Gå til innhold

Pollenallergi

Fremhevede innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Har dryppet øynene med livostin og tok kortisonsprøyta forrige uke. Kan ikke gå ut i 1 min uten at jeg får reaksjoner (som nå nyser jeg helt rabiat) øynene renner og er helt hovne, og jeg føler alt jeg kjøper hjelper null niks! Æsj!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har faktisk hatt god hjelp i Aerius denne våren. Jeg kjenner at det er pollen i luften, men er ikke så ille som jeg har vært tidligere.

Gjest gjest1
Skrevet

Er det de blå tablettene?

Jeg er verre enn noen gang! Ute i 2 min og leker med kattene, så må jeg rett inn igjen og nyse 4-5 ganger og øynene ser ut som doptryne! Fysj :(

Gjest itla
Skrevet

Jeg sverger også til Aerius, kombinert med Nasonex nesespray.

Gjest Gjest
Skrevet

Aerius her også, bruker de for første gang i år og jeg merker nesten ikke at jeg er allergisk! :)

Gjest Gjesta
Skrevet (endret)

Uff, jeg merker at pollenallergien har slått til for fullt hos meg også. Men jeg burde strengt tatt ikke klage, siden jeg ikke har fått ræva i gir og satt igang med tabletter engang. :sjenert:

Glemte å si at jeg har brukt de blå tablettene som du nevnte, Towelie, og de hjalp mye. Hva heter de igjen?

Endret av Pheps
Gjest gjest1
Skrevet

jeg husker ikke! Noen må si hvilken farge aerius har! :vinke:

Jeg tenker jeg prøver å komme meg ut en liten tur, le spurt om å spise is på fiskebrygga og da nekter jeg å sitte inne og drukne i eget snørr! :sur: Dumme vår! Jeg likte hvitveis en gang..

Skrevet

For meg hjelper Kestine veldig bra. (De er hvite).

Skrevet

Aerius er blå

Gjest gjesta
Skrevet

Hvilke øyedråper bruker dere?

Husker ikke hva jeg har pleid å bruke, mener at flasken er hvit og etiketten er limegrønn... :klø:

Gjest gjesta
Skrevet

Fant det ut da jeg leste T sitt innlegg en gang til.... :flau:

Livostin var det!

Skrevet

jeg har også vært skikkelig plaget i år, MYE verre en tidligere. Har dere noen lure tips for å lindre. Mitt er å fukte en klut og ha over øyelokkene når du legger deg til å sove.

Skrevet

Jeg bruker Lomudal som forebyggende mot kløe i øynene og Livostine når det klør. Og så tar jeg Poleramin tabletter morgen og kveld. Vanligvis så får jeg Kenacort sprøyte(kortison) også men det kan jeg ikke ta nå som jeg er gravid.

Skrevet

Jeg er selv hyperallergisk mot alt.

Jeg bruker singulair og aerius. Pleier og og ta sånn hydrokortison sprøyte på våren og, men skal prøve uten i år og se hvor lenge det går.

Singulair er en ny medisin for meg som jeg prøver ut nå, legen min sa at enten så virker den ikke ellers så virker den bra. På meg ser det ut til at den virker bra. Sefølgelig så er jeg ikke kvitt alle plagene, men det har vært bedre i år enn de andre årene.

Skrevet

Min samboer tar hydrokortison-sprøyte mot pollen, og det fungerer.

Gjest Aloha
Skrevet

Dette gjør jeg, for å lindre plagene (veldig allergisk):

- 2 Cetirizintabletter daglig

- Lomudal øyedråper 2 ggr daglig

- Rhinocort nesespray 2 ggr daglig

- Lukket soveromsvindu hele sommeren

- Tørker klær innendørs

Det blir nå litt kløe og nysing uansett, men da lindrer jeg i det minste så mye jeg kan... God bedring, Towelie!

Skrevet

Med den spredningen av bjørkepollen som er nå om dagen, tror jeg til og med de som til vanlig ikke er allergiske kan merke det :forvirret:

Aerius er blå ,ja. Og selv om jeg nyser en gang og to, så merker jeg mye mindre til pollen i år enn tidligere. I fjor fikk jeg Poleramin pga graviditet, den funka ikke på meg....

Gjest Gjest
Skrevet

får dere med allergi masse vann i kroppen av det??

Skrevet

Jeg bruker Clarityn, som jeg kjøper reseptfritt på apoteket til rundt 50 kroner. (Holder 1 uke). Tok årets første tablett i går så jeg vet ikke om de funker enda, men de har i alle fall funket veldig bra før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...