Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Tenkte jeg skulle lage salat litt framover, siden det er sommer og det er jo godt. Men jeg trenger tips til hva jeg kan ha i den? tar gjerne imot oppskrifter om dere har det :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Vi hadde salat i dag :)

Blandet salat revet opp i biter, dynkes med litt god olivenolje og enten hvitvinseddik eller balsamico, kvern over salt og pepper

Ellers hadde vi:

Cherrytomater delt i fire

Stekte squash og aubergineskiver

Kyllingbiter (kyllingfilet delt i små biter, stekes og krydres med salt og pepper)

Lima-bønner (sånne store hvite), fra boks (eller kokte, grønne linser)

pinjekjerner

Fetaost

svarte oliven

Strø over litt oregano til slutt

Denne salaten er knallgod, og faktisk også mettende pga. bønner, kyllng og ost.

En annen variant over samme tema, men i stedet:

honningmelon, spekeskinke, valnøtter og gorgonzola :)

Skrevet

Vi også hadde salat i dag:

-Friseesalat

-En boks røde nyrebønner

-Kjøtt fra en halv grillet kylling(minus skinn)

-En mango i biter

-En halv agurk

-En halv pakke sukkererter

-3 smakstomater på klase i skiver

-En håndfull basilikumblader

-Noen terninger fetaost

-En vårløk i biter

Dressing: Rådyr, søt balsamicoeddik fra Oliviers&Co, ristet sammen med god, dyr olivenolje, litt kvernet pepper og maldonsalt.

Nam!

Skrevet

Noen forslag:

Couscous, fetaost, tomater, hvitløk, rødløk, evt hakkede urter (mynte, persille, koriander), vinaigrette som dressing.

Kokt pasta, purre, kylling, paprika, pinjekjerner og fetaost. Dressing av lettrømme blandet med pesto.

Kylling, issalat, purre, paprika, mais, tomater, avocado, tortillachips. Dressing av lettrømme blandet med salsa.

Kokt bulgur, kikerter, agurk, rødløk, halve cherrytomater. Vinaigrette som dressing.

Skrevet

Denne synes jeg er god:

Kokte poteter i terninger, paprika, lök, tunfisk, hardkokte egg. Dressing: en god olivenolje, eddik og salt.

Skrevet

Min favorittsalat:

cherry eller plommetomater

avokado

mozarellaost

kylling

pinjekjerner

agurk

kokt egg

dressing av:

1 del balsamico (svart)

2 deler olivenolje

salt, pepper og en liten klype sukker

Også blandet, revet salat da selvfølgelig

Gjest gjesta
Skrevet

Kokt ris, egg, mango, chasew-nøtter (hvordan nå det skrives), bønner, sukkererter, ost, ruccola, gode tomater... mye forskjellige godt man kan putte oppi!

Skrevet

Min favoritt:

Biter av grillet kylling

Tomater

Reddiker

Ruccola

Vannmelon

Agurk

Eple

Vårløk

Fetaost

Fersk basilikum

Gjest Skya
Skrevet

Jeg er veldig glad i salat, og har en enkel en jeg pleier å ordne:

- Grønn salat (varierer veldig på hvilken jeg velger)

- Cherrytomater

- Fetaost (bruker den grønne fetasnack'en)

- Oljen fra Fetasnack'en bruker jeg som dressing

- Finhakker hvitløksbåtene fra Fetasnack'en

- Kylling, reker eller skinke

- Mais eller minimais (Minimaisen steker jeg i smør i en panne og krydrer med grillkrydder.

Enkelt og kjempegodt!

Gjest piaf
Skrevet

Her er to av mine favoritter:

Blandet grønn salat (feks grønn lollo, rød ekeblad, ruccola og bladspinat), vårløk, gresk feta av fåremelk (ikke marinert!), klasetomater, ristede pinjekjerner, røkelaks og sitron/olivenoljedressing med dijonsennep.

Eller blandet grønn salat, lettkokte aspargesbønner, rødløk, artisjokkhjerter, klasetomater, reddiker, tunfisk, kalamataoliven, kokte egg i båter og sitron/olivenoljedressing med rå hvitløk, middelhavsansjos og frisk basilikum. Med ferskt surdeigsbrød og kald, tørr rosévin er dette en av mine ultimate sommermiddager. :)

Skrevet

Mmmm, naa kom jeg paa en til siden jeg akkurat spiste ananas!

Legg salatblader utover et stort fat. Legg saa skiver av rökelaks over salaten. Dander ananas i biter over dette igjen. Og strö tilslutt pinjekjerner over det hele.

Dette er vel strengt tatt mer en maate aa servere rökelaks paa enn en salat, men godt er det uansett!

Tror forressten at jeg skal skrive ut alle disse oppskriftene og henge opp paa kjöleskapet saa jeg husker paa aa lage salat til middag litt oftere.

Skrevet

Ved siden av alt som er nevnt her er det veldig godt med soltørkede tomater i (som har ligget i olje) jalapenos, pickles, purre, rødløk, sorte og grønne oliven.

Skrevet

Pesto er også veldig godt i salat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...