Gå til innhold

Lukt som vepser ikke liker?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Noen som vet om det finnes noen lukt som vepser ikke liker? Det begynner å surre et par stykker i kroken utenfor utgangsdøren, og vi vil ikke ha bol her! Derfor tenkte det kanskje er mulig å spraye noe på området som gjør det mindre fristende for vepsene? Noe som ikke er gift, bare ekkelt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Henger meg på her jeg

Skrevet

henge seg på :)

Gjest Gjest
Skrevet

Sitronella funker i hvert fall ganske bra for å få vekk mygg og tildels kontt, det kan kanskje være verdt et forsøk? Du får kjøpt konsentrat på apoteket.

Skrevet

Vepsen liker ikke lukten av eddik

Gjest Gjest
Skrevet

Lavendel er et sikkerstikk!

Sett en krukke med lavendelplanter på terrassen, og vepsen skyr området som pesten. (av en eller annen grunn, vet ikke helt hvorfor)

Skrevet

Lavendelplanter?? Og det som er så god lukt :) Får man kjøpt det på feks plasser som plantasjen?

Skrevet

jøss, så praktisk, de både lukter godt og ser fine ut.

tror jaggu jeg skal kjøpe meg lavendel å ha i blomsterkassene min i år jeg da, sammen med andre eller noe.

hater all vepsen.

Gjest Gjest
Skrevet

Lurt! Må teste det. Lavendel lukter jo mye bedre enn eddik!

Jeg forsøkte forresten med å spraye eddik der i går, og i dag er det vepser der ute. Så det duger ikke noe særlig.

Skrevet

jeg har vært å kjøpt en diger og flott lavendelplante idag og plassert den på balkongen, så får jeg sjekket om det virker her også. :)

også både ser og lukter den nydelig ut, så jeg er fornøyd uansett jeg.

Gjest splæsj
Skrevet

Kanskje jeg også skal prøve lavendel, da. Jeg sover ute på verandaen i sommerhalvåret - det er så digg. I dag ble jeg vekket av en veps som surret rundt øret mitt - det var ikke så digg. Og i forgårs våknet jeg av at det var noe rart på hodet mitt, slo opp øynene, og så midt på en spurv. :ler:

Gjest Gjest
Skrevet
jeg har vært å kjøpt en diger og flott lavendelplante idag og plassert den på balkongen, så får jeg sjekket om det virker her også.  :)

også både ser og lukter den nydelig ut, så jeg er fornøyd uansett jeg.

Så bra! Gi beskjed når du har hett den der en dag eller to, om du ser noen vepser eller ei! :)

Skrevet
Så bra! Gi beskjed når du har hett den der en dag eller to, om du ser noen vepser eller ei! :)

det skal jeg. :)

Skrevet

Venter i spenning. Lavendel og ett eller annet hvitt må da bli fint i min blå "verandakrukke" ;) ? *håper*

Skrevet

Henger meg på her og vil ha tråden på mine innlegg ;) Spent på lavendel jeg!!

Skrevet

har ikke fått vært nok hjemme i kveld til at jeg har fått sett veldig, igår var det sånn i fem-sekstiden og utover atdet kom endel veps, og jeg måtte gå halv seks.

de pleier å komme når sola står på balkongen, det var det mindre av idag, men etter kun en dag kan det være flaks.

men uansett så er det flotte planter da.

Skrevet

hvor får man kjøpt lavendel ? hva krever den av plassering ?

Skrevet

hadde en veps her i morres, som svermet ved vinduet over lavendelen....

men bortsett fra den har jeg ikke sett noen.

ellers, lavendel kjøpte ihvertfall jeg på mestergrønns uteavdeling på storo, de skal stå lyst i sola (min balkong har bare sol fra fire/halv fem og utover, så det får holde, det er jo lyst der ellers så håper det holder, og den skal være fuktig og ikke tørke.

Gjest Gjest
Skrevet
hadde en veps her i morres, som svermet ved vinduet over lavendelen....

men bortsett fra den har jeg ikke sett noen.

ellers, lavendel kjøpte ihvertfall jeg på mestergrønns uteavdeling på storo, de skal stå lyst i sola (min balkong har bare sol fra fire/halv fem og utover, så det får holde, det er jo lyst der ellers så håper det holder, og den skal være fuktig og ikke tørke.

Det var jeg som kom med tipset om lavendel...

Jeg har også noen "streifere" fremdeles, men den er bare innom tar noen runder, og drar igjen. Vi plages ikke lenger av vepsen og det er kjempedeilig!

Håper du får samme erfaring :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...