Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2006 #1 Skrevet 4. mai 2006 I omtrent en uke nå har jeg hatt noe kløende utslett rundt omkring på kroppen. Det starter som en liten flekk i huden, så begynner det å klø og blir til litt større hvite, runde hevelser som klør noe så j****g! Det er der i omtrent et døgn før det er borte igjen. Ser nesten ut som jeg har blitt bitt av noe slags insekt, men jeg kan ikke fatte hvorfor det da bare skal angripe meg og ingen andre i familien! Det er nemlig bare jeg som plages av dette. Det startet på føttene, der er det borte nå, så bak øret, og nå er det visst armene som står for tur. Hadde det vært insekter ville det vel heller ikke ha vært på et område av gangen sånn? Hjelp?
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2006 #2 Skrevet 4. mai 2006 Det høres ut som elveblest. Jeg fikk det for noen år siden, og har hatt det kronisk siden. Hudlegen jeg ble henvist til sa at det ofte oppsto hos unge mennesker, og at hos noen ble det kortvarig, mens andre kunne ha det i årevis (jeg var tydeligvis i sistnevnte heldige gruppe...). Jeg får allergipiller (zyrtec, cetirizin) på resept, og det holder det i sjakk. Det er ikke noe farlig, men veldig ubehagelig. Ta kontakt med legen din, kanskje det er det samme.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 4. mai 2006 #3 Skrevet 4. mai 2006 Er ikke elveblest litt sånn større flekker rundt omkring da, på et begrenset område? Jeg har jo hatt det overalt, og sånn 1-3 prikker om gangen. Nå tror jeg at det er en i hodebunnen også, og en på foten igjen. De er sånn ca 1 cm i diameter.
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2006 #4 Skrevet 5. mai 2006 Er ikke elveblest litt sånn større flekker rundt omkring da, på et begrenset område? Jeg har jo hatt det overalt, og sånn 1-3 prikker om gangen. Nå tror jeg at det er en i hodebunnen også, og en på foten igjen. De er sånn ca 1 cm i diameter. ← Det var jeg som svarte deg med elveblesten lenger opp. De blemmene jeg får er varierende i form og størrelse (men sjelden så store som 1 cm i diameter), og er hvite, mens området rundt gjerne blir rødt. De kan komme hvor som helst på kroppen egentlig, men hos meg kommer det der hvor huden utsettes for påkjenning (f.eks hvis jeg klorer meg, så kommer det utslett der). Blemmene varer ei stund og så forsvinner de, kan være bare noen minutter. Kløen er der hele tida, så tar jeg ikke allergipillen daglig blir jeg gal. I håndflatene og i hodebunnen kan jeg oppleve det mer som en brennende følelse.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå