Gå til innhold

Hva er dette?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Etter å ha vært ute i solen for de første gangene i år, har jeg oppdaget noe lite kledelig :forvirret:

Jeg ble ikke brent, men jeg har fått områder, særlig på bena, som er rødprikkete.

Det er ikke nupper, det er mer som fargeforandringer som fregner - men det er det heller ikke.

Hva kan dette være og hvordan få det bort?

Kan det være soleksem/utslett?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får også dette når jeg soler meg...

Vet ikke hva det er, men vet av erfaring at det går fort bort :)

...har bare tenkt at det er min måte å få farge på... :sjenert:

Gjest Catwoman
Skrevet

Jeg får også det noen ganger de første dagene kroppen får sol på seg etter en lang vinter, etter litt mer tid i solen blir det brunt. Så jeg har tenkt at det bare er kroppen som sakte begynner å få litt farge av solen.

For det verken klør eller svir.

Skrevet

Tror ikke det er soleksem...

Jeg har opplevd soleksem, og tro meg: Det klør/svir mye mer enn dette her! :tristbla: Dette klør jo ikke i det hele tatt...

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg får også dette, og har fått konstantert at det er varmeutslett. Ikke noe farlig, og går forholdsvis fort over.

Skrevet

Jeg får også litt flekket utslett når jeg er i sola etter en laaang vinter, da ofte på brystet. Det klør heller ikke. Pent? Nei, men det blir borte etter hvert. Jeg tror det bare er en reaksjon på sola, en blanding av soleksem og varmeutslett kanskje....

Gjest Binna
Skrevet

Min erfaring er at soleksem klør som et helvete, og at man ikke merker noe til varmeutslettet, bortsett fra at man ser det.

Skrevet

...da tror jeg mitt må være en slags blanding..

Begynnte nemlig å klø litt idag... :tristbla:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...