Gå til innhold

ny student


Gjest meg:)

Anbefalte innlegg

Gjest meg:)

Har søkt skole fra høsten av, fyller 25 i år, syns dere det begynner seint? er jo ikke ferdig før om 3 år..

har jobbet hele tiden etter jeg gikk ut av folkehøgskole i 2001..

Er redd for å bli 'gammel' på kullet mitt...

på den andre siden, så har jeg jo en del erfaring nå da i forhold til om jeg hadde begynt da jeg var 20.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Det er da ingen alder i det hele tatt ;)

Jeg fyller 28 i år, er ikke ferdig på studiet mitt (6-årig) før neste år. Er vel kanskje rett over snittalderen på mitt studie, men ikke sånn at jeg føler meg "gammel" i alle fall. Spørs kanskje litt hva du skal studere også, er vel studier med både typisk mange unge og typisk noe høyere snitt. Selv studerer jeg jus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

nei, overhodet ikke for gammel. Jeg er 34 år og har to år igjen på mitt studie. Vi er ganske mange som er passert 28-30 år i mitt kull. Den eldste er 43. En nær slektning begynte sitt medsisnstudie da hun var 47 år.

Alt går!!

Livserfaringen er absolutt positiv å ha med seg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

På mitt studie trur eg gjennomsnittsalderen minst e 25..

og eg har berre ALL respekt for dei som e 25 og eldre som velge å gå på skule!!

:klappe: (særlig dei med ungar i fleirtal)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Daisy_*

Jeg er 25 år og har søkt skole til høsten. Ser ikke på meg selv som "for gammel" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv er jeg 23 og ferdig om ett år, men det er mange i min klasse som er eldre. Har vell noen på femti vil jeg tro. De har hvertfall under like gamle som meg...

Nå tar jeg et lærerstudie, og der er det vell generelt veldig stor aldersforskjell. Tror det er slik ellers også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest -eline-

Jeg vil fylle 28 rett etter at jeg er ferdig med studiene mine, så du trenger ikke å bekymre deg ;) Begynte på denne graden da jeg var 23, og jeg er svært glad for at jeg hadde noen år mer og visste nøyaktig hva jeg ville, sånn i motsetning til ganske mange i klassen min som ikke helt visste hva de ville.

Både min mor og far studerte i 'voksen' alder (pappa var 36 da han startet og min mor 40 da hun startet), og de hadde flere som var både på deres egen alder og eldre i klassen, endel som begynte 5-6 år etter vgs og selvsagt de som starter rett på studier. Er alltid en salig blanding.

Endret av -eline-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen fare for at du er for gammel. Selv var jeg 18 når jeg begynnte på høgskole, og det passte fint for meg, men gjennomsnittet på kullet mitt var nok heller nærmere 30 år. Kos deg som student, det gjorde jeg :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mastergraden jeg tar er det flere over 40, du er ikke gammel i det hele tatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest meg :)

åååå, så godt å høre :)

Da er det bare å vente å se om jeg kommer inn der jeg helst vil :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv er jeg 23 og ferdig om ett år, men det er mange i min klasse som er eldre. Har vell noen på femti vil jeg tro. De har hvertfall under like gamle som meg...

Nå tar jeg et lærerstudie, og der er det vell generelt veldig stor aldersforskjell. Tror det er slik ellers også...

Krista83: Mon tro om vi går på det samme studiet i samme klasse....hehe...

Trådstarter: Jeg begynte på høgskolen når jeg var ferdig med vgs, og har hele tiden vært yngst i klassen, bare noen få som er like gamle. Men jeg tar et lite emne i fransk nå der jeg føler meg skikkelig gammel. Jeg er 22 og blant de eldste i klassen. Det kommer nok litt an på hva slags emne du velger...

Men for all del; 25 er jo minimum snittalderen på de fleste studier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg begynner på min 2. utdanning neste høst når jeg er 31 år. Er gift og har to barn også!

Jeg ser på alderen min kun som en fordel når det gjelder studiene, jeg har masse erfaring og kunnskap å dra nytte av som jeg ikke hadde da jeg var ferdig med vgs/tidlig i 20-årene. Er nok mye mer motivert enn jeg ville vært da også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjesta

Om du vil føle deg "gammel" eller ikke, vil naturlig variere veldig etter hva slags fag/utdannelse du tar, og antall studieplasser det er på det studiet du har søkt deg til. I tillegg så vil jo din egen holdning spille inn da ;)

25 år er for såvidt ingen alder heller. Så bra at du har funnet ut av noe du vil! Alt for mange som hopper på utdannelser rett etter vgs., for så å finne ut at det var helt feil.. Stå på! Kommer helt sikkert til å bli veldig bra!

Ps. Når jeg begynte på mitt første studie rett etter vg. så vi som var veldig unge på studiet opp til de som var rundt 25 år. De hadde så mye å bidra med, de hadde gjerne også mye mer opplevelserm, og de var ikke "gamle" heller.. De var rett og slett spennende :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest voksen student:)

jeg blir 31 år til høsten, er ferdig med 3 årig spl utdannelse nå om noen få uker.. du er definitivt ikke for gammel, sikkert bare en fordel. motivasjonen din er nok bedre enn til de som kommer rett fra skolebenken.. masse voksne som studerer:) alder ingen hindring... lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 26 og begynner på studier til høsten. Da kommer jeg i første omgang til å utdanne meg i 3-5 år, avhengig av hva jeg kommer inn på.

Det er som mange sier, en snittalder på nærmere midten av 20 tallet på mange studier, så vi er nok ikke gamle nei. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...