Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2006 #1 Skrevet 3. mai 2006 Til høsten flytter jeg til Oslo for å studere. Har helst lysst til å ha med meg mest mulig, men lurer litt på hvordan jeg skal få med meg alt. Er det noen andre her inne som har flyttet langt hjemmefra for å studere. Hva er den enkleste (og billigste) måten å få fraktet alle tingene.
abelille Skrevet 3. mai 2006 #3 Skrevet 3. mai 2006 Hvor skal du flytte fra? Hvordan det lønner seg å flytte avhenger litt av det. Mitt beste tips er å ringe flyttebyrå og høre om de har noe returlass, da kjører de gjerne billig fordi de tjener enda mindre på å la det gå tomt. Du kan også aventere og høre om noen vil dele en bil tur/retur med deg. Braathens hadde tidligere studentpris på flyttelass, men de har vel sluttet med det? Sjekk opp med dem. Dersom du kontakter dem på forhånd kan det også være at du kan få til en avtale om ekstra frakt billig. Ellers kan du også sjekke returbil.no og se om de har noen biler som skal den retningen når det passer for deg å reise. Eventuelt kan du leie en litt større bil/få foreldre til å kjøre litt. Mitt beste tips når man skal flytte til ny by som student er å ta med seg minst mulig og se hva man trenger, og så hente det man trenger senere. En del studenthybler har en del ting.
liv Skrevet 3. mai 2006 #4 Skrevet 3. mai 2006 Vi flyttet med nsb en gang, relativt billig. Godssentralene har sånne store store traller, og en betaler pr tralle/kg.
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2006 #5 Skrevet 3. mai 2006 Jeg bor i Trondheim nå, men jeg regner med at jeg kommer til å bli boendes en stund i Oslo så jeg vil helst ha med meg mest mulig.
Majka Skrevet 3. mai 2006 #6 Skrevet 3. mai 2006 (endret) Jeg har fått hjelp fra familien til å kjøre flyttelasset med bil. Endret 3. mai 2006 av Majka
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2006 #7 Skrevet 3. mai 2006 Jeg kjører bil uansett hvor jeg skla jeg, så pakker bare den full
Gjest gjesta Skrevet 3. mai 2006 #8 Skrevet 3. mai 2006 jeg flyttet fra trondheim til til oslo-pområdet i høst. Jeg tok med meg så mye jeg kunne av klær i kofferter og sånn jeg klarte å bære. Mens mamma og pappa kjørte nedover med bilen og resten av det jeg ville ha med. Blir jo litt når man skal ha vinterklær, stereo, kanskje tv, og masse annet rart. Jeg har tatt med litt etterhvert også, men når en bare skal være en kort stund hjemme gidder iallefall ikke jeg å dra nedover masse ting hver gang. Så jeg ville kjørt bil nedover, du vil garantert angre hvis du ikke får med alt du gjerne vil ha. Har opplevd at det er dyrt å dra hjem bare for noen dager, så derfor blir det ikke så mange sjanser til å ta med ting. Kommer jo an på økonomi da. Lykke til!
Cata Skrevet 3. mai 2006 #9 Skrevet 3. mai 2006 Kommer an på hvor mye du har da. Da jeg var fersk student leide jeg en varevogn og kjørte flyttelasset i den. En del år senere hadde jeg litt flere eiendeler så da ble det til at jeg flyttet med Linjegods. De plasserte en container uten for huset jeg flyttet fra. Jeg lastet selv inn i containeren (med hjelp av venner ) og dagen etter ble containeren hentet. Et par dager senere fant jeg den uten for mitt nye hjem, så da var det bare å tromme sammen venner der og flytte sakene inn. Det er vel omtrent 10 år siden og jeg tror jeg betalte 5-6000 for containertransporten da.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå