Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2006 #101 Skrevet 15. mai 2006 Leif og Jan er liksom ikke så hotte navn da...men om det er høystatus, det aner jeg ikke ← kansje ikke så hotte i dag,men for 50 år siden var det veldig in med Jan og leif. Også for ca 30 år siden kom det en periode med jan
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2006 #102 Skrevet 15. mai 2006 regner med du sa det litt figurativt, er vel ikke så mange som kjenner så mange som heter Gunn-Rita, men klarer ikke å se for meg en høyt utdannet kvinne med det navnet nei :S ← Jøss, så enkel tenking. Så det er navnet som avgjør statusen? Fordommer og helt idiotiske folk som mener dette. Trur nesten eg må le.........kan iallefall ikke være så skolert når man sitter med slike holdninger
Montezuma Skrevet 15. mai 2006 #103 Skrevet 15. mai 2006 (endret) Tror at selv undersøkelser og statistikk må tas med en klype salt når det gjelder navn, for deter så fryktelig mange variabler ute og går. jeg opplevde at ett og samme navn brått forandret klasse ved at vi flyttet ca 6 mil. Der jeg bodde først var navnet typisk overklasse; i løpet av 10 år møtte jeg bare ett menneske med dette navnet, et "overklassemenneske", og det var også gjengs oppfatning på stedet at det var et navn for den slags folk. Så, dit jeg flyttet var dette helt klart et navn for bermen! opptil 5 barn i en klasse med dette navnet - i byens dårligste strøk. Disse barna kom fra familier uten jobb, med sosialstønad , alkoholprobl mm.! Veldig merkelig opplevelse! Spesielt kanskje, i oslo er det vanskelig å lese noe reelt ut fra statistikkene, fordi tilstrømningen fra andre steder er så stor. En som kommer fra ålesund og liker navn som remi-Roy og Bjarne-Per vil antagelig kalle barne t sitt noe i den duren enten vedkommende bosetter seg på Røa eller Økern, tror jeg. Likeledes gjelder dette også for andre innflyttere. Her er noen eksempler på navn brukt på ulike steder i oslo i samme tidsepoke: østkanten: Dag Nina Atle Hilde Ivar Andre Jon Helge Joachim Tor Vestkanten: Tiril Tone Cecilia Susanna Bernt Henrik Marie Cecilie Annette Endret 16. mai 2006 av Montepulciano
Gjest chhimp Skrevet 16. mai 2006 #104 Skrevet 16. mai 2006 lavstatus navn: Linda Monica Rita Grete Tove Henriette Berit Anette Hanne Katrine Nina Hilde Gunn (alle doble navn som inkluderer gunn) Wenche/Venke Kjersti Liv Elin Heidi Jeanette doble navn med andre` som andrenavn, f.eks Lars Andre, Olav Andre etc. Doble navn som inkulderer Jan Alle disse typiske fengsels-fugl navnene ; Roy, Roger, Remi, Robert, Jonny osv. Kenneth Tommy Vegard Kjartan Kjetil Ståle Leif Gunnar Oddbjørn Erik Høystatus: Emilie Ida Eva Louise Anna Mari/marie Pia Sara Victoria Nikolai Preben Hans (kombinasjon) Ferdinand Frederick (kombinasjon) Kunne ramset opp maaaange flere, men det får bli mitt bidrag. Og husk, dette stemmer ALLTID...Den som heter Ståle kommer fra en familie med lite penger, uten utdannelse osv. Ja det er ikke noe å diskutere engang..
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2006 #105 Skrevet 16. mai 2006 Kunne ramset opp maaaange flere, men det får bli mitt bidrag. Og husk, dette stemmer ALLTID...Den som heter Ståle kommer fra en familie med lite penger, uten utdannelse osv. Ja det er ikke noe å diskutere engang.. ← Så morsomt da! Min bror, Ståle, har gjort stor suksess innen IT, og har mer enn en god millionlønn. Og vår barndom var ikke akkurat preget av lite penger......
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2006 #106 Skrevet 16. mai 2006 Jøss, så enkel tenking. Så det er navnet som avgjør statusen? Fordommer og helt idiotiske folk som mener dette. Trur nesten eg må le.........kan iallefall ikke være så skolert når man sitter med slike holdninger ← De fleste ved navn Guda, Ronny, Morgan, Sandra, osv. er kanskje heller ikke spesielt skolert?
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2006 #108 Skrevet 16. mai 2006 lavstatus navn: Linda Monica Rita Grete Tove Henriette Berit Anette Hanne Katrine Nina Hilde Gunn (alle doble navn som inkluderer gunn) Wenche/Venke Kjersti Liv Elin Er enig med deg i at dette er lavstatusnavn, bortsett fra Anette og Kathrine: det er faktisk øvre middelklasse/høystatusnavn Heidi Jeanette doble navn med andre` som andrenavn, f.eks Lars Andre, Olav Andre etc. Doble navn som inkulderer Jan Alle disse typiske fengsels-fugl navnene ; Roy, Roger, Remi, Robert, Jonny osv. Kenneth Tommy Vegard Kjartan Kjetil Ståle Leif Gunnar Oddbjørn Erik Høystatus: Emilie Ida Eva Louise Anna Mari/marie Pia Sara Victoria Nikolai Preben Hans (kombinasjon) Ferdinand Frederick (kombinasjon) Kunne ramset opp maaaange flere, men det får bli mitt bidrag. Og husk, dette stemmer ALLTID...Den som heter Ståle kommer fra en familie med lite penger, uten utdannelse osv. Ja det er ikke noe å diskutere engang.. ←
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2006 #109 Skrevet 16. mai 2006 På Oslo vest der jeg bor er det ganske akseptert og normalt å hete Kathrine, Anette og Julie
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2006 #110 Skrevet 19. mai 2006 Alfhild, Magnhild, Britt, Berit og Karin er grusomme navn.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå