Gå til innhold

p-piller og vektøkning

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

er den eneste grunnen til at enkelte legger på seg av p-piller at man får økt apetitt av dem? det er ikke noe med hormonene i pillene som forstyrre stoffskiftet?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Det er også noe med at hormonene gjør at man binder mer vann i kroppen, og vann veier som kjent en del ;)

Skrevet

For min del var det ikke øket appetitt som gjorde det, jeg hadde tvert i mot en appetittsenkning når jeg gikk på de. Gikk allikevel opp skremmende mye i de årene jeg gikk på de (ja, jeg var idiot som ikke oppdaget sammenhengen mellom p-pillene og bivirkningene, men p-piller var jo så “ufarlig” i følge legen som ga meg resept for 3 år kun etter å ha undersøkt for Leiden mutasjon og høyt blodtrykk), brukte ca 2 år på å få bort det som var direkte sykelig overvekt og sliter ennå med ca 10 kg for mye.

Så for min del virker det som om det er noe som har skjedd med stoffskiftet, men jeg håper det ikke er permanent. Det virker som det har begynt å bedre seg, så selv om det har tatt ca 4-5 år siden siste pille og jeg fortsatt har direkte eller indirekte ettervirkninger, så virker det som det er håp :)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg mistet mange kilo etter at jeg sluttet på p-pillene. Veier nå 47 kg, og prøver å karre meg opp igjen. Riktignok går jeg enda på p-piller, men de ser ikke ut til å ha noen bivirkninger på det området (og andre, forøvrig).

Gjest Hippopotamus
Skrevet

Jeg gikk opp MYE på alle fire p-pillemerker jeg har gått på. All vektøkningen kom i løpet av ca 14 dager etter oppstart.

Hos meg hadde dette ingenting med økt apetitt å gjøre; jeg gikk på den samme dietten (pga sykdom) med samme typer og mengder mat i flere år uten utskeielser. Når jeg da gikk opp 10-15 kg i løpet av 14 dager hver gang jeg begynte på p-piller, er det opplagt en sammenheng...

Skrevet

Jeg gikk også opp noen kilo når jeg startet med ppiller. Og jeg hadde ikke noe økt apetitt, ikke var jeg stillesittende heller...

Gjest Gjest
Skrevet

la ikke på meg noe jeg... skuffa! prøvd 2 forskjellige typer... merket ikke noe forandring på appetitten heller..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...