Gå til innhold

Størrelser på brudekjoler...


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

hei...

Jeg er litt rundt og surfer på div brudekjoler (og drømmer meg litt bort)...

Jeg synes e-bay er en veldig fin side, men jeg forstår så akk lite av størrelsene...

Noen som kan fortelle meg hvordan de størrelsene er i forhold til norske størrelser???

Feks. size 14 hva er det?

Mvh

Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest *Perser*

hei

str. 6 er 34

8- 36

10- 38

12-40

14-42 osv icon_smile.gif

men det beste er å måle deg selv, for noen kjoler er små/store i forhold til str.

klem12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da er de små i størrelsen de som jeg prøvde. For jeg må ha 22 eller 24. Bruker 48 til vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte ha str 12 - bruker til vanlig 38 icon_smile.gif

Kjøper man kjole uten å prøve er det nok bedre å gå ut fra målene som er oppgitt og ikke selve størrelsen på kjolen!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest KristinK

Anni; det kan hende....

Merkelig at dette med størrelser varierer så mye forresten. Det gjør det jo ikke akkurat enkelt for oss når vi skal handle noe...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det hadde vært enklere om det hadde vært en felles standard ja. Men nå varierer jo størrelsene ganske mye fra klesmerke til klesmerke her hjemme også.

Kjøpte meg to bukser som begge passet akkurat i forrige uke. Den ene på BYoung - str 36, den andre Only - str 40.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Perser*

hei

da jeg var å prøvde kjole her i norge så passet jeg str. 36!

men den kjolen jeg har kjøpt er i str 6 altså 34 og fremdeles er den for stor til meg icon_smile.gif

klem fra12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinK

Anni; dessuten har jammen meg de aller fleste klærne forandret fasong og størrelse de siste årene. Jeg legger ikke skjul på at jeg har lagt på meg litt, men absolutt ikke så mye at jeg må opp kanskje 8 størrelser! Det er jo helt vanvittig egentlig!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KristinK - Ja, det har du helt rett i. I noen merker (gjerne typiske ungdomsmerker) er det så vidt jeg får presset stumpen min inn i en xtra large. Jeg er riktignok ganske høy (177), men xtra large er jeg nok ikke (håper jeg icon_smile.gif ). Og når jeg i andre merker kan bruke str 36.. da er det noe rart!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest perle

Tror det er litt forskjellig om kjolene er små eller store i størrelsen, for jeg bruker vanligvis 38-40, og brudekjolen jeg har kjøpt (som sitter som støpt) er str.6....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Når det gjelder brudekjoler i alle fall, så ikke gå etter størrelse!!!!

Noen merker har samme størrelse, men i et merke kan str. 10 være det samme som str. 8 eller 12 i andre merke. Har fått opplyst ifra oen brudekjole forretninger at dette må en være veldig oppmerksom på, siden det kan variere en god del. Du må ALLTID! se på målene (bryst, midje, hofte). Målene er som regel oppgitt i inches, og 1 inch er det samme som 2,54 cm.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...