Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2006 #1 Skrevet 3. mai 2006 har noen av dere tatt laserkorreksjon av nærsynthet? hva kostet det og ble resultatet helt bra, dvs du slipper å bruke briller/linser i noen som helst situasjoner? hva skjer hvis det ikke virker eller etter noen år så kommer synsfeilen din tilbake? får du pengene tilbake? har man rett på erstatning hvis de skader øynene?
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2006 #2 Skrevet 3. mai 2006 Man kan fint gjøre det på avbetaling, koster som regel kr. 15.000,- for hvert øye (maksprisen, gjelder Oslo), man kan få det billigere også, og prisene er på vei ned nå på sikt, fordi stadig flere og flere kjøper disse operasjonene. Konkurransen øker og prisene presses ned etterhvert. Det er helt trygt ja.
mari Skrevet 5. mai 2006 #3 Skrevet 5. mai 2006 jeg er veldig fornøyd, opererte øynene for et år siden og ser bedre nå enn det jeg gjorde med linser. Bruker absolutt ikke briller i noen som helst form noen gang, og regner med at jeg ikke kommer til å gjøre det før jeg evt blir langsynt. Det er veldig viktig at synet har stabilisert seg før man tar en slik operasjon ellers er det jo ikke sikkert at det holder i mange årene. Min mor har også operert, hun er fornøyd, men ikke like fornøyd som jeg er... men hun hadde alerede begynt å bli langsynt i tillegg, så hun valgte å ikke få 100% syn. Vi betalte 25 000 hver, egentlig skulle det kostet 30 000, men vi fikk gruppe rabatt
Gjest vega i.i. Skrevet 5. mai 2006 #4 Skrevet 5. mai 2006 De jeg kjenner som har gjort det har betalt 15000kr pr øye. Det anbefales å ta ett øye av gangen, slik at du slipper være helt halvblind. Det er ubehagelig, men ikke uoverkommelig. Det klør, men du får dråper for de første dagene, og de første månedene. Den bivirkningen som varer lengst, er vel at man tar etter brillene sine og ikke skjønner at man ikke trenger dem mer. Han ene jeg kjenner, fikk skarpere syn kun etter to dager og han har ikke angret på operasjonen.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 5. mai 2006 #5 Skrevet 5. mai 2006 De jeg kjenner som har gjort det har betalt 15000kr pr øye. Det anbefales å ta ett øye av gangen, slik at du slipper være helt halvblind. ← Er ikke det litt dumt da? Da er man jo likevel halvblind som du sier på det opererte øyet en liten stund, men man kan jo ikke bare bruke halve brillen? Da er det vel like greit å ta begge på en gang, og ta et par dager "ferie" til man ser på begge?
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2006 #6 Skrevet 5. mai 2006 Jeg ble operert på en fredag, og var på jobb mandag. Lørdag kveld var jeg hos en venninne og tok et glass vin, så det gjør hverken vondt, eller gjorde meg halvblind.
Gjest vega i.i. Skrevet 5. mai 2006 #7 Skrevet 5. mai 2006 Jeg vet ikke om jeg anbefaler å operere begge øyne på samme tid, det kommer vel an på hvor godt man ser uten briller. Han ene jeg kjenner, tok ut brilleglasset på det øyet han var operert på, og da så han klart det første døgnet på det øyet som stadig trengte briller. Operasjonen gikk bra og det ville kostet like mye uansett.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå