Gå til innhold

Sørlendinger


Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Folk synes fremdeles det er enormt festlig å hilse meg med "Hei på du!" hvorhen jeg går. :)

ikke, såh! :)

Ah, så det er arendalitter som har den snodige greia der... jeg skvetter like mye hver gang jeg hører det... hei på du! :ler:

På kollektivet til Liten er det et par sånne..

Hvordan går det med du da?

Artig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bassanova
Er gift med en sørlending. Har inntrykk av at mange sørlendinger lider av mindreverdskomplekser overfor østlendinger....

(jfr.rudebilstasjonen i Arendal).

;)

Mistenker at det har litt med sommergjester og sånt å gjøre. Her lever vi i fred og fordragelighet i tre fjerdedeler av året, helt til sommeren kommer. Da plutselig spretter det frem en masse breiale østlendinger overalt, med *altfor* store biler. De parkerer bilene sine i veien for alle andre, og vandrer omkring med en "sørlandet er til for oss"-holdning ooosende fra dem. :ler:

Ok, kanskje litt generaliserende da. Men det er i hvert fall min erfaring. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Mistenker at det har litt med sommergjester og sånt å gjøre.  Her lever vi i fred og fordragelighet i tre fjerdedeler av året, helt til sommeren kommer.  Da plutselig spretter det frem en masse breiale østlendinger overalt, med *altfor* store biler.  De parkerer bilene sine i veien for alle andre, og vandrer omkring med en "sørlandet er til for oss"-holdning ooosende fra dem.  :ler:

Ok, kanskje litt generaliserende da.  Men det er i hvert fall min erfaring. :)

Min inngiftede tante tror hun eier sørlandet. Da jeg var i konfirmasjon til hennes sønn (jeg var sikkert 8-10 år) så spurte jeg "kan æ få mælk?" NEI DET KAN DU IKKE! sa hun med hyacinth bucket-vestkantsdialekt :frustrert: I mitt eget hus for vi var snille å låne vekk hoho! Hun der, altså! Sitter 5 timer i mobilen i familieselskaper også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malina
Mistenker at det har litt med sommergjester og sånt å gjøre.  Her lever vi i fred og fordragelighet i tre fjerdedeler av året, helt til sommeren kommer.  Da plutselig spretter det frem en masse breiale østlendinger overalt, med *altfor* store biler.  De parkerer bilene sine i veien for alle andre, og vandrer omkring med en "sørlandet er til for oss"-holdning ooosende fra dem.  :ler:

Så sant, så sant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bassanova
Min inngiftede tante tror hun eier sørlandet. Da jeg var i konfirmasjon til hennes sønn (jeg var sikkert 8-10 år) så spurte jeg "kan æ få mælk?" NEI DET KAN DU IKKE! sa hun med hyacinth bucket-vestkantsdialekt  :frustrert: I mitt eget hus for vi var snille å låne vekk hoho! Hun der, altså! Sitter 5 timer i mobilen i familieselskaper også :D

Høres veldig ut som onkelen min (som opprinnelig óg var fra Arendal, men flytta til østlandet i tidlig alder). Han og fetterne mine var på besøk når jeg var 10 år gammel eller så. Jeg ligger på sofaen og ser på TV, og så kommer han busende inn i stua og bytter kanal for å se på nyhetene. Merker jeg fremdeles blir sinna når jeg tenker tilbake på det. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_King James_*
Har generelt inntrykk av at sørlendinger er litt dumme, jeg. Du kan påpeke at det

Jepp vi sørlendinger er dumme som brød..Vi har jo ikke en gang lært og skrive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som sier at andre er dumme, de er dumme selv :fy_fy:;)

Vi er typiske østlendinger som drar ned til sørlandet for å breie oss hver sommer :ler: Neida,men vi pleier å dra ned til sørlandet hvert år, men tror ikke vi har noen slik "breial" innstilling ovenfor de som bor der.

Syns sørlendinger er veldig hyggelige jeg :D Aldri hatt noen vonde opplevelser med noen av dem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg drar aldri så langt sydover... Har hørt rykter om at sørlandet er reine kristenfundamentalist-hula, så jeg håper jeg ikke må ta jobb der nede noen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 år senere...

Har inntrykk av at sørlendinger ikke liker nordlendinger.

Så hver gang de handler på arbeidsplassen min, unngår jeg å prate mer enn nødvendig (går bare på JA og Nei svar fra meg) :)

Men når det er sakt så er ikke alle sørlendinger slik.

Når jeg om min samboer var på campingferie i Sverige, så møtte vi på et sørlandsk par.

Mannen var åpen og sosial med oss, mens fruen var usikker og holdt seg på avstand..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

det der med alle over en kam er alltid litt vanskelig. mener såklart ikke ALLE Sørlendinger som finnes på Sørlandet. Men det er allikevel såpass mange som er sånn at jeg synes jeg kan formulere det sånn som jeg har gjort. det har nemlig aldri skjedd meg verken på vestlandet eller nord i landet :) jeg har bodd litt overalt. Jeg ble sittende å snakke med en kollega om dette i lunsjen i dag, og han sa at han var livredd for i det hele tatt å SI Hovden her på sørlandet fordi han ble alltid hudfletta for uttalen :)

Hvordan skal man si Hovden??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin

Har inntrykk av at sørlendinger ikke liker nordlendinger.

 

Personlig har jeg ingenting i mot nordleninger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...