Gå til innhold

cottage cheese

Fremhevede innlegg

Gjest Binna
Skrevet

Jeg har en boks med cottage cheese som jeg må bruke opp.

hva kan jeg bruke den til? har ikke lyst ttil å ha det på skiva, og vil heller ikke spise det som den er til dessert.. Kan jeg gjøre noe med konsistensen?

litt kresen..

Videoannonse
Annonse
Gjest Kålungen
Skrevet

Det jeg pleier å gjøre er å blande den med rømme, gressløk og litt salt, og ha på skiva. Kjempegodt!

Men siden du ikke ville ha det på skiva hjelper kanskje ikke det så mye :)

Gjest Gjest
Skrevet

Lag en pai! Her inne finne det en oppskrift på paideig med cottage cheese og resten kan du bruke i eggestanden. Det gjorde jeg og det ble veldig vellykket!

Gjest Gjest
Skrevet

Ellers finner du noen oppskrifter på boller eller rundstykker på www.tine.no

Gjest Kålungen
Skrevet

Takk for tipset :ler:

Har meldt meg inn :ler:

Gjest gjest1
Skrevet
Det jeg pleier å gjøre er å blande den med rømme, gressløk og litt salt, og ha på skiva. Kjempegodt!

Men siden du ikke ville ha det på skiva hjelper kanskje ikke det så mye :)

Nam, nam- Testes i dette øyeblikk. Uten gressløk riktignok.

Gjest gjest1
Skrevet
Takk for tipset  :ler:

Har meldt meg inn  :ler:

flotters :sjarmor:

cottage cheese er forresten godt blandet med pisket kremfløte og jordbær, bedre enn riskrem syns nå jeg.

Gjest Kålungen
Skrevet
Nam, nam- Testes i dette øyeblikk. Uten gressløk riktignok.

Var det godt? Selv syns jeg gressløken er viktig for smaken, men går kanskje like fint uten ;)

Gjest gjest1
Skrevet
Var det godt? Selv syns jeg gressløken er viktig for smaken, men går kanskje like fint uten ;)

Det var godt. Jeg hadde det på knekkebrød. Vi hadde ingen gressløk. :)

Gjest Kålungen
Skrevet
Det var godt. Jeg hadde det på knekkebrød. Vi hadde ingen gressløk.  :)

Så bra :)

Skrevet

I tillegg til paideig og som pålegg, lager jeg en slags saus som jeg bruker ved siden av stekt laks.

Den består av cottage cheese, majones, fløte, grønn paprika, agurk, salt og pepper.

Gjest Gjest
Skrevet

Bruker som pålegg jeg: Cottage Cheese med syltrtøy på toppen - enkelt og nydelig!

Skrevet

Mmmm... cottage cheese kan jeg spise med skje rett fra boksen!! Men hvis jeg ikke har spist den opp før den treffer brødskiva/knekkebrødet, har jeg det på brød/knekkebrød med cherrytomater og frisk basillikum! Mmmmmmmm :rosasmil:

Gjest Malina
Skrevet (endret)

Cottage cheese med kanel og eple :)

Cottage cheese i havregrøt er også godt!

Endret av Malina
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har prøvd Cottage Cheese i havregrøt, men det blir så klumpete? Altså, CC klarer ikke å blande seg inn sammen med det andre? Pga. konsistensen sikkert. Føler det ser så udelikat ut.

Skrevet

Bortsett från att ha CottageCheese som pålägg, som "dressing" till sallad eller som blandad med hackade grönsaker till grillmat har jag ett jättebra recept (från Dagbladet) på en mager lasagne med röda linser och cottage cheese. Du använder cottage cheese i stället för bechamelsåsen. Supergott.

I går gjorde jag också torsk i ugn där jag använde cottagecheese

- lägg torskbitarna i en form, salta och peppra, lägg över skivad tomat och kanske riven purjolök, blanda en röra med lika delar römme och cottagecheese som du kryddar med dragon/estragon. Täck fisken med röra. In i ugn 220 grader tills den är genomstekt.

*hungrig*

Gjest Gjest
Skrevet

Har ikke prøvd det selv ennå, men har nylig lest tips om å blande cottage cheese med pesto. Jeg syns det høres godt ut, og skal prøve det snart. Det passer på skiver og som tilbehør til andre retter, f.eks. salat.

Jeg trro det stod 1 ss pesto pr dl cottage cheese, men her må en sikkert finne sitt invdividuelle blandingsforhold.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...