Gå til innhold

Hjelp! Noen som har tekst til lyssang?


Birk

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Var i et bryllup for en tid siden hvor middagen ble avsluttet med at et isoporhjerte dekket av aluminum ble satt foran brudeparet, tente lys ble sendt fremover blant gjestene og plassert i hjertet mens alle sang.

Jeg tenkte jeg skulle arrangere noe tilsvarende i et bryllup til en venninne, men har ikke funnet igjen arket med tekst og melodi fra det andre bryllupet. Er ganske sikker på at det var en standardsang som ikke var diktet spesielt for anledningen. Er det noen her som har denne sangen liggende ville jeg blitt utrolig glad hvis det var noen sjans for at jeg kunne få tak i den.... Please! :)

Birk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet svigermor har en slik sang liggende som egentlig skulle vært brukt i vårt bryllup, men jeg har den ikke her dessverre.

Men vi brukte som sagt ikke denne sangen i vårt bryllup.. Var noe kluss med kopiering eller noe (svigermor som styret med det). Det vi gjorde isteden var at DJ'en spilte stemningsfull musikk. Det var kjempe-vellykket. Lysene ble slått av slik at lyset fra telysene var eneste lyskilden. Såå romantisk :)

Jeg ser for meg at det ikke helt hadde blitt det samme om gjestene hadde sunget en sang. Det måtte isåfall vært betraktelig lysere i rommet om gjestene skulle klare å lese teksten!

Vi var ihvertfall veldig fornøyd med denne måten å gjøre det på.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mamma gjorde dette for oss- Vi fikk beskjed av musikeren vår om å gå inn i dansesalen og sette oss ved et bord og vente..lyset ble slukket og han begynte å spille og synge på kjærlighetsvisa- når sommerdagen ligg utover landet og du og jeg har funnet oss....osv. Inn kom en etter en av gjestene med ett lys de plasserte i et foliekledd hjerte på bordet fremfor oss mens de også sang- det var utrolig rørende og stemningsfullt! De gikk så og stilte seg i en stor ring, så da alle var kommet var det dannet en ring rundt dansegullvet og vi tok brudevalsen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja, det er stemingsfylt det! Håper noen gjør slikt i vårt bryllup. He he!Det er mulig at det er flere variasjoner av denne typen "lystenning". Men i det ene bryllupet vi var i sommer stod vi i en ring mens vi sang denne:

mel. "jeg tror jeg tror på sommeren...."

Vi tror, vi tror på kjærlighet

Vi tror, vi tror på kjærlighet

Vi samlet er til gledens fest

der Amor selv er hedersgjest

Når slekt og venner kommet har

for ----- og ------ har blitt par

De har nå begge sagt sitt ja

i --------- kirke denne dag

(lysene tennes fra den ene til den andre)

En underlig presang de får

Hva er nå det? De undrer på

jo, tenn et lys å la det gå

frem mot vårt brudepar de to

Så binder vi en minnekrans

her i de klare flammers dans

Vi ønsker deres liv en sjans

får alltid stråle ut i glans

(nynn på melodien til alle har gått rundt og frem til brudeparet med lyset, så synger vi igjen)

Vi tror, vi tror på kjærlighet

Vi tror, vi tror på kjærlighet

Av våre lys et hjerte blitt

som ----- / ----- sammen smidd

Når hverdagen den trenger på

med himmel som iblandt er grå

Stå opp nå begge to et tag

husk lysene på denne dag!

Lykke til! :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Kom bare på en liten ting: pass på at ikke hjertet blir satt siden av bryllupskaka! Det ble nemlig gjort i dette bryllupet, og marsipanen smeltet på kaka!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken type lys blir brukt til dette og hvordan settes de i hjertet? Sermonien hørtes veldig fin ut.

Jeg var nylig et bryllup der de hadde en litt annen vri.

De hadde laget ganske spesielle bordkort. Små former laget i gips med lokk på. Hjerteform selvsagt. Denne var dekket med gullmaling og navnet var skrevet oppå lokket. Rett før desserten ble servert, ble vi bedt om å ta av lokket. Hjerteformen var fylt med stearinlys.

Vanlige stearinlys ble sendt fra den ene til den andre og alle tente lyset sitt. Lysene endte til slutt opp hos brudeparet som tente sine lys. Vi hadde ikke noen lyssang, men jeg tror pianisten spilte en rolig og fin sang imens. Det var utrolig vakkert og det ble en veldig spesiell stemning. Og bordet ble jo kjempelekkert med alle lysene.

Har lyst ha en lyssermoni i vårt bryllup også. Vi får plukke ideer og finne vår måte å gjøre det på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...