kjenner en familie på fem som bruker det samme i mnd på mat. Regner med vi bruker et par tusen, to voksne. Men det må nevnes at vi får ALT av fisk og fiskemat gratis.
Arkana Skrevet 8. mai 2006 #5 Skrevet 8. mai 2006 Wow, jeg kjenner en familie på fem som bruker det samme i mnd på mat. ← Ja, vi hadde fint klart oss på mindre, uten å sulte eller ikke kunne unne oss noe godt. Men vi har råd til det, og jeg er glad i å lage mat (lager stort sett alt fra bunnen) og vi er begge glade i å spise mat () og synes det er fint å kunne kjøpe det vi har lyst på uten å tenke på prisen.
Gjest KATTAstrofe Skrevet 8. mai 2006 #6 Skrevet 8. mai 2006 Ja, vi hadde fint klart oss på mindre, uten å sulte eller ikke kunne unne oss noe godt. Men vi har råd til det, og jeg er glad i å lage mat (lager stort sett alt fra bunnen) og vi er begge glade i å spise mat () og synes det er fint å kunne kjøpe det vi har lyst på uten å tenke på prisen. ← Jeg kjenner jeg er litt misunnelig, selv om vi har det bra på matfronten selv
Krista83 Skrevet 8. mai 2006 #7 Skrevet 8. mai 2006 Uff, jeg har ikke peiling på hvor mye det går på mat og slikt i måneden. Burde kanskje begynne med budsjett..
Gjest Gjesta Skrevet 8. mai 2006 #8 Skrevet 8. mai 2006 Jeg har heller ikke peiling. Det spørs jo litt hva man skal regne med da, dopapir, shampo, bind, barbersaker, ukeblader, mat på restaurant, vaskepulver, lørdagsgodis..............
Arkana Skrevet 8. mai 2006 #9 Skrevet 8. mai 2006 Det spørs jo litt hva man skal regne med da, dopapir, shampo, bind, barbersaker, ukeblader, mat på restaurant, vaskepulver, lørdagsgodis.............. ← Jeg teller med alt jeg kjøper på dagligvareforretninger, dvs mat, vaskeartikler og noen typer såper/hudpleieprodukter. Restaurantbesøk, kattemat (kjøpes på dyrebutikk), hudpleieprodukter som kjøpes andre steder enn i dagligvarebutikk og kioskhandel (dvs ukeblader o.l.) kommer utenom. Vi har ikke noe matbudsjett, men vi gjør ukeshandel og da er det enkelt å vite sånn ca hvor mye vi bruker i mnd.
Gjest gjesta Skrevet 8. mai 2006 #10 Skrevet 8. mai 2006 Vanskelig å si, men jeg vil tro det ligger på 3-4000. Vi er 2.
Gjest gjest1 Skrevet 8. mai 2006 #11 Skrevet 8. mai 2006 Huff, jeg aner ikke helt hvor mye vi bruker, men jeg synes da jeg handler "hele tiden", og pengene flyr...
Gjest Aloha Skrevet 8. mai 2006 #12 Skrevet 8. mai 2006 Vi bruker minst 5000 i mnd, og er to voksne. ← Vi bruker nok rundt det samme beløpet her, og vi er to voksne. Handler gjennomsnittlig for MINST 1000,- i uken. Vi har begge god matlyst og unner oss det vi har lyst på, istedenfor å bruke pengene ute på by´n.
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2006 #13 Skrevet 8. mai 2006 Vanskelig å si, men jeg vil tro det ligger på 3-4000. Vi er 2. ← Noe sånt tror jeg vi bruker også, og vi er to. Men det kommer veldig an på hvor ofte vi handler (lønner seg veldig å ta ukeshandel eller i hvert fall handle for noen dager av gangen), og HVOR vi handler.
CheapChampagne Skrevet 10. mai 2006 #14 Skrevet 10. mai 2006 Ligger på rundt 3-4000 her og. Er to voksne.
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2006 #15 Skrevet 11. mai 2006 Bruker 2.500 og vi er en voksen og to tenåringer. Det går fint, men det er ikke rom for store utskeielser.
Belit Skrevet 11. mai 2006 #16 Skrevet 11. mai 2006 Vi er 2 voksne og 1 barn og bruker 4-5000/mnd på mat og husholdningsvarer. Vi har rom for å stramme inn men ikke behov foreløpig.
Cilla Skrevet 11. mai 2006 #17 Skrevet 11. mai 2006 Borti 3-4000 kroner blir det nok. men har ingen problemer med å halvere beløpet for en periode. Vi er to voksne og ett barn ( halve året er vi en voksen og ett barn, og da bruker jeg nok max 2000 kr, men det jeg sparer går da ut til andre ting)
Snupsi79 Skrevet 11. mai 2006 #18 Skrevet 11. mai 2006 Jeg prøver å holde meg til rundt 5000 kr...vi er en voksen og to barn. I tillegg bor jeg nær svenskegrensen, så jeg er flink til å handle kjøtt o.l der. Likevel kommer jeg altså opp i den summen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå