Gå til innhold

Våtservietter.


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Det er en ting jeg har tenkt på.

Når jeg skifter bleier på barnet så bruker jeg våtservietter.

Dette fordi jeg synes at der er den mest hygieniske og rensligeste måten og vaske i rompa.

Jeg bruker vaskeklut på resten av kroppen.

Jeg har også valgt å Pampers sensitive våtservietter da det er så mye

negativt med andre våtservietter, og at pampers din har best lukt. (Synes det er veldig kraftig lukt noen typer)

Har dere noen meninger om dette med å bruke våtservietter?

Har dere noen favoritter? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg en sjelden gang bruker våtservietter, ute på tur og sånn, bruker jeg XP. Nettopp fordi de er hudvennlige, ikke parfymert og ikke sterke stoffer i de.

Syns at våtservietter til daglig bruk er tåpelig, usunt for huden og lite miljøvennlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våtservietter er praktisk og effektivt, men jeg synes du skulle veksle litt mellom disse og vanlig vaskeklut. Og husk: det er ikke så deilig på bli kledt naken for så å få en iskald våtserviett klasket på rompa.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Libero våtservietter (lilla pakke, uten parfyme) er bra for små sarte barnerumper.

Jeg veksler litt mellom disse våtserviettene og vaskekluter. Etter min mening er Libero de beste våtseviettene etter å ha prøvd Pampers, Natusan, XP og diverse andre merker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvordan de klarte seg i gamle dager da de ikke hadde våtservietter!! :sjarmor:

Jeg bruker pampers - de har også en variant for sensitiv hud.

Ellers selger de også kluter i pakker ( papir) som man fukter etter ønske, og de funker også bra. Det er også litt bedre for den lille. Slipper den kalde våtservietten klasket i rompen!! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Ellers selger de også kluter i pakker ( papir) som man fukter etter ønske, og de funker også bra.

Disse har jeg prøvd, og de var bra.

Det er varmt på badet, så våtserviettene holder seg varme.

Men føler fortsatt at når jeg skal vaske avføring og urin er det mest renslig med våtservietter.

Jeg bruker aldri våtservietter i ansikt, fingre og på kroppen. Kun ved bleieskift. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom bare til å tenke på den reklamer.. for Pampers serviettene?

Det vasker mammaen babyen sin i stumpen. Etterpå vasker hun hender og ansikt.. :o

Jada, selvsagt skal det ikke forestille samme servietten, men ekkelt er det nå likevel. Sånne småting/assosiasjoner som reklamefolk burde tenkt på... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg synes nå våtservietter er ekle. Har kun brukt det når vi har vært ute på tur i friluft, og kun har iskaldt vann tilgjengelig. Våtservietter med parfyme har jeg aldri brukt.

Ellers har jeg bestandig brukt rennende vann. Da synes nå jeg at ungen blir renset....

Ellers er vi mye på hytta som ikke har innlagt vann, og der har brukt papirvaskekluter og en god gammeldags vaskebalje.

Men er det ikke sånn at det man ikke vil bruke på ansiktet til ungen, bør man ihvertfall ikke bruke i baken? Siden noen bare brukte det i baken, og ikke i ansiktet og fingrene. Er ikke baken et mye mer sårbart hudområde enn foreksempel fingrene?

Dessuten synes jeg våtservietter er uhygieniske, de liksom bare drar ut "gørra".

Gjest

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten synes jeg våtservietter er uhygieniske, de liksom bare drar ut "gørra".  

Ikke hvis du finner "rette" serviettene.. Nå er det jo ei stund siden vi brukte slikt i huset, men jeg husket at natusan på de runde boksene fungerte som en "dytte bæsjen hit og dit"-klut :ler:

De andre, tykke natusan syntes jeg var bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

våt servietter fandtes ikke da mine unger var små, brugte engangs vaskeklude som jeg gjorde fugtige og satte i plaspose da jeg tog på tur, det virkede helt perfekt, lærete det af min mor og mormor som altid havede en våd vaskeklud i sin taske når vi var ude også da jeg blev ældre for at tørke af is af hænder mm. nu skal jeg ha nr 4 og jeg tror jeg kommer til at bruge mit gamle system med engangs vaskeklud med kun vand det er faktisk også den billigste løsning :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skyller våtservietten i varm vann før jeg bruker den på stumpen. Den kan jo være litt kald for barnet. Men vi har bare brukt våtservietter, da disse fungerte mye bedre enn vaskeklutene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt våtservietter hele bleieperioden, og har ikke hatt hverken bleieutslett eller sår stomp på min unge. Jenta er blitt fire nå, så jeg husker ikke helt hvilket merke det var, men jeg mener det var Natusan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

:rollHallo!!

Jeg var innom et apotek her i byen for å kjøpe våtservietter. Og da anbefalte hun ikke å bruke dem hver dag.små barnerumper hadde ikk godt av å bruke våtservietter hver dag. Det var fort å kunne få sopp der. For det var ikke alle som tørket med håndkle etter å ha brukt våtservietter.

Ambrosia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De aller beste våtserviettene er TENA - de er store - litt tykkere og uten parfyme og lotion.

Egentlig er de beregnet på kvinner med inkontinens - men de er supre som alternativ til vaskeklut. Topp å ha liggende i bilen - for du får faktisk vasket hendene skikkelig også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...