Gå til innhold

Gnissing mellom lårene

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest nå
Skrevet

Nå går det igjen mot sommer og lettere bekledning. Jeg er ganske kraftig og plages veldig med at lårene gnisser mot hverandre når jeg går med skjørt (noe jeg stort sett gjør om sommeren siden det er veldig mye mer kledelig enn shorts, og bukse blir for varmt). Det blir tilslutt så ille at jeg få kjempevondt og nesten problemer med å gå, får rett og slett sår ganske langt oppe på lårene.

Har prøvd å gå med avklippet strømpebukse på (slik at den rekker til halvveis ned på låret og ikke blir synlig) og det hjelper litt siden gnissingen blir mindre, men når jeg da blir varm så svetter jeg jo, og da får jeg svetteutslett i steden og resultatet blir det samme. Såre, råde partier som tilslutt nærmerst blir sår.

Hva i all verden gjør dere for å hjelpe dette problemet?

Videoannonse
Annonse
Gjest Elfrida
Skrevet

Helt på slutten av tråden nevnes et bukseunderskjørt, jeg tror kanskje det egentlig er ment til bukseskjørt, men jeg bruker det under skjørt om sommeren.

Jeg har lett for å få utslett mellom lårene hvis jeg går for mye en sommerdag i bare skjørt, og det er såpass ubehagelig at da får jeg heller føle meg litt kjerring i undertøyet. Det er jo ingen som ser det, og man kan jo smyge det av på badet hvis man tilfeldigvis er på en het date og ikke vil vise sine snodige mamelukker.

Jeg har kjøpt det for mange år siden, og heldigvis er det nærmest uslitelig, for jeg har ikke sett det i noen butikker på lenge. Men hvis man finner ut hvor gamle damer kjøper underskjørtene sine, så kanskje man finner noe...

Gjest Gjest
Skrevet

jeg sliter med samme problemet. jeg bruker også gjerne shorts og de er veldig korte, korte nok til at det gnisser og i tilleggg så glir det ene "benet" på shortsen oppover og da blir det enda mer sårt. men i sommer skal jeg prøve å smøre inn lårene med noen slags olje. kokosolje kanskje. eller babyolje. må prøve meg fram.

Skrevet

"Sykkelbukser" funker bra ! :)

Gjest StoreSky
Skrevet

HVOR får man kjøpt sykkelbukse eller lignende sak...?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg bruker babypudder og det funker kjempebra! Da slipper jeg at det blir klamt og det blir mindre friksjon.

Gjest gjesta
Skrevet

Men synes ikke sykkelbukser? Må vel ha ganske langt kjørt da?

Skrevet (endret)

Altså; miniskjørt vet jeg ikke noe om. Men jeg regnet nesten med at det var snakk om et skjørt til rundt knærne i alle fall ? Normallengde det vel ? Sykkelbuksene jeg mente, er ikke så lange...

Ellers selges det jo tights. I flere lengder.

Hvite bukser under lyse kjoler er litt stilig etter min smak.

Jeg har testet det også og det fungerer helt fint. :)

Endret av Elmaand
Gjest gjesta
Skrevet

Men så i dag at motene i sommer blandt annet er tights under ballongskjørt.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har brukt bukseunderskjørt under skjørt i mange år. En sak er at det forhindrer gnissing, en annen sak er at det ikke sklir opp og blir rynkete sånn et vanlig underskjørt kan bli.

Man får kjøpt det på undertøybutikk.

• 2 måneder senere...
Gjest Blondie65
Skrevet

En god og feit fuktighetskrem fungerer også greit.

Gjest Gjest
Skrevet
:) Problemet kan løse seg ved å gå ned i vekt
Gjest Blondie65
Skrevet

Det er sant det - men man skal leve til man kommer dit - samt at man skal være SVÆRT TYNN for at lårene ikke skal gnisse overhodet.

Gjest Gjest
Skrevet
Det er sant det - men man skal leve til man kommer dit - samt at man skal være SVÆRT TYNN for at lårene ikke skal gnisse overhodet.

Dessuten kommer det jo an på hvor brede hofter man har, dvs hvor langt fra hveraqndre beina er plassert i utgangspunktet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...