Ernæringsfysiolog Skrevet 8. mai 2006 #2 Skrevet 8. mai 2006 hun/han vil nok kjenne litt på testikkelen og eventuellt ta prøver fra penis angående kjønnssykdommer,prostatakreft osv. Kulen du har kan bare være en hoven kjertel eller rett og slett en fettkul,men kjempe lurt å undersøke det så slipper man å tenke det værste hele tiden. Det er også lurt å å ta en sikkelig gjennomgang og få sjekket for kjønnssykdommer og kreft også(så har du gjort alt)....
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2006 #3 Skrevet 8. mai 2006 Så vidt jeg vet så finnes der ikke flere kjertler i testikkelen enn testikkelen selv?? Og kul i testikelen av kjønnssykdom har jeg aldri hørt om..., men hva vet jeg?
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2006 #4 Skrevet 8. mai 2006 Man har da bitestikkel, en liten klump mellom/under de to ordentlige. Det kan også som nevnt, være en fettkul. Uansett, ikke for å bekymre deg, snarere tvert imot, bør du la en lege ta en titt på det. Mest sannsynelig er det ingen ting, men da slipper du iallefall bekymre deg. Jeg har gjort dette selv en gang, og det var noen tonn som ble fjærnet fra sskuldrene mine da jeg fikk verifisert at det ikke var noe. Da med fysisk undersøkelse, urinprøve og ultralyd.
Gjest Gjest Skrevet 9. mai 2006 #6 Skrevet 9. mai 2006 Leser at det kan være cyster o.l.... Bitestikkelen er det i hvert fall ikke, for kulen jeg kjenner ligger på en annen plass. Hva var det som gjorde at du, forrige trådinnlegger, hadde kul i testikkelen? Tviler på at det er betennelse, den gjør i hvert fall ikke vondt!!!
Ernæringsfysiolog Skrevet 9. mai 2006 #7 Skrevet 9. mai 2006 Så vidt jeg vet så finnes der ikke flere kjertler i testikkelen enn testikkelen selv?? Og kul i testikelen av kjønnssykdom har jeg aldri hørt om..., men hva vet jeg? ← Sa ikke at ved å ha en kul i testikkelen var kjønnssykdom,men at det er lurt å ta en sjekk av alt når man første er der.Mulig jeg skrev litt feil,hadde det travelt. Kan cyste av form av f.eks fettkul(har ikke noe med at man spiser fett).Min mann fikk faktisk det.
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2006 #8 Skrevet 19. juni 2006 Kul i testikkelen er ganske sannsynlig testikkelkreft om kulen ikke har vært der før og er en del av testikkelen. Om det er en kul i tillegg til testikkelen er det trolig noe annet. Det kan høres skremmendes ut, men testikkelkreft er en krefttype som man overlever i 99% av tilfellene. Det negative er at med mistanke om testikkelkreft så må testikkelen fjernes. Men sexlivet, utstyret og fruktbarheten fungerer like godt med en testikkel som med to. Eneste grunnen til at man har to er for å ha en i reserve Det som vil skje er at legen undersøker med å føle på testikkelen. Om han mener det må sjekkes så sendes man til ultralyd. Om man finner noe mistenkelig der blir man henvist til kreftspesialister. Det hele går temmelig fort og er det mistanke så blir man operert innen en uke. Det er hovedsakelig menn mellom 16-32 år som får denne krefttypen, man vet lite/ingenting om hvorfor man får denne typen kreft. Alle menn bør sjekke testiklene sine i dusjen minst månedlig. Jentene kan gjerne sørge for at typen gjør dette også Tidlig behandling er nøkkelen til kortest mulig behandling og best sjangse for at det går bra. Ellers kan man lese en blogg om det hele; http://www.diskusjon.no/index.php?automodu...wentry&eid=1007
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå