Blueberry Skrevet 4. mai 2006 #1 Skrevet 4. mai 2006 Pasta med hjemmelaga Ragu Bolognese og Pestobaguette ← ...så så sinnsykt go ut. Hva er det for noe? Hvordan lager du Pestobaguette?
*Heidi* Skrevet 4. mai 2006 #3 Skrevet 4. mai 2006 Kan være at hun ikke laget den selv, for du får kjøpt det i fryser disken!
Blueberry Skrevet 4. mai 2006 Forfatter #4 Skrevet 4. mai 2006 Pasta med hjemmelaga Ragu Bolognese og Pestobaguette ←
Gjest gjest1 Skrevet 5. mai 2006 #5 Skrevet 5. mai 2006 Svarer selv om ikke spørsmålet var til meg Fant en oppskrift på ragu bolognese på nettet. Ragu betyr gryterett, så det kan være at forelzka har lagd en litt enklere versjon. Bolognese er en saus som det er mange varianter av , men i de fleste er det gulrot, selleri, løk, tomater, vin(hvit eller rød) timian og oregano Pestobaguetter lager jeg helt enkelt med ferdigkjøpte halvstekte baguetter, som jeg deler i to og smører pesto på og steker de ferdige i ovnen. Ragu Bolognese For 4 personer. Ingredienser: 300 g bankebiff eller mørbrad 200 g svinekjøtt 1 løk 2 fedd hvitløk 2 stanger selleri 1 ss finhakket fersk oregano 1 liten kvast timian salt pepper 2 bokser tomater 4 dl rødvin 1 dl kjøttkraft eller buljong 200 g sopp 1 ss hvetemel 1 nellik muskat Tilberedning: Skjær kjøttet i så små biter du kan. Finhakk løk, selleri og hvitløk. Hakk sopp. Stek grønnsakene i litt olje på middels varme til de er myke, ca 10 minutter. Ha i kjøttet og skru opp varmen litt. Ha i krydder, sopp, urter, tomat og hvetemel. Hell over kraft og vin, og la alt koke under lokk ca 1 time. Ta av lokket og la det koke 30 minutter til, så en del av fuktigheten fordamper og smaken blir fyldigere. Ikke kok den for hard, for da kan den bli tørr og svi seg. http://www.seria.no/ec/food/?cid=5&maincat...&recipe_id=7006
Blueberry Skrevet 5. mai 2006 Forfatter #6 Skrevet 5. mai 2006 Er d d d er altså.... tusen takk for oppklarende svar!!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå