Gå til innhold

LinkedIn


Gjest Jonathan

Anbefalte innlegg

Gjest Jonathan

En bekjent av meg snakker varmt om LinkedIn, jeg har vært inne der og sjekket litt rundt, men jeg må ærlig talt si at jeg ikke skjønner stort. Ser at man har folk knyttet til seg i et nettverk, og at man kan se deres kontakter, men hva er videre poenget?

Chatter man? Sender man hverandre hyggelig mail?

Hva gjør man inne på LinkedIn? :klø:

Håper noen kan hjelpe meg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe.. det er et slags nettverks-sted for profesjonelle. Altså nettverk som i kontakter og ikke som i data-nettverk.

Man legger seg inn, får andre til å linke til seg, og på denne måten bygger man et slags nettverk av mennesker rundt seg. Man kan få andre til å anbefale en selv, eller anbefale andre. Man kan skrive varmt om andre man kjenner. Det brukes i profesjonelt øyemed. Det er ingen chatting eller lignende hva meg er kjent. Det brukes nok mest for å å få riktige personer til rett jobb og å hole oversikt over sine venner/kollegaer/kontakter ettersom de flytter rundt i verden og bytter jobb etc. Har ingenting med privat og moro å gjøre.

Et alternativ er http://www.collectivex.com/ (selv om den siden er offline akkurat nå).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke brukt det så mye at jeg skal påstå ting her, men den kommunikasjonen som skjer, skjer vel på mail.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...