Gå til innhold

BI student til høsten


Gjest Landra

Anbefalte innlegg

Gjest Landra

Hei!

Til høsten av skal jeg begynne å studere fulltid på BI Lillestrøm. Har ikke studert siden 2001 og jeg må innrømme at jeg gruer meg veldig siden jeg ikke gjorde det bra på videregående skole. Skal studere økonomi og administrasjon. Noen her som tar eller har tatt dette? Lurer på om det er mye lesing og hvordan det ellers er i vanslighetsgrad osv. Noen her som skal begynne der til høsten og skal ta det jeg tar?

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk superkarakterer det förste aaret siden jeg trodde det skulle vaere vanskeligere og leste masse, masse, masse (og trodde det skulle ga til ***, men det gjorde det jo ikke ;))

Tror forresten det er noen kurs man kan ta paa sommeren for aa forberede seg. Det var ihvertfall mattekurs i Oslo da jeg gikk der.

Ellers saa er jo dette med "vansklighetsgraad" individuelt da. Noen tar lettere paa spraakfag, mens andre er flinkere med tall f.eks.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg fikk superkarakterer det förste aaret siden jeg trodde det skulle vaere vanskeligere og leste masse, masse, masse (og trodde det skulle ga til ***, men det gjorde det jo ikke ;))

Hehe, dette skjedde meg også! Så det er alltid mulig å oppnå bra karakterer bare man jobber bra :)

Hvis du aldri har gått på høyskole før vil du oppleve en overgang i forhold til vdg. På BI legges alt opp til selvstudium, og all undervisning er frivillig. Dette er en stor utfordring hvis man er vant med en lærer som står over deg og passer på.

Det er forøvrig ikke nødvendig å lese mest mulig for å gjøre det bra. I mange av fagene er det viktigere å gjøre oppgaver. Matten er omtrent som VK2 på vdg. Nå tror jeg de skal slutte med forkurs i matte om sommeren, men forkurset skal inkluderes i et 2-semesters mattefag. De gjør dette siden strykprosenten har vært så høy i matte.

Det er mange på BI som er svært lite motivert og som ikke helt vet hvorfor de går der. Hvis man iallefall legger litt mer innsats i skolearbeidet enn dette, vil man jo ha mulighet til å gjøre det OK. Jeg tror sensorene blir veldig glade hvis de ser en oppgave som skiller seg positivt ut, samt at de ønsker å trekke opp snittet totalt sett. Derfor er det ikke umulig å få toppkarakterer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...