Gå til innhold

Shabby Chic-bord med Pioner

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Julibrud_*
Skrevet

Ranunkler er også nydelige sommerblomster som kan minne om peoner. Pynten på vårt bryllupsbord skal kun være bugnende buketter med peoner og ranunkler i masse farger! Nydelig og uformelt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakka akkurat med damen på blomsterbutikken som hadde sjekka med Nederlandd idag og peoner i slutten av juli ble visstnok et usikkert kort :sur:

Jeg hadde virkelig belaga meg på at dette gikk i orden så nå er jeg tilbake på scratch igjen. Argh!!!! Noen som har noen gode idèer til meg?

Kjempekrysantenum i hvitt kanskje? Noen som vet når de er på topp?

Skrevet

Oj, det var en strek i regninga for meg også...

Da tenker jeg med STORE, gammeldagse, lyserosa roser (er ikke så langt fra som pionene jeg har tenkt på)..

Skrevet

Kommer hageprogram om pioner på NRK i dag. Var det 19.30 tro?

FØLG MED!! :Nikke:

Skrevet

Vi hadde hagebryllup for snartr 5 år siden og det var kjempesuksess. Nå hadde ikke vi shabby chic men vi bruke sånn julebelysningen til å ha rundt tærene utenfor. Dette var veldig fint og lyste litt opp.

Lykke til :)

Skrevet (endret)

Åh dette høres så flott ut.

Kan jeg spørre hvor mange gjester dere skal ha?

Kjøper eller leier dere telt? Og hva gjør dere hvis det blir dårlig vær?

Og hva slags mat/hvor får dere den fra? Catering?

Jeg er veldig uerfaren på dette området, men likte ideen veldig godt. Denne tråden må jeg følge med på. Mmm... Romantisk sensommer bryllup ute i deilig sommervarme og masse friske blomster *drømmer*

For dere som gifter dere litt tidligere på sommeren, så er jo syriner en flott blomst. Også lukter den jo kjempegodt!

Endret av Lourdes
Skrevet
Åh dette høres så flott ut.

Kan jeg spørre hvor mange gjester dere skal ha?

Kjøper eller leier dere telt? Og hva gjør dere hvis det blir dårlig vær?

Og hva slags mat/hvor får dere den fra? Catering?

Jeg er veldig uerfaren på dette området, men likte ideen veldig godt. Denne tråden må jeg følge med på. Mmm... Romantisk sensommer bryllup ute i deilig sommervarme og masse friske blomster  *drømmer*

For dere som gifter dere litt tidligere på sommeren, så er jo syriner en flott blomst. Også lukter den jo kjempegodt!

Hvis det er meg du spør så skal vi ha ca 40 gjester.

Vi kjøper telt regner jeg med (pappas stolte oppgave ;) . Hvis det blir dårlig vær så spiser vi likevel i teltet. Ikke helt klar med backupplaner enda, men festen er jo i hagen på pappas barndomshjem, så man ka jo gå inn hvis det skulle bli uvær (men det blir ganske trangt med så mange folk da..)

Vi leier inn en kokk og to servitører fra et cateringselskap som skal servere 3-retters middag. Resten ordner vi selv. Skal ha fri bar i båtbua, dans på brygga. Så man kan jo si at VI KRYSSER FINGRENE FOR FINT VÆR!!! :tommelsmil:

Gjest gjest1
Skrevet

Vi kjøper telt regner jeg med (pappas stolte oppgave  ;) . Hvis det blir dårlig vær så spiser vi likevel i teltet. Ikke helt klar med backupplaner enda, men festen er jo i hagen på pappas barndomshjem, så man ka jo gå inn hvis det skulle bli uvær (men det blir ganske trangt med så mange folk da..)

Vi leier inn en kokk og to servitører fra et cateringselskap som skal servere 3-retters middag. Resten ordner vi selv. Skal ha fri bar i båtbua, dans på brygga. Så man kan jo si at VI KRYSSER FINGRENE FOR FINT VÆR!!!  :tommelsmil:

Det høres ut som et perfekt bryllup :)

Skrevet

Vi kjøper telt regner jeg med (pappas stolte oppgave ;) . Hvis det blir dårlig vær så spiser vi likevel i teltet. Ikke helt klar med backupplaner enda, men festen er jo i hagen på pappas barndomshjem, så man ka jo gå inn hvis det skulle bli uvær (men det blir ganske trangt med så mange folk da..)

Vi leier inn en kokk og to servitører fra et cateringselskap som skal servere 3-retters middag. Resten ordner vi selv. Skal ha fri bar i båtbua, dans på brygga. Så man kan jo si at VI KRYSSER FINGRENE FOR FINT VÆR!!! :tommelsmil:

[/quote

Åh, kan jeg få komme?

Dans på brygga og bar i båtbua, høres perfekt ut :)

Men liten ting, er du sikker på at du får kjøpt slike selskapstelt, vi leide da vi gifta oss og jeg har aldri hørt om noen som har kjøpt et. Man må jo ha et telt med vegger og sikkelig sikring og det koster vel en del.

Skrevet
Åh, kan jeg få komme?

Dans på brygga og bar i båtbua, høres perfekt ut :)

Men liten ting, er du sikker på at du får kjøpt slike selskapstelt, vi leide da vi gifta oss og jeg har aldri hørt om noen som har kjøpt et. Man må jo ha et telt med vegger og sikkelig sikring og det koster vel en del.

Pappa har visst sett et som var "av tilfredsstillende kvalitet" (= tykk duk, ordentlige stenger, ikke jalla utseende :ler: ) på europris. Det heter proff eller noe sånt. 5x8 meter langt, og vi må ha to stykker. Vi har sjekka litt rundt med leie kontra kjøp, og dersom det blir dette teltet (jeg har vetorett hvis det ikke ser ok ut..) så blir det 1/3 av prisen for å leie en helg. (HOORRAY for budsjettet!!).

Hadde dere noen backupplan for dårlig vær?

Skrevet

Vi hadde det i hagen så vi kunne til nød være inne i stua noe som hadde blitt veldig trangt.

Men vi hadde telt med gulv og varme så det måtte være veldig dårlig vær for at måtte være inne.

Men vi var heldige og hadde knallvær :)

Gjest Gjest
Skrevet

En annen ide jeg har, er å kjøpe sånne sommerfulger (Kremmerhuset) og legge utover. Viktig at stilen er romantisk shabby, men det må ikke bli helt overfylt heller.

Sommerfugler har de også til en billig penge på Kid (eller var det Princess...blander litt disse to ;))

Gjest gjest 0
Skrevet

Tenkte jeg bare skulle informere om at rosa peoner lukter ikke spesielt godt når de springer ut... Mine lukter eurax :forvirret: Jeg fikk høre fra en dame som jobber i blomsterbutikk at peoner lukter ikke godt når de springer ut.

Mulig de blir bedre når de er ferdig utsprunget!

Skrevet

Jeg tror jeg har løst blomsterproblemet mitt.

Jeg har funnet "gamle engelske roser" som erstatning.

Se så nydelige! Bilde

Da gjenstår det å finne ut om det faktisk er mulig å få tak i disse på den årstiden og på stedet jeg skal ha bryllupet... :forvirret:

Skrevet

Se så nydelige!  Bilde

Da gjenstår det å finne ut om det faktisk er mulig å få tak i disse på den årstiden og på stedet jeg skal ha bryllupet...  :forvirret:

De der var kjempefine!!! Sånne vil jeg ha i hagen.. ;)

Gjest Svimle
Skrevet
Pappa har visst sett et som var "av tilfredsstillende kvalitet" (= tykk duk, ordentlige stenger, ikke jalla utseende  :ler: ) på europris. Det heter proff eller noe sånt. 5x8 meter langt, og vi må ha to stykker. Vi har sjekka litt rundt med leie kontra kjøp, og dersom det blir dette teltet (jeg har vetorett hvis det ikke ser ok ut..) så blir det 1/3 av prisen for å leie en helg. (HOORRAY for budsjettet!!).

Hadde dere noen backupplan for dårlig vær?

Hei! Hvis dette er samme teltet som vi kjøpte i fjor (vi skal ha selve vielsen i ett telt, og dekker ferdig til fest i et annet), så anbefaler jeg å ta en grundig titt på det før dere kjøper det. Veggene er tynne,og ikke helt tette egentlig, og det går stenger ned midt i teltet.

Nei, vent... det var Jysk vi kjøpte det.. :rodme:

Men uansett, sjekk det grundig før dere kjøper det, for vi ble rett og slett "lurt".. Det skulle være i proff utførelse, men da vi kom hjem med det og slo det opp så var det egentlig ikke mye proft. Sånn i bunn og i grunn.

Men vi skal bare ha vielsen i dette teltet da, så det går nok fint! :)

Vi har leid skikkelige telt for å ha festen i. Og har ordnet med gulv!

Dersom det skulle bli så dårlig vær at det ikke kan holdes fest ute (noe det IKKE blir, for jeg har bestilt pent vær!! :sur: ), så er vi på hjemgården min og kan trekke inn om det skulle bli nødvending.

Gjest Gjest_Kathri_*
Skrevet

Se så nydelige!  Bilde

Da gjenstår det å finne ut om det faktisk er mulig å få tak i disse på den årstiden og på stedet jeg skal ha bryllupet...  :forvirret:

Hei Snurrepippen!

De var bare nydelige!!! Er dette de samme blomstene som også kalles bonderoser?

Tror kanskje jeg velger dem jeg også dersom de er å få tak i til 29. juli...

Fikk ikke tak i peoner nemlig...

Skrevet
Hei Snurrepippen!

De var bare nydelige!!! Er dette de samme blomstene som også kalles bonderoser?

Tror kanskje jeg velger dem jeg også dersom de er å få tak i til 29. juli...

Fikk ikke tak i peoner nemlig...

Hmm, det vet jeg ikke?

Darby-roser er det i allefall.

Tipper det blir noe sånt hos oss også.

Si ifra hvis du finner ut om når de er å få tak i! :Nikke:

Skrevet
Her er en nettside med flere Austen roser

Jeg skal ringe blomsterbutikken sporenstreks imorgen og sjekke ut om jeg kan ha disse blomstene! Men - er det noen som har bilder av buketter hvor disse er brukt? Det er jo ganske store blomster...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...