fuerza Skrevet 7. mai 2006 #1 Skrevet 7. mai 2006 Jeg har søkt meg til høyskole som ligger langt i fra min hjemby. 20.juli får jeg vite om jeg kommer inn. Jeg er fast lørdagsansatt i en jobb, og fungerer ellers som ringevikar i hverdagen, i kontrakten min står det at jeg har 3mnd oppsigelsestid, så om jeg kommer inn på denne skolen så betyr det at jeg må si opp til uken. Men viss jeg ikke kommer inn på denne skolen vil jeg gjerne beholde jobben jeg har, og ikke bli arbeidsløs... Kan jeg på noen måte ordne dette? Hvordan fungerer diverse permisjonsordninger? noen som vet?
sacred Skrevet 7. mai 2006 #2 Skrevet 7. mai 2006 Ja det er en dum situasjon det der. Har du snakka med sjefen din da? Det hadde jeg gjort, bare forklart situasjonen. Han er sikkert glad for å beholde deg om han kan, men da sier du likevel fra. Kanskje dere kan komme fram til en løsning.
lillesky Skrevet 7. mai 2006 #3 Skrevet 7. mai 2006 Snakk med sjefen din. Jeg er usikker på hva man gjør i en slik situasjon, annet enn at sjefen din/jobben har et stort problem hvis du må slutte "på dagen".
Gjest gjest1 Skrevet 7. mai 2006 #4 Skrevet 7. mai 2006 Viss du ikke har gjort det, kan du sjekke hva som var karaktersnittet for aa komme inn paa studiet i fjor, Saa faar du en pekepinn paa om du kommer inn.
fuerza Skrevet 7. mai 2006 Forfatter #5 Skrevet 7. mai 2006 Takk for svar Jeg får snakke med sjefen, er vel eneste måte å finne ut noe. Men ååå som jeg hater å ta opp ting med sjefen. Føler jeg alltid maser og spør om noe. Førstevalget tror jeg ikke jeg kommer inn på med mine poeng, men andre valget tror jeg at jeg god sjanse på å komme innpå. Og begge er langt vekke fra min hjemby, så det ender vel med en oppsigelse. Fra stødig økonomi til fattig student. Dette blir hardt
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2006 #6 Skrevet 8. mai 2006 Du bør absolutt snakke med arbeidsgiver, ja. Så lenge du har tre måneders oppsigelse kan i praksis arbeidsgiver kreve at du jobber tida ut - jeg vet om folk som har opplevd dette bare fordi personalsjefen var vanskelig, ikke fordi de hadde problemer med å finne nye folk. Men om du forklarer situasjonen så fort som mulig kan det godt tenkes de vil være fleksible.
Krista83 Skrevet 8. mai 2006 #7 Skrevet 8. mai 2006 Jeg hadde dette dilemma da jeg skulle begynne å studere. Jeg hadde fulltidsjobb et friår og da etterhvert som tida nærmet seg oppsigelsestiden, snakket jeg med daglig leder. Nå ble det slik for meg da at jeg reiste hjem for å jobbe i helgene første studieår siden jeg hadde kjæreste der, og to timer hver vei... Lykke til, det er ikke vanskelig å finne en erstatter for deg som er lørdagshjelp og ringehjelp om det er noen trøst???
abelille Skrevet 8. mai 2006 #8 Skrevet 8. mai 2006 Da jeg hadde liknende problemstilling sa jeg opp de faste timene min. Var fremdeles ekstrahjelp en god stund etter det. Du skal jo trolig hjem i ferier, og da kan det kanskje være greit å jobbe litt?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå