Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2006 #1 Skrevet 6. mai 2006 Tenkte jeg skulle lage salat litt framover, siden det er sommer og det er jo godt. Men jeg trenger tips til hva jeg kan ha i den? tar gjerne imot oppskrifter om dere har det
Gjest Gjesta Skrevet 6. mai 2006 #2 Skrevet 6. mai 2006 Vi hadde salat i dag Blandet salat revet opp i biter, dynkes med litt god olivenolje og enten hvitvinseddik eller balsamico, kvern over salt og pepper Ellers hadde vi: Cherrytomater delt i fire Stekte squash og aubergineskiver Kyllingbiter (kyllingfilet delt i små biter, stekes og krydres med salt og pepper) Lima-bønner (sånne store hvite), fra boks (eller kokte, grønne linser) pinjekjerner Fetaost svarte oliven Strø over litt oregano til slutt Denne salaten er knallgod, og faktisk også mettende pga. bønner, kyllng og ost. En annen variant over samme tema, men i stedet: honningmelon, spekeskinke, valnøtter og gorgonzola
Scheherazade Skrevet 6. mai 2006 #3 Skrevet 6. mai 2006 Vi også hadde salat i dag: -Friseesalat -En boks røde nyrebønner -Kjøtt fra en halv grillet kylling(minus skinn) -En mango i biter -En halv agurk -En halv pakke sukkererter -3 smakstomater på klase i skiver -En håndfull basilikumblader -Noen terninger fetaost -En vårløk i biter Dressing: Rådyr, søt balsamicoeddik fra Oliviers&Co, ristet sammen med god, dyr olivenolje, litt kvernet pepper og maldonsalt. Nam!
Arkana Skrevet 6. mai 2006 #4 Skrevet 6. mai 2006 Noen forslag: Couscous, fetaost, tomater, hvitløk, rødløk, evt hakkede urter (mynte, persille, koriander), vinaigrette som dressing. Kokt pasta, purre, kylling, paprika, pinjekjerner og fetaost. Dressing av lettrømme blandet med pesto. Kylling, issalat, purre, paprika, mais, tomater, avocado, tortillachips. Dressing av lettrømme blandet med salsa. Kokt bulgur, kikerter, agurk, rødløk, halve cherrytomater. Vinaigrette som dressing.
Amadea Skrevet 6. mai 2006 #5 Skrevet 6. mai 2006 Denne synes jeg er god: Kokte poteter i terninger, paprika, lök, tunfisk, hardkokte egg. Dressing: en god olivenolje, eddik og salt.
anetted Skrevet 6. mai 2006 #6 Skrevet 6. mai 2006 Min favorittsalat: cherry eller plommetomater avokado mozarellaost kylling pinjekjerner agurk kokt egg dressing av: 1 del balsamico (svart) 2 deler olivenolje salt, pepper og en liten klype sukker Også blandet, revet salat da selvfølgelig
Gjest gjesta Skrevet 7. mai 2006 #7 Skrevet 7. mai 2006 Kokt ris, egg, mango, chasew-nøtter (hvordan nå det skrives), bønner, sukkererter, ost, ruccola, gode tomater... mye forskjellige godt man kan putte oppi!
Ciara Skrevet 7. mai 2006 #8 Skrevet 7. mai 2006 Min favoritt: Biter av grillet kylling Tomater Reddiker Ruccola Vannmelon Agurk Eple Vårløk Fetaost Fersk basilikum
Gjest Skya Skrevet 7. mai 2006 #9 Skrevet 7. mai 2006 Jeg er veldig glad i salat, og har en enkel en jeg pleier å ordne: - Grønn salat (varierer veldig på hvilken jeg velger) - Cherrytomater - Fetaost (bruker den grønne fetasnack'en) - Oljen fra Fetasnack'en bruker jeg som dressing - Finhakker hvitløksbåtene fra Fetasnack'en - Kylling, reker eller skinke - Mais eller minimais (Minimaisen steker jeg i smør i en panne og krydrer med grillkrydder. Enkelt og kjempegodt!
Gjest piaf Skrevet 7. mai 2006 #10 Skrevet 7. mai 2006 Her er to av mine favoritter: Blandet grønn salat (feks grønn lollo, rød ekeblad, ruccola og bladspinat), vårløk, gresk feta av fåremelk (ikke marinert!), klasetomater, ristede pinjekjerner, røkelaks og sitron/olivenoljedressing med dijonsennep. Eller blandet grønn salat, lettkokte aspargesbønner, rødløk, artisjokkhjerter, klasetomater, reddiker, tunfisk, kalamataoliven, kokte egg i båter og sitron/olivenoljedressing med rå hvitløk, middelhavsansjos og frisk basilikum. Med ferskt surdeigsbrød og kald, tørr rosévin er dette en av mine ultimate sommermiddager.
Amadea Skrevet 7. mai 2006 #11 Skrevet 7. mai 2006 Mmmm, naa kom jeg paa en til siden jeg akkurat spiste ananas! Legg salatblader utover et stort fat. Legg saa skiver av rökelaks over salaten. Dander ananas i biter over dette igjen. Og strö tilslutt pinjekjerner over det hele. Dette er vel strengt tatt mer en maate aa servere rökelaks paa enn en salat, men godt er det uansett! Tror forressten at jeg skal skrive ut alle disse oppskriftene og henge opp paa kjöleskapet saa jeg husker paa aa lage salat til middag litt oftere.
-Fisken- Skrevet 7. mai 2006 #12 Skrevet 7. mai 2006 Ved siden av alt som er nevnt her er det veldig godt med soltørkede tomater i (som har ligget i olje) jalapenos, pickles, purre, rødløk, sorte og grønne oliven.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå