Gå til innhold

Allergisk mot hvete...

Nitha

Anbefalte innlegg

Jeg trodde jeg hadde fått utslett fordi vi har fått kattunge. Allergitesten kom imidlertid tilbake med diverse matallergier. Blant annet må jeg ha utviklet allergi for hvete, soya, epler, mandariner og egentlig ganske mye annet.

Enkelte ting er enkle å unngå, men hvete!!! Jeg er en som MÅ ha brød om morgenen. Har prøvd alt annet, men synes ikke metthetsfølelsen blir den samme.

Er det noen som har råd/erfaringer/oppskrifter????

Nitha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Prinsessen gjest

Er det gluten i hvete du ikke tåler? For du får kjøpt glutenfritt mel og glutenfritt brød, kan kanskje være verdt et forsøk?

Dessuten kan du kanskje prøve corn flakes til frokost, lagd av mais?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Polarlys

Har selv samme problem, men det ser ut som jeg tåler spelt, det er et kornslag som ikke har like gode bakeegenskaper som hvete, men det er veldig næringsrikt. Jeg baker brød av spelt og rug, og det fungerer veldig bra for meg. Jeg synes spelt virker bra i brød, når jeg har prøvd det i rundstykker synes jeg konsistensen blir litt annerledes, men det fungerer greit nok.

Hvis du er heldig kan du kanskje tåle spelt. Spelt fås kjøpt i helsekostbutikker, og i noen dagligvarer med godt utvalg. Du kan også få pasta ev spelt, det er veldig godt.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...