Gjest Svimle Skrevet 7. mai 2006 #1 Skrevet 7. mai 2006 Jeg har vært ute på reise, og da jeg reiste hjem på fredag dukket kofferten min aldri opp. Bagasjen er meldt savnet hos flyselskapet. Nå er det søndag, og om ikke kofferten min dukker opp snart, så ser jeg for meg at jeg må ut for å handle noen småting (klarer meg over helga på de tingene jeg har hjemme). Jeg har reiseforsikring hos Europeiske gjennom If. Dersom nå kofferten min er borte for godt, hvordan blir det praktisk gjort med utbetaling? Jeg har ikke råd til å kjøpe det jeg har i kofferten og siden få tilbakebetalt. Bare makeupen og hudpleieproduktene mine i toalettvesken har en verdi på rundt 2500,- vil jeg tro. Hadde endel klær med, og disse har nok en bra verdi. I tillegg hadde jeg PS2 med tilbehør og spill oppi kofferten (haster jo ikke å få dette tilbake da, da er det værre med klærne og toalettsakene!). Og så var jeg så lur at jeg glemte å ta ut nøklene fra håndveska da jeg pakket den ned (hadde ryggsekk som håndbagasje, og orket ikke å drasse på håndveske i tillegg..) Men hvordan blir det gjort med utbetalinger, og hvor lang tid går det før bagasjen anses som tapt? Krysser fingrene for at kofferten dukker opp i løpet av dagen, dette er kjedelige greier...
Gjest Svimle Skrevet 7. mai 2006 #2 Skrevet 7. mai 2006 Bagasjen min ble endelig identifisert i dag, og er på vei til meg i skrivende stund (bare den rare taxisjåføren får den avgårde på båten..).
Gjest Gjest Skrevet 7. mai 2006 #3 Skrevet 7. mai 2006 Så fint - stort sett kommer det til rette igjen. Håper det er greit at jeg gir deg et tips. Skriv navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse i store bokstaver på et A4 ark - putt det inn i ei plastlomme og legg det helt øverst i bagasjen. Hvis adresselappen din har kommet bort, så ser de som åpner bagasjen med en gang hvem den tilhører.
Gjest Gjest Skrevet 7. mai 2006 #4 Skrevet 7. mai 2006 Så fint - stort sett kommer det til rette igjen. Håper det er greit at jeg gir deg et tips. Skriv navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse i store bokstaver på et A4 ark - putt det inn i ei plastlomme og legg det helt øverst i bagasjen. Hvis adresselappen din har kommet bort, så ser de som åpner bagasjen med en gang hvem den tilhører. ← Takk for tips! Jeg merker alltid bagasjen på flere steder, kofferten min har en "innebygget" adresselapp, og i tillegg fester jeg alltid en lapp fra flyselskapet på. Nå er kofferten vel hjemme igjen, og endelig kunne jeg få tak i endel av tingene mine som var savnet stort!
Gjest Svimle Skrevet 7. mai 2006 #5 Skrevet 7. mai 2006 ..var meg over som plutselig ikke var innlogget..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå