Gjest Mikrobølgeovninnehaver'n Skrevet 5. mai 2006 #1 Skrevet 5. mai 2006 Hallo! Har kjøpt meg ny mikro i dag, hadde en for mange år siden men har vært uten i flere år. Nå skal mor prøve å lette litt på hverdagen så ny ovn står her med både grill og crispfunksjon. Det jeg trenger nå er tips, har jo fortrengt alt om mikro. Hva kan jeg bruke av kopper og kar, "pyrexildfaste former" er det greit?, plast, matpapir osv.? Lettvinte, sunne oppskrifter mottas med takk (likeledes gode usunne kaloribombeoppskrifter )
Gjest Gjesta Skrevet 5. mai 2006 #2 Skrevet 5. mai 2006 Jeg fikk en sånn king size greie med alt av fat og funskjoner. Etter et år gikk alt rælet i søpla, og ovnen brukes kun til å smelte smør i................
Gjest Mikrobølgeovninnehaver'n Skrevet 5. mai 2006 #3 Skrevet 5. mai 2006 Kjenner meg igjen Evelina, det er derfor jeg har vært uten i noen år. Gamlemikroen ble kun brukt til å tine brød, poppe popcorn og varme kaffe (jææk ). Men nå har jeg større unger, travlere hverdag og trenger GODE TIPS til lettvint bruk!
Gjest Gjesta Skrevet 5. mai 2006 #4 Skrevet 5. mai 2006 Hehe jeg har også større unger....... Men nope, jeg greier ikke å venne meg til å bruke den...
Furstina Skrevet 5. mai 2006 #5 Skrevet 5. mai 2006 Jag tinar majs och frysta grönsaker i min, lagar välling, lagar havregrynsgröt till frukost, värmer infryst mat, värmer pölsa och ibland pyttipanna, smälter smör, värmer tevatten... det var vad jag kom på så här direkt. Framför allt till välling och gröt är den suverän - lättare och snabbare att laga och mindre att diska!
Majka Skrevet 5. mai 2006 #6 Skrevet 5. mai 2006 En skal vel ikke bruke kopper og kar med reflekterende overflate, som metaller. Ellers kan en putte allslags emballasje inn der, så lenge materialet ikke inneholder vann. Jeg bruker bare mikro til å varme rester...
Furstina Skrevet 5. mai 2006 #7 Skrevet 5. mai 2006 Ah, jag har bakat potatis i micron också. Går mycket fortare än i den vanliga ugnen (men använd inte aluminiumfolie!) När jag lagade babymat kokade jag potatis i micron. Skalade den, och skivade den tunnt tunnt. La skivorna i lite vatten och en knapp minut senare var de klara. Fungerar också med morötter/gulrot
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2006 #8 Skrevet 5. mai 2006 Vi bruker mikroen mest til å tine eller varme opp ting (rester).
Gjest Mikrobølgeovninnehaver'n Skrevet 5. mai 2006 #9 Skrevet 5. mai 2006 Takk for tips! Noen som har oppskrifter med frossenfisk?
Nella Skrevet 6. mai 2006 #10 Skrevet 6. mai 2006 Gå på www.whirlpool.no under kundeservice og kataloger, oppskrifter. Der ligger det flere pdf brosjyrer du kan laste ned. Mye bra og mange fien tips. Har mikso med crisp, grill og det hele og jeg elsker mikro'n min. Bruker den mye. Koke ris (helt genialt), ostesmørbrød, steke frossenrundstykker, omelett, koke poteter, tine, og mye mer.
strilen Skrevet 7. mai 2006 #11 Skrevet 7. mai 2006 Vi har hatt en genial micro fra Siemens som er 14 !! år gammel, den koker poteter etter vekt og potetene blir perfekte. I tillegg har den forskjellige koke,tine og varme programmer. Vi er veldig fornøyd med den, bruker den mye, og regner vel egentlig med at vi ikke vil finne en tilsvarende når denne vi har ryker Vi bruker ildfaste former i glass og micro former i plast.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå