Gjest dårlig kokk Skrevet 4. mai 2006 #1 Skrevet 4. mai 2006 Jeg skal lage creme brulee og lurer på om det har noe å si hvor jeg kjøper vaniljestangen. Ser jo at de forkjellige dagligvarebutikkene har hver sitt merke, og går en i spesialforretning (invandrerforretninger har jo ofte mye krydder) så får en sikkert tak i andre merker. Er det noe kvalitetsforskjell her? Er det forskjell på vaniljestenger?
Gjest dårlig kokk Skrevet 4. mai 2006 #3 Skrevet 4. mai 2006 nå er det litt vanskelig å få ta på vaniljestengene da - de er jo pakket inn på en eller annen måte. Men ellers takk for tips
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 4. mai 2006 #4 Skrevet 4. mai 2006 Velg en som er myk og litt "fuktig". ← Altså en som er fersk Klart det er kvalitetsforskjell, men vanlige mennesker som deg og meg merker ikke forskjell uansett.
Gjest gjest1 Skrevet 4. mai 2006 #5 Skrevet 4. mai 2006 Jeg bruker å klemme og bøye litt på pakken, så unngår jeg ihvertfall de stengene som har tørket helt ut!
anetted Skrevet 4. mai 2006 #6 Skrevet 4. mai 2006 Ja det er riktig, ta de som kjennes myke ut. De litt tjukke stengene inneholder gjerne mer frø....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå