Gjest Gjesta Skrevet 4. mai 2006 #1 Skrevet 4. mai 2006 Hva er det egentlig for noe? Og hvordan ser det ut? Tannlegen mente jeg har noen, men kan ikke finne dem selv.. Bare lurer jeg!
Sniglå Skrevet 4. mai 2006 #2 Skrevet 4. mai 2006 http://sunndalsnett.com/tannlegendin/OmTan...seDet.asp?ID=44
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2006 #3 Skrevet 4. mai 2006 Det ser ut som belegg som er forsteinet (helt hardt)
lillesky Skrevet 4. mai 2006 #4 Skrevet 4. mai 2006 Tannsten kan forebygges, men det er kun tannlegen som kan fjerne det.
Amanlis Skrevet 4. mai 2006 #5 Skrevet 4. mai 2006 Tannsten kan forebygges, men det er kun tannlegen som kan fjerne det. ← Hvordan forbygges det? Ved bruk av tanntråd og spesielle tannkremer? Det er så grusom skrapelyd når tannlegen fjerner det.
Gjest Binna Skrevet 4. mai 2006 #6 Skrevet 4. mai 2006 Tannlegen min sa at jeg hadde tannstein, men da jeg kom til neste tine som var 2mnd senere, var den borte. Det kan tenkes det bare var plakk og misfarving?? (jeg røykte), men vekk var det hvertfall. For jeg hadde begynt å bruke elektrisk tannbørste. elektisk tannbørste forebygger hvertfall .
Sniglå Skrevet 4. mai 2006 #7 Skrevet 4. mai 2006 Hvordan forbygges det? ← Tannstein er plakk/bakteriebelegg som har blitt hardt- altså tannstein kan forebygges ved å fjerne plakket før det blir tannstein. Med andre ord: Puss tennene nøye Men det er jo også veldig individuelt, noen får tannstein fortere enn andre.
aline Skrevet 4. mai 2006 #8 Skrevet 4. mai 2006 jeg har nesten aldri tannstein lenger etter at jeg begynte å spise salivin (pastiller fra apoteket, egentlig mot munntørrhet) daglig. så det å få spyttproduksjonen til å fungere fint i munnen virker også som er en bra forebygger mot tannstein. tannteknikere skryter hver gang jeg er inne pga at hun ikke trenger å gjøre noe annet en lett puss og bilder. tidligere hadde jeg alltid litt tannstein.
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2006 #9 Skrevet 5. mai 2006 tannteknikere skryter hver gang jeg er inne pga at hun ikke trenger å gjøre noe annet en lett puss og bilder. tidligere hadde jeg alltid litt tannstein. ← Ikke for å være pirkete, men du mener nok tannpleier. Tannteknikere jobber ikke i munnen på pasienter, vi jobber på tanntekniske laboratorier hvor vi lager tannerstatninger (kroner, broer, proteser o.l) som tannlegen bestiller av oss. Ville bare oppklare en vanlig misforståelse
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2006 #10 Skrevet 5. mai 2006 Ikke for å være pirkete, men du mener nok tannpleier. Tannteknikere jobber ikke i munnen på pasienter, vi jobber på tanntekniske laboratorier hvor vi lager tannerstatninger (kroner, broer, proteser o.l) som tannlegen bestiller av oss. Ville bare oppklare en vanlig misforståelse ← Er ikke en tanntekniker i munnen på pasienten? hallo....jeg var til tanntekniker senest forige uke.Det var bare meg og han der.
Gjest gjest1 Skrevet 5. mai 2006 #11 Skrevet 5. mai 2006 Er ikke en tanntekniker i munnen på pasienten? hallo....jeg var til tanntekniker senest forige uke.Det var bare meg og han der. ← Det virker rart... De tannteknikerne vi brukte så pasientene aldri noe til, evt så de kun han/hun som kjørte broen/tannen etc til oss. De har arbeidsplassen sin helt andre steder som regel. En tannlege jeg jobbet for brukte tanntekniker i Asia... De man kan møte på et tannlegekontor er som regel tannlege, tannpleier (men overhodet ikke overalt) og tannhelsesekretær. Så har man spesialister i periodonti, oralkirurgi osv.
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2006 #12 Skrevet 5. mai 2006 Er ikke en tanntekniker i munnen på pasienten? hallo....jeg var til tanntekniker senest forige uke.Det var bare meg og han der. ← En tanntekniker (utdannet i Norge) har ikke lov til å gjøre noe i munnen på pasienten nei. Men tannlegen kan sende pasienten til tannteknikeren for å ta farveuttak, slik at tannteknikeren vet hvilken farvenyanse han skal lage på tannerstatningen.
aline Skrevet 6. mai 2006 #13 Skrevet 6. mai 2006 Ikke for å være pirkete, men du mener nok tannpleier. Tannteknikere jobber ikke i munnen på pasienter, vi jobber på tanntekniske laboratorier hvor vi lager tannerstatninger (kroner, broer, proteser o.l) som tannlegen bestiller av oss. Ville bare oppklare en vanlig misforståelse ← det kan godt hende hun er tannpleier, det er tannlegekontoret som kaller henne tannteknikker så jeg har regnet med at hun var det uten å sette meg mer inn i det. kanskje hun er både og? aner ikke jeg altså, har ingen peil på tannlegeutdanningene, men hun jobber på legekontoret med rensking, bilder og slikt, men tannlegekontoret kaller henne altså tannteknikker. om hun også gjør andre ting aner jeg ikke.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå