Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2006 #1 Skrevet 3. mai 2006 (endret) i sommer skal jeg på en to ukers ferie i utlandet. hva gjør jeg da med meldekort til aetat? jeg sender de alltid inn på nettsiden deres. men såvidt jeg husker så er det 10 dagers frist på å sende inn meldekort så da rekker jeg jo ikke sende inn før jeg kommer hjem fra ferien og da har jeg jo på en måte "sagt" at jeg ikke vil stå som arbeidssøker lenger og må legge inn ny profil ellernoe? hva skal jeg gjøre? Innlegget er endret. Reglene. Orajel - mod. Endret 5. mai 2006 av orakel
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2006 #2 Skrevet 3. mai 2006 (endret) Du må mlde fra at du er på ferie, for det har du krav på. men du får ikke betalt for disse ukene. Innlegget er endret. Det er ikke tillatt å oppfordre til brudd på norsk lov. Reglene. Orakel - mod. Endret 5. mai 2006 av orakel
abelille Skrevet 4. mai 2006 #3 Skrevet 4. mai 2006 (endret) Aetat ringe og ha funnet en jobb til deg? Det skjer vel ikke akkurat så ofte. Innlegget er endret. Reglene. Orakel - mod. Endret 5. mai 2006 av orakel
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2006 #4 Skrevet 4. mai 2006 Kan man ikke krysse av for at man tar ferie også på meldekortet? Hvis man har krav på dagpenger får man ikke det for ferie, vel, men så har man i hvert fall sitt på det tørre. Har bare vært arbeidsledig uten opptjente rettigheter, jeg.
Gjest nilsa Skrevet 5. mai 2006 #5 Skrevet 5. mai 2006 synes at det er rart at du planlegger ferie da du er ledig. man vet jo ikke om man får tlf fra a-etat. Da skal man være tilgjengelig. Greit at man skal ha ferie, men har aldri verden turt å bestilt noe iallefall. til dere som ikke melder fra hos a-etat da dere tar ferie. De har begynt å sjekke ip-adr til de som sender meldekort. De har funnet mange adr fra internettkafeer i utlandet.
Working Girl Skrevet 6. mai 2006 #6 Skrevet 6. mai 2006 Når du mottar dagpenger har du krav på å ta ut ferie, tror ikke du mister dagpengene pga aat Aetat ikke får tak i deg i ferien, så lenge du krysser av for ferie på meldekortet. WG
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2006 #7 Skrevet 6. mai 2006 trådstarter her: jeg sender meldekort men har ikke rett på dagpenger. når jeg sender inn meldekort så er det ingen steder hvor jeg kan skrive at jeg må på ferie. det står bare "vil du fortsatt være reg som arbeidssøker de neste 2 ukene". trykker jeg NEI på det så blir jeg fjernet fra systemet! og da må jeg gjennom det maset med reg kode osv osv for å registrere meg på nytt når jeg kommer hjem fra ferien. er jeg nødt til å ringe dem å si ifra? kan jeg sende epost istedet? (har sosial fobi og å ta slike telefoner er grusomt skummelt for en som meg).
Gjest Varg-Menja Skrevet 6. mai 2006 #8 Skrevet 6. mai 2006 (endret) Innlegget er endret. Reglene. Orakel - mod. Endret 6. mai 2006 av orakel
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2006 #9 Skrevet 6. mai 2006 Du skal ikke trykke NEI i den der rubrikken hvor de spør om du vil stå som arbeidssøker de neste to ukene. Da blir saken avsluttet og du må begynne helt på nytt igjen. Du får ikke dagpenger de dagene du er på ferie, men det er helt uproblematisk å ta ferie. Når du sender meldekortet får du jo opp 5 spørsmål i starten. Spørsmål 4 er: Har du av andre grunner enn sykdom ikke kunnet ta arbeid eller delta på tiltak i denne perioden? Trykker du hjelp, står det at du skal svare ja her f.eks ved ferie. Ta kontakt med aetat første fraværsdag.
Gjest Landra Skrevet 6. mai 2006 #10 Skrevet 6. mai 2006 (endret) Hei! Enten må du være ærlig å miste pengene eller Innlegget er endret. Det er ikke tillatt å oppfordre til brudd på norsk lov. Reglene. Orakel - mod. Endret 6. mai 2006 av orakel
Gjest Gjest Skrevet 7. mai 2006 #11 Skrevet 7. mai 2006 Trådstarter skriver jo at hun ikke har rett på dagpenger, så hun kan jo ikke miste dagpengene... Det å være registrert som arbeidssøker og det å motta dagpenger er to forskjellige ting. Jeg sendte inn meldekort i går, og da sto det jo spørsmål om jeg av andre grunner enn sykdom hadde vært utilgjengelig for arbeid. Bare å trykke ja der, da.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå