Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Er det noen forskjell på den grønne teen man får kjøpt hos helsekosten og den man får i dagligvaren? (tenker da på twinings/lipton)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Det spørs hvilken te de selger hos helsekosten, det. Er det vanlige teposer, så er det ikke store forskjellen, nei. Er det derimot løs te, er det å anbefale. Poseteen er ofte "støvete".

Vi kjøper vår grønn te i en asiatisk butikk. Den ser ut som små muselorter, men når du har den ned i vannet, folder bladene seg ut og eser i størrelse. Ganske fascinerende egentlig! Vi betaler rundt 50-lappen, men da har du te lenge også. Denne teen trenger vi ikke mer enn en te-skje av i en kanne for to. Anbefales.

Skrevet

Jepp!Kvaliteten smaken..og prisen;)jg har absolutt tro på at den beste og minst bearbeidete grønne teen,som også har mest av de gunstige godsakene som vi er høyst interessert i å supe i oss når vi velger grønn te,er å finne i LØSVEKT på helsekostbutikker.

Jeg har funnet min favoritt tilsatt jasminblomster som bryter den litt bitre smaken grønn te har,og synes det er verdt de ekstra kr en må ut med i forhold til grønn twinings/lipton te på supern",)

Gjest Elfrida
Skrevet

Det jeg har hørt/lest/sett (husker ikke!) er at de som lager pose-te kjøper billigste sort te, 'oppsopet' som er igjen etter at de høyere kvalitetene løsvekt-te er tatt vekk. De kjøper da te som varierer en del i størrelse på blader og annet. Det trenger ikke nødvendigvis bety at det er dårligere kvalitet (selv om det ofte er nettopp det), men det er mindre kostbart å lage rett og slett.

I tillegg har pose-te dårligere holdbarhet, teen er nærmest pulverisert, og derfor forsvinner smak og lukt raskere enn for te hvor bladene er mer eller mindre hele.

Gjest Gjest
Skrevet

Det du har hørt stemmer nok, Elfrida. Jeg har selv vært på besøk på en tefabrikk og fikk høre og se hvordan de sorterte den beste teen ifra, mens de dårligste restene (minste bladene osv.) ble sendt for å bli innhold i teposer.

Skrevet

Jeg har sikkert over hundre tesorter her i skapet, og det er to stykker jeg alltid vender tilbake til. Det er kamillete og grønn te med ris! Den er fantastisk! Jeg kjøper den på japantorget i kirkeveien. Fant den en gang i en tebutikk, men den smakte beskt!

Men får du ordentlig vare, er den god, og rund i smaken og er en absolutt vinner for alle som drikker te her i allefall :rosasmil:

Gjest gjest1
Skrevet
Det jeg har hørt/lest/sett (husker ikke!) er at de som lager pose-te kjøper billigste sort te, 'oppsopet' som er igjen etter at de høyere kvalitetene løsvekt-te er tatt vekk. De kjøper da te som varierer en del i størrelse på blader og annet. Det trenger ikke nødvendigvis bety at det er dårligere kvalitet (selv om det ofte er nettopp det), men det er mindre kostbart å lage rett og slett.

Tror dere egentlig på det? Hvis dere tenker dere om, så er markedet for posete i den vestlige verden enormt. Og det er ikke bare i vesten vi drikker posete.

I tillegg har pose-te dårligere holdbarhet, teen er nærmest pulverisert, og derfor forsvinner smak og lukt raskere enn for te hvor bladene er mer eller mindre hele.

Gjest Elfrida
Skrevet

Tror på og tror på, jeg syns pose-te smaker mye kjipere enn løsvekt-te, og da er det ikke så vanskelig å konkludere med at pose-teen har dårligere kvalitet.

Det er jo kvalitetsforskjell på pose-te også selvsagt, noen merker er absolutt ikke verst.

Forøvrig kan jeg ikke huske å ha sett noe særlig pose-te i Asia.

Gjest Gjest
Skrevet
Tror på og tror på, jeg syns pose-te smaker mye kjipere enn løsvekt-te, og da er det ikke så vanskelig å konkludere med at pose-teen har dårligere kvalitet.

Det er jo kvalitetsforskjell på pose-te også selvsagt, noen merker er absolutt ikke verst.

det er også stor kvalitetsforskjell på løsvektste. Kan vel egentlig konkludere med at en får det en betaler for. leste forresten et intervju med Mr Twinings, der han fortalte at de selger mer posete enn løsvektteForøvrig kan jeg ikke huske å ha sett noe særlig pose-te i Asia.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...