Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2006 #1 Skrevet 3. mai 2006 Hvor lenge skal en potet godgjøre seg i micron? Full guff? Middels varme? Lav varme? Tusen takk
Gjest Binna Skrevet 3. mai 2006 #2 Skrevet 3. mai 2006 Det kommer helt an på hvilket resultat du er ute etter. Jeg pleier å skjære i båter og kjøre på full guffe på en åpen tallerken, da får de en seig hinne utenpå, som jeg synes er godt.. Hvis du bare vil varme kalde kokte poteter så må du legge de i en bolle med vann i bunnen og plastikk over, gjerne på full guffe. Da må du la de stå litt etterpå slik at varmen fordeler seg jevnt. Fra rå poteter til vanlig "kokt" i mikroen har jeg aldri gjort..
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2006 #3 Skrevet 3. mai 2006 Skreller poteter og legger dem i en skål med litt vann i bunnen. Har plastfolie med et par hull i over. Full guff i 4-5 min og du har kokte poteter! Blir helt ok, ikke like gode som om de er kokt på vanlig måte.
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2006 #4 Skrevet 3. mai 2006 har bakt middels store poteter i microen. legg et par poteter på et fat, vask dem først, prikk/skjær litt i skallet oppå, sett på full guff i ca 7-8 min. det piper og hisser i microen hele tiden, gjør ingenting. resultatet blir helt greit, møre tvers igjennom.
strilen Skrevet 5. mai 2006 #5 Skrevet 5. mai 2006 (endret) Vi har en helt fantastisk micro som er en del år gammel, finnes sikkert ikke lenger i handelen..., men iallefall så veier vi potetene, og programmerer inn på microen hvor mye de veier, og så kjører den et "koke poteter program". Potetene er alltid perfekte og like gode som kokt vanlig. Men vi har ennå ikke hørt om andre som har dette "unikum." Det er en Siemens micro, og den er 14 år gammel. Endret 5. mai 2006 av strilen
Gjest gjest1 Skrevet 5. mai 2006 #6 Skrevet 5. mai 2006 Jeg har en sånn greie fra Tupperware (blå skål med lokk, tror serien het noe med Ultra). Den koker jeg poteter i. Litt vann i bunn, så mange poteter en skal ha og ca 7 min. så er de ferdig kokt. Smaker ganske så likt vanlig kokte poteter.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå