Gå til innhold

Flytte?

Fremhevede innlegg

Gjest Anonym nå
Skrevet

Jeg tør nesten ikke gå ut av min egen dør, men er jo nødt. Etter å ha blitt utsatt for et overgrep for en tid tilbake av en i nabolaget, er jeg redd for å møte han igjen. Jeg er også redd for at flere vet det nå...

Jeg har kontaktet hjelpeapparatet via mail og de anbefaler meg å oppsøke voldtektsmottaket. Det skal jeg gjøre etter jobben i dag, selv om jeg ikke tør å anmelde. Jeg skal også til en samtale til uken.

Jeg blir rådet til at det kanskje er best jeg drar vekk for en tid, eller flytter siden dette skjedde i nabolaget.

Jeg har mest lyst til å flytte, og har mulighet til å bo et annet sted inntil jeg får en annen bolig. Jeg har tre mnd. oppsigelsestid.

Tankene veksler mellom å bli her og late som ingenting og det å flytte.

I natt fikk jeg telefon fra en venn av han som voldtok meg, men jeg tok ikke telefonen for den var på lydløs. Han ringte fem ganger etter det jeg ser på loggen.

Det betyr at han vet hva som har skjedd. Jeg avskyr han fra før og han er en "kjent" kriminell. Jeg vet ikke hva han ville, men tror han ville håne meg.

Han har aldri ringt meg tidligere, og jeg oppfatter oppringnigene som en slags trussel.

Jeg skal oppsøke voldtektsmottaket etterpå, for å bli undersøkt og slik at de kan ta bilder av blåmerker osv hvis jeg blir ytter ligere plaget. Men jeg tror aldri jeg tør å anmelde saken, pga det harde miljøet og redselen for å bli utsatt for trusler.

Men det at denne mannen ringte meg i natt, gjør at jeg kommer til å dra til voldtektsmottaket etterpå, for nå synes jeg det virker som om jeg blir truet på en måte.

Hva ville dere gjort? Ville du selv maktet etter et overgrep å bli boende med gjerningsmannen som nabo?

Hva er best for psyken min? Jeg vet ikke, men jeg føler det ikke noe bra nå. Det er ille nok fra før, men ekstra ille siden det skjedde i nærmiljøet.

Jeg har lyst til å ringe han som ringte meg i natt og spørre hva han ville, men jeg regner med at han ikke svarer og leker en slags katt og mus-lek med meg.

Han er ustabil, går på stoff og regnet for en psykopat.

Det beste er vel å overse oppringningene, for jeg vet at han ikke vil meg noe vel i alle fall.

I helgen kommer jeg til å sove hos en venninne.

Men bør jeg flytte i en slik situasjon? Byen er så stor at jeg kan unngå miljøet, uten at jeg må bytte jobb osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bra at du klarer å oppsøke voldektsmottaket! De kan sikkert hjelpe deg med spørsmålene du har.

.

Jeg tenker meg at det å flytte sikkert er best, med mindre det er helt spesielle grunner som gjør at det er vanskelig

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Jeg klarte ikke la være å sitte her passiv og uvitende, så jeg ringte han som ringte meg i natt og spurte hva han ville. Han sa at han hadde lånt telefonen til en kamerat som ville snakke med meg, dvs. til han som jeg antar utsatte meg for overgrep.

Jeg vet ikke hva jeg skal tro, men jeg fikk heldigvis ikke noen spydigheter i telefonen, men nå var han edru...

Jeg skjønner ikke hvorfor ikke x ringte fra sin egen telefon, og jeg vet at disse gutta er så glatte at de har svar på alt...

Jeg skrev om saken under seksualitets-forumet, men tråden ble stengt. Jeg kommer til å oppsøke hjelpeapparatet uansett, for jeg trenger noen å snakke med og venner og venninner vet ikke hvordan de skal håndtere dette.

Det som plager meg nå, er om jeg skal velge å flytte. Selvfølgelig plages jeg av andre tanker også, men når jeg tenker på at overgrep kan skje i små samfunn der man ikke har mulighet til å flytte pga. jobb og familiesituasjon, så synes jeg det blir en feig handling av meg å flytte. Da får de liksom rett på en måte, og jeg er ikke typen som stikker halen mellom beina og lar meg kue.

Men det er ikke lett nå og følelsene svinger, men iflg. dixi er det normalt.

Det er mulig jeg bare bor hos en venninne en tid og får ting på avstand, før jeg bestemmer meg for om jeg skal si opp leieforholdet.

Det er uholdbart om jeg skal bo her og være redd for å gå utenfor døra.

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Det som gjør det vanskelig å flytte, er at jeg leier billig og at jeg ikke har økonomi til å finne noe som er stort dyrere.

Jeg bor i en by, og det er vanskelig å finne noe som er økonomisk overkommelig hvis jeg ikke skal dele dusj og kjøkken med andre.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.

Jeg mistenker at de ringte for å høre hva jeg tenker å gjøre. Dvs. om jeg tenker å anmelde.

Jeg kommer ikke til å anmelde, men jeg skal oppsøke hjelpeapparatet. De tvinger ingen til anmeldelse, men jeg får i alle fall noen å snakke med, og plassert ansvaret der det hører hjemme, i alle fall i tankene.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Bra du får noen å snakke med. Kanskje sosialkontoret kan hjelpe deg med økonomi til flytting?

Gjest Gjest
Skrevet

Hei!

Jeg svarte deg i den andre tråden også. Flott at du har tatt kontakt med voldtektsmottaket!

Det er kanskje en ide å vente litt før du bestemmer deg om du vil flytte? Hvis du kan bo hos en venninne en tid, er det flott. Da trenger du ikke være så mye alene og føler deg kanskje tryggere.

Jeg vet ingenting om dette miljøet, men er det slik at de holder til like ved der du bor, og at du derfor overveier å flytte? Eller tenker du på å flytte fordi de vet hvor du bor? Hva er konkret grunnen til at du overveier å flytte?

Tenk gjennom hva som blir bedre hvis du flytter. Hvilke ulemper har det å flytte?

Skrevet

Det er mange ulemper med å flytte. Blant annet vil jeg helt sikkert måtte gå opp i husleie. Jeg vet hvor "de" bor og de vet hvor jeg bor. Verden er ikke mindre, og hadde de ikke visst min adresse så ville de funnet det ut ved det unike telefonkatalogsystemet.

De har aldri vært her, bortsett fra han ene da han leverte tingene mine, men alle vet hvor alle bor, omtrent.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Nå er jeg trett etter en lang dag på jobb og har bare lyst å sove en time før jeg evt. ringer voldtektsmottaket. Men jeg skjønner ikke helt hva jeg skal gjøre der, bortsett fra å hivteste meg og ta prøver og bilder. Men hivtest er for tidlig å ta uansett...

Jeg kommer jo ikke til å anmelde, pga. miljøet og frykten for replisalier.

Blåmerkene er verre nå enn mandag, så om jeg utsetter det tll i morgen har ingen betydelse.

Jeg har bare lyst å glemme og en venninne sa til meg at det er nettopp det jeg må gjøre... Hun kjenner til miljøet, og vet at en anmeldelse fra meg kan gå utover flere.

Jeg skal sove par timer, men jeg har tenkt å dra på voldtektsmottaket, for å dokumentere skadene og teste meg og få råd.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Hvis du ikke anmelder kan det også gå utover flere, flere som blir voldtatt...

Skrevet

Jeg vet det, Bellatrix, men jeg tør ikke anmelde. Bare tanken gjør meg kvalm. Jeg kan dessverre ikke beskytte evt. andre som kan bli voldtatt og jeg føler ikke at det er mitt ansvar slik situasjonen er i dag.

Jeg er veldig lei meg for det.

Det eneste jeg ser meg i stand til å gjøre, er å søke profesjonell hjelp, legebistand og få noen å snakke med, men det er ikke sikkert jeg klarer det heller. Jeg har sovet par timer etter jobb nå, men jeg skal ta en telefon til voldtektsmottaket og høre når det er best at jeg kommer. Jeg regner med at de sier det er bedre i morn på dagen, siden det allerede er gått noen dager.

Takk for svar og støtte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...