Gå til innhold

Kremet sitronsaus til laks

Gjest Malina

Anbefalte innlegg

Gjest Malina

Hei! Så i "ukesmeny-tråden" at du skulle ha sitronsaus til laks og pasta. Og siden jeg elsker laks og pasta, men mangler gode saus-ideer, ble jeg veldig nysgjerrig på oppskriften!

Kan jeg...? ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

anetted

Hei, somregel jukser jeg litt fordi tiden er knapp...Da køper jeg en pose som heter Fiskesaus julienne eller noe, presser i litt sitron og hakket basilikum. Dette blir veldig godt. Vil du ha en oppskrift på hvitvinsaus sier du fra....kan tilsette det samme i denne for å få ett nesten likt resultat!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest gjest1

Denn sausen er nydelig til laks.

Syrlig sjampinjongsaus

1 pk fløte

skall av 1 sitron + litt saft

Skivet sjampinjong

salt og pepper

Stek soppen og hell fløten over, i lag med sitronskallet, la det hele få et oppkok, smak til med salt og pepper og litt sitronsaft. Server, gjerne med et lite dryss urter, basilikum eller persille.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest gjest1

Den er nydelig, jeg lager den med matfløte i ukedagene og kremfløte til fest, og det beste av alt den er ferdig på 5 minutter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Arkana

En annen god kremet sitronsaus til laks: Surr en finhakket sjalottløk myk i litt smør. Tilsett 1 dl hvitvin og la koke inn til det halve. Tilsett en kartong matfløte og kok til sausen tykner. Rør inn finrevet skall og presset saft fra ½ sitron, litt finhakket vårløk, salt/pepper og evt finhakkede urter (gressløk og persille).

Lenke til innlegg
Del på andre sider
anetted
En annen god kremet sitronsaus til laks: Surr en finhakket sjalottløk myk i litt smør. Tilsett 1 dl hvitvin og la koke inn til det halve. Tilsett en kartong matfløte og kok til sausen tykner. Rør inn finrevet skall og presset saft fra ½ sitron, litt finhakket vårløk, salt/pepper og evt finhakkede urter (gressløk og persille).

Og der har du en kjempegod hvitvinsaus trådstarter.....denne kan du også tilsette basilikum og sitronsaft.Eller det du har lyst på!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...